Klokkecafé – løst og fast om klokker

Røyk på en smell i dag.
IMG_20200224_141632_554.jpg
 
Noen bilder fra ’Mega Don Quijote’ (Shibuya Tokyo).
En butikk som selger brus, sjokolade, kosmetikk, klær, sko, elektronikk, Frank Muller, Hublot, Omega, Rolex, IWC, …
IMG_20200223_141656.jpg

IMG_20200223_143302.jpg

IMG_20200223_143800.jpg


Ble ingen handel av Sveitsiske ur i denne butikken, men de har en god deal på Casio.
(Casio F-84W-1 og Casio A164WA-1 for 1000yen per stk)

En annen butikk med fokus på Sony/Canon/Nikon og Citizen/Orient/Seiko/Grand Seiko ur kunne tilby denne BSN4R3CD (Japan market only)

InkedIMG_20200224_160813_LI.jpg

IMG_20200224_172734.jpg
 
Kanskje tankegangen er at amerikanere må betale noe toll/mva på beløpet, mens det ikke er tilfelle innenfor EU, og så har YEMA helt glemt at ikke alle europeiske land er en del av EU, så da blir nordmannen sittende med svarteper...

Uansett. Blå og grå appellerte også mest til meg - forhåpentligvis er den så kul at de ekstra kronene er glemt i november :cool:
Røyk på en smell i dag.
Vis vedlegg 183505

Veldig kult @Todda. Jeg lurer litt på denne selv. Fortell gjerne hvordan du opplever størrelsen, lume og lenke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Todda
Noen bilder fra ’Mega Don Quijote’ (Shibuya Tokyo).
En butikk som selger brus, sjokolade, kosmetikk, klær, sko, elektronikk, Frank Muller, Hublot, Omega, Rolex, IWC, …
Vis vedlegg 183528
Vis vedlegg 183529
Vis vedlegg 183531

Ble ingen handel av Sveitsiske ur i denne butikken, men de har en god deal på Casio.
(Casio F-84W-1 og Casio A164WA-1 for 1000yen per stk)

En annen butikk med fokus på Sony/Canon/Nikon og Citizen/Orient/Seiko/Grand Seiko ur kunne tilby denne BSN4R3CD (Japan market only)

Vis vedlegg 183532
Vis vedlegg 183533

På Casio/Seiko/GS/asiatisk + sveitsiske "glemte helter" syns jeg Yobodashi i Shinjuku og Bic Camera i Ginza gode steder å kikke innom :)
 
  • Liker
Reaksjoner: gulenissen
Veldig kult @Todda. Jeg lurer litt på denne selv. Fortell gjerne hvordan du opplever størrelsen, lume og lenke.

Jeg hadde egentlig slått den fra meg på grunn av størrelsen, men nå synes jeg den sitter fint, og jeg reagerer ikke negativt på størrelsen.

Lenka er veldig behagelig. Jeg kunne nok tatt den inn med enda et ledd. Jeg får se.

Lumen er bedre enn Club Campus, men ikke i Seiko-ligaen. Blir spennede å se i natt. På bildet under er den provosert fram under lampe.

20200224_190623.jpg
20200224_190545.jpg
 
Takk for svar @Todda.
Den ser jo fantastisk ut på håndleddet ditt, så størrelsen er vel bra.
Jeg spør litt fordi jeg har en Club 733 selv. Den er på mange måter perfekt, men mangler jo lume og lenke. Hadde en Campus jeg også (738). Den hadde lume, men såpass dårlig at den like godt kunne vært uten. Da fungerer egentlig kontrasten mellom skive og visere på 733 bedre. Spennende å se om den holder litt utover natta.
Kult med bedre vanntetthet også.
Venter litt på at Nomos selger lenka separat. Hvis ikke ryker jeg kanskje på samme klokke som deg. Nyt den!
 
  • Liker
Reaksjoner: Todda
52EB20CD-5851-443B-8222-9D27E6415250.jpeg
 
Har dessverre vanskelig for å se for meg at Watches & Wonders og Baselworld vil bli gjennomført i år :(

Og det handler vel ikke nødvendigvis om frykten for å bli syk, men kanskje mer reelt frykten for å havne oppe i en kjip situasjon med karantener osv. Mye kan skje på 1-2 uker på reisefot nå, og den risikoen tviler jeg på at mange av messenes utstillere og besøkende tør å ta?

Men vi får se :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg tror det er mer enn smittefaren som gjør at mye blir kansellert og utstillere trekker seg. Få om noen fra Kina, Hong kong og de andre store markedene i Asia kommer til å dukke opp på messene.
corona kommer til å påvirke markedstilgangen på elektronikk, og utdeler i en god tid framover.