International Watch Company-tråden

IWC Aquatimer kronografmodeller har i mange år, minst siden 2011, vært klare for å kunne bruke kronografen under vann.
 
IWC Aquatimer kronografmodeller har i mange år, minst siden 2011, vært klare for å kunne bruke kronografen under vann.
Jeg sendte en forespørsel om dette til IWC i dag og fikk følgende svar:
Yes, the current collection has a membrane seal in place between the pusher and the case so, under good service condition, this should not be a problem. If the watch is older than a year i would suggest a pressure test before going too deep to be sure.

Lærer noe nytt hver dag, så da er det vel bare å trykke i vei:)
 
For en stund tilbake stoppet min Portugiese. Etter en rask runde på service kom den tilbake ren og pen. Hva som var galt vet jeg ikke, men at noe er byttet i verket er jeg sikker på :) På bildene under kan det se ut som IWC har gått over til et syntetisk materiale på enkelte deler i verket. Er det noen som kjenner til bakgrunnen for dette?

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Takk Jørgen. Interresant lesing. Artig å se at produsenten tar "gamle" verk på alvor og "oppgraderer" i forbindelse med service.
 
Hehe ja klart ,det som er rått. Det såg noe rart ut med lenka :) hadde bare ikke sett det før..:)
Er dette din? 5002?

Bare lånte fjær denne gang - det er en flott klokke, ja :)

Jeg antar at størrelsen på Big Pilot gjør at lenken ville blitt nokså ubehagelig for mine håndledd, i tillegg til det rent estetiske med stort mellomrom mellom kasse og lenke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Haavard84
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Hei, første gang inne på IWC tråden, er stort sett på Rolex og SP sidene men tenkte nå å få satt i gang denne gullklokken igjen.

Min far fikk denne i gave, og det må ha vært i 1975. Den ble flittig brukt i alle anledninger og bærer preg av hardt bruk. Min far tok seg aldri råd til gullenke og satt på diverse dublee lenker, som jeg har kastet. Han brukte en lokal umarkert på Lørenskog som byttet urverk, og jeg har begge pluss diverse deler.

Tenkte å høre med dere om dere kan si litt om modell IWC og type urverk? Ser at det ene som ligger ved er et ESA.

Tenkte å ta en tur innom urmaker Sutterud på Bjølsen om han kan sette den i stand. Er det noen som har synspunkter til hva og hvem jeg bør bruke? Tenkte å få en skinnrem til den også. Er mer affeksjonsverdi enn samleverdi for meg, men hva er en slik verdt?
image.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Og det er faktisk minst en 2611 til på TS. Det er ikke dårlig for en modell som angivelig ble produsert i totalt 750 eks. ( samlet stål + YG + WG) for ca 40 år siden.
Jeg har forsøkt å få bekreftet produksjonstallene for ref 2611. Veldig interessant. :)
Kjøpte min i Nederland privat. Svært sparsomt brukt.
Ante ikke på det tidspunktet at den var så sjelden. Var egentlig på utkikk etter en Automatic.
Selger tilbød den ekstra billig av den grunnen. :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher