Ja, vi elsker nato-rem

En billig variant fra Cheapestnatostraps i dag (tror jeg). Man får omtrent det man betaler for.
912F433B-6E1B-484E-A33F-6E51C110E489.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj og Bromle
Da fikk jeg lagt inn bestilling hos Omega, alt var merket utsolgt i sist jeg prøvde. Ca 5 dager så dumper det ned ny Omega NATO i posten:) Har et par Toxicnatos i bestilling også, spent på hvordan de oppleves i forhold til Omega.
 
Er Omega kongen av Nato reimer eller finnes det noen med tilsvarende kvalitet og lengde på reima? Det jeg har testet er ikke i nærheten av det Omega leverer.
 
  • Liker
Reaksjoner: TomB
Det siste året har jeg kjøpt litt forskjellige reimer og fant ut at nå har jeg rett og slett litt erfaringer å dele.
De fleste er enig i at Omegas reimer stiller i en klasse for seg selv med tanke på kvalitet om bærekomfort, dessverre gjør de også det på pris med 1400,- for en reim bestilt i nettbutikken. Frakt er inkludert.
Reimene som jeg har brukt er alle av setebelte typen slik som Omega. Alle er 20mm utenom Phenomenato som er 22mm.
Bilde her viser variasjon i lengde og plassering av hardware. Stoffet er veldig likt både i utseende og følelse, zuludiver har et litt annet mønster enn de andre.
Fra venstre til høyre er det Omega, Zuludiver, Timefactor, Toxicnatos, Phenomenato.
D4397898-0A7E-4C01-BE80-0E73A73FE30B.jpeg
D7E6304A-4D39-4CE0-A2B6-FABA2162A17E.jpeg

Watchgecko zuludiver.
Denne er mykere og tynnere enn Omega og det er dessverre også grunnen til at denne frarådes. Den er så myk at hullrekken blir så svak at den strekkes ut og blir ødelagt etter kort tid. Den fungerer fint med lette klokker. Skx007 f.eks er for tung og ødelegger reimen.
Pris: 18,- GBP + frakt.

Timefactor deluxe 20mm.
Denne har stivere stoff. I tillegg er den limt som gjør at reimen rundt hardware er ganske stiv. Solid og slitesterk. Hardware bygger litt høyere enn nødvendig men alt i alt en OK reim, hvertfall til litt tyngre klokker da ekstra stivheten stabiliserer mer. Rimelig er den også.
Pris: 12,- GBP + frakt.

Toxic ShizNit 20mm
Ved første øyekast er denne veldig lik reimen fra Timefactor, men her er hardware litt mindre selv om utseende er veldig likt. Reimen er sydd og stoffet er litt mykere.
Hakket stivere enn Omega men ikke store forskjellen.
Pris: 30,- USD + frakt.

Phenomenato 22mm
Denne har en løs keeper, likt som Omega. Den er sydd og stoffet er mykt. Reimen kan bestilles i kort og lang versjon.
Denne er veldig lik Omega i både utseende og følelse.
Pris: 40,- USD + frakt.

Konklusjon er at jeg kan trekke frem Toxic og Phenomenato for de som vil ha setebeltenato men syns at Omega koster mer enn det smaker. Timefactor er bra i forhold til pris. Zuludiver frarådes pga problemene med hullrekken, men klarer de å løse det problemet er denne også et godt alternativ.

Avslutter med litt bilder av de forskjellige reimene i bruk, bildene er men for posting i Dagens klokke og varierende kvalitet:)

Omega.
A935F88A-1148-4A68-BE06-B0B99B3D7ABA.jpeg


Phenomenato.
9CFACB37-695A-4528-8A9B-A846CEC667B0.jpeg


Timefactor.
AD7556D0-9CE9-4283-AFA3-A14ED5AEACB3.jpeg


Toxic.
D8B8C9C7-D039-4576-A535-0CDA22A0E41A.jpeg
 
Siste nato i hus en gingerbread brown fra Barton watch bands. Spennen er polert, ringene er i samme materiale som reimen. Kjøpte lang modell men den var litt i korteste laget, rekker ikke rundt til den siste ringen/holderen.
2B18E7D3-4903-4C26-A902-ACCF98FD584D.jpeg
B195882D-3191-4FE8-8B24-DB4F49B2D6A5.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Pondus72 og JD83