Ja, vi elsker nato-rem

Pakke fra Phenomenato i dag.
6254D473-9461-4C2F-87F8-9C4B83DBDE86.jpeg

3F112E12-89D5-4AB9-A0E9-268A0F6D3D36.jpeg
 
Jeg er stor fan av NATO og har vært innom det meste. Så langt vil jeg rangere Omega sine originale NATO på topp og Phenomenato på andre plass.

Nylig fikk jeg to NATO fra Moose Strap co fra min bedre halvdel i bursdagsgave ( etter at jeg hadde gitt henne noen hint selvsagt ;) ).

Jeg er positivt overrasket over disse. Kvalitetsmessig vil jeg rangere de likt med Phenomenato. Stoffet er like fint/mykt og omtrent likt i tykkelse, men i motsetning til Phenomenato er ikke den ene keeperen justerbar på disse.

Min nye subjektive rangering av NATO reimer blir da som følgende:
1. Omega
2. Phenomenato
3. Moose Strap
4. Delt mellom Toxic NATO og Timefactors
5. Watchgecko
6. Diverse a la Cheapeastnatostraps

IMG_20190908_095356.jpg
 
Jeg har innsett at jeg bruker de forskjellige Natoene mine for lite. Noen blir mye brukt, mens andre får lite armtid.

Inspirert av et annet forummedlem som gjorde tilsvarende for en stund siden tenker jeg å bruke en ny nato hver dag til jeg har vært igjennom alle.

Vi begynner med en Moose Strap Bond.
IMG_20190910_072228.jpg
 
Redigert:
Jeg er stor fan av NATO og har vært innom det meste. Så langt vil jeg rangere Omega sine originale NATO på topp og Phenomenato på andre plass.

Nylig fikk jeg to NATO fra Moose Strap co fra min bedre halvdel i bursdagsgave ( etter at jeg hadde gitt henne noen hint selvsagt ;) ).

Jeg er positivt overrasket over disse. Kvalitetsmessig vil jeg rangere de likt med Phenomenato. Stoffet er like fint/mykt og omtrent likt i tykkelse, men i motsetning til Phenomenato er ikke den ene keeperen justerbar på disse.

Min nye subjektive rangering av NATO reimer blir da som følgende:
1. Omega
2. Phenomenato
3. Moose Strap
4. Delt mellom Toxic NATO og Timefactors
5. Watchgecko
6. Diverse a la Cheapeastnatostraps

Jeg bestilte en admiral grey seatbelt nato fra Phenomenato. Super kvalitet men dårlig passform til klokker med lug-to-lug lengre enn 47mm. metall-loopsene er alt for nærme hverandre. For min Speedy blir det veldig tight. Metall-loopsene er dessuten unødvendig kraftige etter min smak.
 
Jeg bestilte en admiral grey seatbelt nato fra Phenomenato. Super kvalitet men dårlig passform til klokker med lug-to-lug lengre enn 47mm. metall-loopsene er alt for nærme hverandre. For min Speedy blir det veldig tight. Metall-loopsene er dessuten unødvendig kraftige etter min smak.

Ser nå at jeg er helt på jordet. Nato-reimen jeg har er ikke fra Phenomenato, men fra Straposphere (tullete navn begge deler ;)
Uansett: styr unna denne hvis det da ikke er til korte lug-til-lugklokker som seikoskx eller liknende.
Her er en review jeg fant som illustrerer problemet godt: https://yeomanseiko.com/2019/01/19/strapobelt-by-straposphere-com/
 
Dagens utvalgte: Rayburn fra BluShark.
IMG_20190912_074923.jpg


Jeg glemte BluShark i min høyst subjektive ranking for noen poster siden. Jeg vil plassere BluShark sine på høyde med Watchgecko

1. Omega
2. Phenomenato
3. Moose Strap
4. Delt mellom Toxic NATO og Timefactors
5. Watchgecko / Blushark
6. Diverse a la Cheapeastnatostraps
 
Hjelpes til forskjell det er på Natoreimer.

Fantastisk å skifte til OEM Omega etter å ha brukt ymse andre i det siste.

Men så spørsmålet. Ser jo litt "lamt" ut med denne Omega logoen når en nytter den til alle klokker.

Er det berre å gønne på med Phenomenato og det vil vere fullt på høgde med Omega?