Klokkecafé – løst og fast om klokker

Hvis man leter etter en hverdagsbeater som man kan bade med OG herje med (allrounder og all-year-rounder mao)... bør man da velge en diver som kan herjes med, eller en toolwatch/hverdagshelt som tåler litt vann?

F.eks Hamilton; jeg lar meg sjarmere av Khaki'en - den helt plane - samtidig som jeg synes Scuba'en er tøff. Begge takler nok helt fint mitt forhold til norsk bading, og ingen av de lar seg vel heller skremme av å leke i sandkassa en varm sommerdag...så hvilken retning går man i?

Hvilken klokke mener DU at treffer best på følgende kriterier:
- Så godt under 10k som mulig
- Helst automatic, i alle fall mekanisk
- Badedyktig (vi snakker et stup fra brygga i ny og ne)
- Leke/herje/fikse-robust (hairlines ingen problem)
- Helårsbruk/allround bruk

Hva med denne? https://seals-watches.com/collectio...al-200m-water-resistant-automatic-wrist-watch
 
Spurte om det samme i egen tråd for dem, men da ser det dessverre slik ut. Butikken har ikke vært åpen etter nyttår (tror jeg).

Om de har lagt ned er det veldig synd. Var ofte innom butikken for å se på alle godbitene man ellers ikke har mulighet til å få sett i noen butikker.
 
12F034B9-A3E0-488F-B1C7-4E0264DB92C3.png
8957EC34-444A-4EA1-8BAC-3780A2A505FA.png

Tenk å kunne fått denne maktdemonstrasjonen av klokke pr.krone i 39,5 og uten He en dag...
 
Postet denne i patek-tråden, men fortjener vel å bli postet her også:

https://www.bloomberg.com/news/arti...e-may-come-up-for-sale-berenberg-analysts-say

Patek Philippe, the closely held maker of $10,000-plus Calatrava watches, may be coming up for sale, according to analysts at Berenberg who cited industry talk.

The 180-year-old Swiss watchmaker could fetch 7 billion to 9 billion euros ($8 billion to $10 billion), analysts led by Zuzanna Pusz wrote in a note. Patek Philippe has been owned by the Stern family for almost a century, and Thierry Stern became the company’s chairman in 2009.
 
Postet denne i patek-tråden, men fortjener vel å bli postet her også:

https://www.bloomberg.com/news/arti...e-may-come-up-for-sale-berenberg-analysts-say

Patek Philippe, the closely held maker of $10,000-plus Calatrava watches, may be coming up for sale, according to analysts at Berenberg who cited industry talk.

The 180-year-old Swiss watchmaker could fetch 7 billion to 9 billion euros ($8 billion to $10 billion), analysts led by Zuzanna Pusz wrote in a note. Patek Philippe has been owned by the Stern family for almost a century, and Thierry Stern became the company’s chairman in 2009.

Fristende å ta over... Tro om det blir kinesere som slår til her...?

8
 
Postet denne i patek-tråden, men fortjener vel å bli postet her også:

https://www.bloomberg.com/news/arti...e-may-come-up-for-sale-berenberg-analysts-say

Patek Philippe, the closely held maker of $10,000-plus Calatrava watches, may be coming up for sale, according to analysts at Berenberg who cited industry talk.

The 180-year-old Swiss watchmaker could fetch 7 billion to 9 billion euros ($8 billion to $10 billion), analysts led by Zuzanna Pusz wrote in a note. Patek Philippe has been owned by the Stern family for almost a century, and Thierry Stern became the company’s chairman in 2009.

Vil eventuelle kjøpere måtte søke om å komme på venteliste? :rolleyes:
 
Forhåndsbestilte nettopp en Seals Field Explorer. Blir levert en gang på høsten. 250 blir laget i 2018, og det er nå 12 igjen. :)

https://seals-watches.com/products/model-c-field-explorer-swiss-automatic-wrist-watch

Case width: 40.50mm, excluding the crown
Case thickness: 11.40mm, glides smoothly beneath most sleeves
Lug to lug: 48.50mm, a perfect fit
Lug width: 22.00mm
Water resistance: 200M / 20ATM, meets dive watch requirements for over 95% of divers
Crown: 7.00mm diameter, screw-down
Crystal: Sapphire, 2.40mm thick with a single layer of anti-reflective coating on the inside

unknown_large.jpg


IMG_1939_grande.JPG


attachment.php

attachment.php


Nå må jeg bare bestemme meg for hvilken finish jeg liker best. Børstet/polert, sandblåst eller "vintage"? Tror jeg heller mot sistnevnte i det siste bildet.

Fikk nettopp en mail fra Michael Seals om at min Model C Field Explorer er på vei. Bestilte denne for syv måneder siden, og det har jammen vært moro å følge produksjonsprosessen steg for steg på Instagram. Noe forsinkelser har det blitt, men når de er såpass gjennomsiktige i prosessen og alltid besvarer henvendelser lynraskt og med en ytterst serviceinnstilt tone, så er det enkelt å tilgi.

Da blir det snart unboxing! Gleder meg til å få denne på armen. :)
 
Redigert:
Denne klokken til solskjær som ble solgt for 400k. Mulig det er influensaen.. Men er jo ingen av avisene som skriver en linje om hva slags klokke det er snakk om?
Noen her som vet?
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og andersen
Bill.mrk.: V E N T E P Ø L S E

Kan dette være den mye omtalte ‘beateren som tåler et bad’?

3044B121-CA17-4915-BCD5-1A7B1B6EF8D3.jpeg



Eller er det denne rakkeren (takk for tips @Lyngutt), som er ‘badeklokka som vil være med å grave i sanden’?

445E971A-1F66-4B2A-B26B-7AE4FC44FF36.png


Hvem egner seg best til å løse den andres oppgave?
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Tre modeller...

“If I look at the Pepsi (126710BLRO), which I sell every day on Chronext, it does not make sense that it sells above retail as extremely, and I can tell you that the premium above retail, the delta, is decreasing pretty fast. It is still quite significantly above retail, but you can see that gap is going to change pretty quickly.

Even though it will remain trading at a premium.

You can see a number of watches that were going for crazy prices but are now dropping back towards normal retail. One of those is the 5524G, the blue [Calatrava] Travel Time Pilot from Patek Philippe. When that watch first came out, it was selling for €65,000 on the secondary market. Now it is selling for €40,000; that is a 30% drop in market value and back at around retail value. There has been craziness in the market, and you can see the peaks in prices, but they are decreasing more and more.,” Mr Man describes.

Og, den nyeste Daytona.
 
Er jo bare et spørsmål om tid før denne boblen sprekker og disse som betaler alt for mye for en Rolex skjønner at det finnes ordentlige klokker der ute....

Nordmenn spesielt er jo noen sauer. Tror at siden Bjerke er tom for Rolex så må man sette seg på venteliste. Sett deg heller på et fly til et annet land og svøm i rolexer som nesten faller ut av butikkvinduene fordi det er så mange av dem. Bææææ.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann