International Watch Company-tråden

IWC ref 810 cal 89

27840655172_1a2bf03150_h.jpg


Urverket ble produsert i 1966, kassen i ca 1968. "NUF85" graveringen på baklokket sier oss at uret ble solgt nytt av Urmaker Arne Yngvar Hansen, Oslo.


27840582352_7bd931c1e6_h.jpg
Herrejesus... Ja det var denne galleritråden da mann som har vært etterlyst tidligere?...

Jeg savner skikkelige IWC. Fra tiden før en eller annen med makt i den sjappa fikk øye på en APROO R.Mille Edition
 
har en vintage IWC Yacht-Club som har et NUF nr på ene luggen (NUF 929 2/74) vil anta at den er solgt i 2 mnd 1974. Noen som vet hvliken forhandler som er 929? :)
 
Yatch Club

Får vel vise frem min Portoguese Yatch Club, er utrolig glad i hvordan den (i mitt hode) er en hybrid mellom noe klassisk og noe nytt!

Halvveis i sitt rette miljø, nærhet til sjøen



Wristshot med bibelen innenfor cellekjemi i bakgrunnen





Har spekulert på om det kunne kledd en litt mer pyntet rem, noen tanker rundt farge? :)
Dette er kanskje besvart senere i tråden, men uansett.. Jeg har 3902-06 (altså med hvit skive), og kjøpte for litt siden reima som kommer på Ocean Racer-modellen (IW3902-16 mener jeg) - og jeg er mildt sagt dritfornøyd!
IMG_6687_zpszcppmlrf.jpg
 
Dette er kanskje besvart senere i tråden, men uansett.. Jeg har 3902-06 (altså med hvit skive), og kjøpte for litt siden reima som kommer på Ocean Racer-modellen (IW3902-16 mener jeg) - og jeg er mildt sagt dritfornøyd!
IMG_6687_zpszcppmlrf.jpg
Utrolig kul rem! :) Endte opp med å kjøpe en sjokoladebrun og sort lærrem fra IWC :) Klokke pluss remmer ble solgt sist høst :)