Ja, det er alltid et men. Og i dette tilfellet er det de få unntakene - som bekrefter regelen - hvor det faktisk blir solgt en og annen såkalt adm.bil.
Kan ikke anbefale Ford- Har nå innsett at min (heldigvis tidligere) nabo, som mente at bare idioter kjører ford ,kan ha vært inne på noe....
Jeg er på min tredje Ford kjøpt ny. Har hatt mye rart med bilene gjennom åra. Min nå 3 år og 2mnd gamle S max klarte ikke å passere sin første EU kontroll. Rep 15´. Jeg har for hver gang jeg har kjøpt Ford tenkt at jeg bare har vært uheldig og ville gi dem en sjanse til, men nå innser jeg at en liten "i" former seg som en skygge i panna mi.
Gode biler å kjøre, på høyde med mye i det dyrere segment, men lavpris kompromitterer kvalitet og det holder desverre ikke over litt tids bruk.
Har ikke den tip-tronic, eller hva nå Alfa kaller sin løsning? I så fall er automat helt ok, men automat uten tip-tronic sucks på en slik bil.
Alfa gir mer kjøreglede enn det meste. Dårlig annenhåndsverdi, men mye av det løser du ved å kjøpe en ett år gammel bil.
Jo, det skal jeg fortelle deg, @iron-man.
Fordi det ikke finnes en to år gammel bruktbil i Tyskland som har gått under 40.000 km. Unntakene bekrefter regelen. Det er hevet over en hver rimelig tvil at km-telleren er skrudd/manipulert på svært mange tyske bruktbiler. Mange av de såkalte administrasjonskjørte bilene som eksporteres er i virkeligheten en vanlig leasingbil kjørt av en eller annen salgskonsulent. Disse kjører utrolig mange km i året. På nittitallet fikk vi tall fra tysk bilbransje som viste at tyske firmabiler kjørte i snitt 80.000 km/år. Dette høres hinsides mye ut, men om vi slår av for kjentfolk så er vi fortsatt på 40.000 km/år. Det som er så forbasket er at det ikke er mulig å se det på bilene. I 200 km/t på tyske motorveier blir ikke engang pedalgummien slitt.
Hvor mange har ikke hørt om bruktimporterte MB som "bare har gått noen kilometer" som administrasjonbiler ved "fabrikken". Jeg for min del tror mer på julenissen enn på at MB-konsernet kaster billige nybiler etter norske oppkjøpere.
Derfor.
PS: Ikke et vondt ord om norske bruktbilimportører. De blir ofte lurt så det holder selv også.
Har ikke den tip-tronic, eller hva nå Alfa kaller sin løsning? I så fall er automat helt ok, men automat uten tip-tronic sucks på en slik bil.
Alfa gir mer kjøreglede enn det meste. Dårlig annenhåndsverdi, men mye av det løser du ved å kjøpe en ett år gammel bil.
Dette blir nok litt for unøyaktig @Minuteman, og som å si at alle amerikanere er feite.
Har selv kjøpt 10-15 BMW, MB og Volvo til privat bruk i fra Tyskland, og har bare gode erfaringer. Riktignok kjøper jeg stort sett biler med tysk mva-fradrag i fra merkeforhandler og har ennå ikke blitt skuffet etter som jeg stort sett kjøper dem utsett. En bil i fra Tyskland har feks aldri steinsprut som jeg umiddelbarrt får i Norge, ikke kjøpesenter bulker, service er billig og blir fulgt opp og det er lite å hente for en seriøs forhandler å "skru" kilometeren da bilene har langt lavere verdi enn i Norge. Om man i tillegg kjøper hos en Niederlassung (bilbutikk eid av fabrikken). Tyskere er kjent for orden (ordnung muss sein) og forteller sannheten, men hold deg til seriøse forhandlerer og styr unna bakgårdssjapper. Tror nok det er mange biler som er skrudd på vei til Norge eller i Norge av små useriøse forhandlere/importører
Skal jeg ikke dra i gang diskusjonen om det er bedre å kjøre litt fort og lang med en varm motor, enn mye kaldstatt og småkjøring i Norge. Ulempen med importbil er at man ikke har 5 års reklamasjon som i Norge
Hvorfor tyskerne ikke får kjøpesenterbulker hadde vært interessant og visst.
Avhengig av tilbud/etterspørsl og Euro-kurs kan det sikkert være mye å spare på bruktimport, men er det så mye å spare at en uerfaren førstegangskjøper burde kaste seg ut i det ...
Hører gjerne på tips fra folk som er like lidenskapelig rundt bil som klokker!![]()
Hvorfor tyskerne ikke får kjøpesenterbulker hadde vært interessant og visst.
Forsiktig nå - vil du virkelig det? Folk som er lidenskapelig rundt klokker her på TS har ofte en klokkesamling som verdimessig tilsvarer bilen du skal kjøpe. Vi snakker om et produkt som skal gi deg tiden - en jobb som mobiltelefonen din gjør bedre. Overfører du denne lidenskapen til biler, lander du neppe på en Huyundai
Slik sett er det kun @Tagliano som har gitt deg et tips som en lidenskapelig bilkjøper ville valgt. Andre morsomme alternativer finner du her:
Maserati Quattroporte Duo Select 4,2 2004, 68*600 km, kr 566*327,-
Lancia Delta Integrale Evo 1 1992, 137*000 km, kr 186*530,-
Jensen Interceptor 111 S4 1974, 87*700 km, kr 210*000,- -
Jaguar XJS 6.0 V12 Insignia 1993, 97*600 km, kr 325*000,- -
Porsche 928 GTS 5,4 ltr 1992, 289*000 km, kr 256*530,- -
Skal du være litt mer fornuftig ville jeg personlig gått for Alfa eller BMW, men det er basert på hva jeg legger vekt på i en bil.