Klokkecafé – løst og fast om klokker

Etter at jeg ble bitt av «klokkebasillen» sliter jeg med et stadig sug i magen etter nye ur. Ønskelisten blir bare lenger og lenger og ingenting av de eksisterende klokkene er pr. i dag aktuelle å selge. Alle klokkene jeg eier har sin egen historie og betyr noe for meg. Likevel sitter jeg med dette suget etter stadig noe nytt. Huff- og huff!

Akkurat nå er jeg der at jeg savner en Submariner for å gjøre samlingen «komplett». Men jeg klarer ikke bestemme meg for 14060 eller 114060. Faren er stor for å ende med begge…:rolleyes:

Og ikke nevn Grand Seiko…! Herlighet! Skulle ønske jeg aldri hadde sett «Seasons Special Edition»!

Er dette suget en vanlig nybegynnerfeil…? Eller bare noe man må lære seg å leve med?

Misforstå meg rett; sparingen og prosessen frem til et kjøp gir jo en enorm lykkefølelse. Har dog funnet trøst i tråden her på Tidssonen «De andre er verre».o_O

Høres enkelt og greit ut som du har blitt smittet av verdens triveligste virus: Klokkerona-20. Symptomene du lister opp er alle spot-on.

Viruset er i seg selv ufarlig for mennesker, men det angriper lommebøker kraftig. Dette kan i enkelte tilfeller lede til såkalt bankkonto-atrofi, noe som kan føre til konflikter i hjemmet. Men, for det meste er følgene av smitten bare hyggelige.

Du er i godt selskap her inne. Host host. :D
 
Redigert:
Jeg tok en kikk på et forum for pirat klokker; https://www.repgeek.com/ og blei litt overaska.

De snakker åpent om ulovligheter. Det blir nesten som" se den fine klokka jeg knabba"
Det er en slags møteplass for en sjappe i kina som selger pirat klokker og kundene deres, Skulle nesten tru at sånt foregikk på darkwebb, men neida. Politimyndigheter sier de kjemper mot piratkopiering og her er de i det åpne.
Det er egene tråder om hvordan bestille piratkopier og hvordan du skal gå fram for å kvalitetskontrollere! kjøpet.
Klokkene så fine ut på bilder, men jeg håper at de stopper etter noen uker, dager, timer!
Ett "lyspunkt" i møkka det er tråder om modding og jeg setter pris på håndverket, men hvorfor ikke Seiko eller Vostok? De er sikkert billigere og bedre enn dette søppelet! Jeg kikka ikke på priser.

Hvorfor faen ikke kjøpe rimelige kvalitets klokker? De finnes i bøtter og spann. Det er verre enn å sette turbo klistremerke bakpå en Lada, føles det så godt å gå rundt med søppel med Rolex merke på? (ikke det at Lada er søppel! skulle gjerne hatt 4x4 jeg, uten turbo merke selvfølgelig)
 
Noen som har erfaring med DNS? Ser de markedsførere seg med "gunstige investerings objekter".
De selger primært klokker slikt jeg ser på Instagram’en deres. Men jeg vet ikke helt hvilke type signaler de sender med skryte/salger neshorn-horn. Man føler jo ikke helt at man får lyst til å handle hos dem?
E42337E3-60A9-4A95-BC02-014FBC5DBEE6.png


Noen som har erfaring?
 
Redigert:
Jeg tok en kikk på et forum for pirat klokker; https://www.repgeek.com/ og blei litt overaska.

De snakker åpent om ulovligheter. Det blir nesten som" se den fine klokka jeg knabba"
Det er en slags møteplass for en sjappe i kina som selger pirat klokker og kundene deres, Skulle nesten tru at sånt foregikk på darkwebb, men neida. Politimyndigheter sier de kjemper mot piratkopiering og her er de i det åpne.
Det er egene tråder om hvordan bestille piratkopier og hvordan du skal gå fram for å kvalitetskontrollere! kjøpet.
Klokkene så fine ut på bilder, men jeg håper at de stopper etter noen uker, dager, timer!
Ett "lyspunkt" i møkka det er tråder om modding og jeg setter pris på håndverket, men hvorfor ikke Seiko eller Vostok? De er sikkert billigere og bedre enn dette søppelet! Jeg kikka ikke på priser.

Hvorfor faen ikke kjøpe rimelige kvalitets klokker? De finnes i bøtter og spann. Det er verre enn å sette turbo klistremerke bakpå en Lada, føles det så godt å gå rundt med søppel med Rolex merke på? (ikke det at Lada er søppel! skulle gjerne hatt 4x4 jeg, uten turbo merke selvfølgelig)

Noen av fake-forumene der ute er av en betydelig størrelse. 100k + medlemmer som er fullstendig sløkka.
Noen av medlemmene klarer å lage fakes som er nesten umulig å skille fra ekte.:mad:


Men jeg vet ikke helt hvilke type signaler de sender med skryte/salger neshorn-horn.

Hvis du ikke klarer å plukke opp rævhøl-signalet her...:rolleyes:
Det er nå ganske tydelig i mine øyne.
 
Så vidt jeg kan forstå av lovdata er all handel, import, eksport, besittelse, framvisning osv av nesehorn-horn forbudt i Norge, men jeg ikke advokat. Derimot har jeg sett ørten David Attenborough dokumentarer(den mannen er en gud for meg) og greid å snappe opp så pass med kunnskap at jeg skjønner det at det hornet skal kun sitte i tryne på nesehornet. At noen impotente kødder i Asia trur det gir liv i snilen og dermed må skyte de siste som er igjen er forbanna horribelt. Hornet inneholder det samme som negler så de kunne kanskje begynt å bite negler eller ta små blå piller.


Beklager ikke klokke relatert innhold, men jeg blir bare forbanna av sånt.

Ops der så jeg det stod Lebanon på bildet, så det er kanskje ikke her i landet. Vanskeligere å ha kontroll på sånne regler i en krigssone.
 
Så vidt jeg kan forstå av lovdata er all handel, import, eksport, besittelse, framvisning osv av nesehorn-horn forbudt i Norge, men jeg ikke advokat. Derimot har jeg sett ørten David Attenborough dokumentarer(den mannen er en gud for meg) og greid å snappe opp så pass med kunnskap at jeg skjønner det at det hornet skal kun sitte i tryne på nesehornet. At noen impotente kødder i Asia trur det gir liv i snilen og dermed må skyte de siste som er igjen er forbanna horribelt. Hornet inneholder det samme som negler så de kunne kanskje begynt å bite negler eller ta små blå piller.


Beklager ikke klokke relatert innhold, men jeg blir bare forbanna av sånt.

Ops der så jeg det stod Lebanon på bildet, så det er kanskje ikke her i landet. Vanskeligere å ha kontroll på sånne regler i en krigssone.
Velger å slette bildet de har lagt ut på siden sin, men legger ved instagrammen deres. Ønsker ikke å være med på spredning av slikt. Blir kvalm bare på tanken på det. Ser flere kjente norsk urmakere følger dem. Tenkte dermed at de hadde et stort og godt fotfeste her landet. Men de er nok kanskje bare nye i gamet? Uansett er jeg jo helt enig med dere. Uakseptabelt å poste slikt.
 
Redigert:
Noen som har erfaring med DNS? Ser de markedsførere seg med "gunstige investerings objekter".
De selger primært klokker slikt jeg ser på Instagram’en deres. Men jeg vet ikke helt hvilke type signaler de sender med skryte/salger neshorn-horn. Man føler jo ikke helt at man får lyst til å handle hos dem?


Noen som har erfaring?

Ingen erfaring, men de er ikke så seriøse at de har sørget for å bebo domenet sitt engang.. Vet det bor en investor i gaten de sier de holder til i, men han finner man ikke på Insta, og han er nok mye flinkere enn disse...

..og siden det gikk i CITES-snakk om reptiler og hva enn, så ser jeg at dnsconsulting.no på sin instagram-profil i "Stories" er på reise og ber oss gjette prisen på det som ser ut som en elefants støttann eller et neshorns horn? :) Litt spesielt. Trodde ikke slikt var lov å kjøpe å selge sånn helt uten videre.
 
Redigert:
Jeg tok en kikk på et forum for pirat klokker; https://www.repgeek.com/ og blei litt overaska.

De snakker åpent om ulovligheter. Det blir nesten som" se den fine klokka jeg knabba"
Det er en slags møteplass for en sjappe i kina som selger pirat klokker og kundene deres, Skulle nesten tru at sånt foregikk på darkwebb, men neida. Politimyndigheter sier de kjemper mot piratkopiering og her er de i det åpne.
Det er egene tråder om hvordan bestille piratkopier og hvordan du skal gå fram for å kvalitetskontrollere! kjøpet.
Klokkene så fine ut på bilder, men jeg håper at de stopper etter noen uker, dager, timer!
Ett "lyspunkt" i møkka det er tråder om modding og jeg setter pris på håndverket, men hvorfor ikke Seiko eller Vostok? De er sikkert billigere og bedre enn dette søppelet! Jeg kikka ikke på priser.

Hvorfor faen ikke kjøpe rimelige kvalitets klokker? De finnes i bøtter og spann. Det er verre enn å sette turbo klistremerke bakpå en Lada, føles det så godt å gå rundt med søppel med Rolex merke på? (ikke det at Lada er søppel! skulle gjerne hatt 4x4 jeg, uten turbo merke selvfølgelig)

Blir man kastet ut av slike forum hvis man poster bilder av ekte klokker?
 
Det må vel nesten prøves! :D

Må registrere før posting, prøvde med navnet "Fakes are bad mkey" men fik denne meldinga
"
That username is already in use or does not meet the administrator's standards"
:D gikk ikke videre, har ikke lyst til å være registrert på en sånn side
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: johage og Hugo Cabret
Sånn kan det gå når drittsekker produserer/selger pirat klokker:

Han kjøpte en Omega for å "flippe" den videre så fant han ut at den var fake.
 
  • Liker
Reaksjoner: johage