International Watch Company-tråden

Medlem
31. juli 2011
Innlegg
3.604
Sted
Sandnes
Ja en egen tråd for IWC kanskje? Sikkert flere tidligere men med mine søkekunnskaper finner jeg ikke dem. Dette kan være tråden for fascinasjoner og frustrasjoner rundt det jeg holder som det kjæreste merket innen horologien. Jeg kan begynne med denne her. Ikonet Deep One, første ur med mekanisk, ja mekanisk dybdemåler. Så utrolig tøft!!! Dette er selvfølgelig forløperen til dagens Deep Two. Deep One er noe av det flotteste jeg har sett hva ur angår!!
IWCDeepOneF.JPG

Fant også en interessant review av Auatimer 2000, som dere vet er siste i en rekke med fantastiske dykkere som går tilbake til 1967 da linjen ble introdusert; http://www.watchtime.at/archive/wt_2009_06/WT_2009_06_130.pdf .

Ellers er jo Ingenieur snart ute med ny modell, denne gang i edruelig størrelse, blir veeldig interessant så se på hånden, Noen som tipper på prisen??

Nå folder jeg mine hender og satser på at Pondus, Moore og alle dere andre med Nydelige modeller slenger ut bilder her.
Kjør debatt:)
 
Jeg hadde lenge beundret IWC Portuguese Chronograph og da jeg fikk skaffet meg denne klokken, må jeg bare si at jeg ikke ble skuffet. Denne urskiven er virkelig klassisk og den blir jeg aldri lei av. Den er bare så helt riktig.

FocusIWCGO-2.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: fredde1972
IWC har utvilsomt mye bra og er "der oppe" som manufaktur.
Den ATen blir imidlertid alt for travel for meg....takk meg til Minuteman sin Vintage, nam!
Portofinoen er nydelig, det samme er Portuguese-serien...dog kanskje noe tykk kasse for (sporty)dressur år være., men designen er knall! Ingenieur-serien er Barsk med stor B.
 
IWC har utvilsomt mye bra og er "der oppe" som manufaktur.
Den ATen blir imidlertid alt for travel for meg....takk meg til Minuteman sin Vintage, nam!
Portofinoen er nydelig, det samme er Portuguese-serien...dog kanskje noe tykk kasse for (sporty)dressur år være., men designen er knall! Ingenieur-serien er Barsk med stor B.
Klart Deep One er travel men for meg på en måte som fungerer. Kasse og rem på GST-serien er noe av det bedre, både funksjonellt og estetisk i mine øyne. Noen mener IWC er av de beste på integrasjon mellom lenke og kasse, GST er et godt eksempel på det.
 
Ingenieur AMG, i titan. Så trist at ikke disse produseres lenger. Nok av brukte omkring men non-chronoen, den ville jeg kjøpt ny. Den har alt jeg vil ha i et ur.
Group_Ingenieur_AMG.jpg
 
Jeg skulle ønske Ingenieurene var likere det originale Gerald Genta-designet. Jeg synes de er utrolig fine, mens de nyere ikke er fullt så fine.

Picture+3.png
Jeg liker de nye bedre. Interessant at Genta sitt design var bortimot vondt å ha på hånden ifølge mange eiere. Men flott ur.
 
Jeg mistenker Genta for å ha "resirkulert" noen av ideene sine...den lenken er veldig Nautilus,for å si det forsiktig :p:eek:
 
+1 For meg er Nautilus er AP er denne om du forstår. Den appelerer ikke til meg.

Er helt enig i den første setningen din - "Nautilus er AP er denne" - men for meg er det akkurat derfor den appellerer til meg. Jeg liker både Nautilus og AP RO, og synes denne på mange måter utfyller og komplementer de to designene.
 
Mens vi venter på at sonens egen sønn legger ut bilde av sin så slenger jeg ut et her av 3536, kanskje tidenes flotteste dykker.. Med den geniale to-punktsbezel som kun roteres med trykk på, ja to ulike punkter på den,
iwc3536ti-1.jpg
 
3536 er virkelig flott, ja. Føler at min blekner i forhold, men jeg er veldig fornøyd med den som den er. Blir aldri lei av å studere detaljene på skive, indekser og visere. Jeg har tilgode å se et bilde som rettferdiggjør disse nydelige detaljene slik de fremstår i virkeligheten. Det er noe med de polerte flatene/fasettene som leker med lyset.

Det nevnes noe om "sonens egen sønn". Med mitt høye selvbilde kan jeg i et oppglødd øyeblikk tro at det er meg som omtales i slike flotte ordelag og slenger derfor med et bilde av min AT Vintage Collection. In-house verk i denne. Homage til den opprinnelige Aquatimeren som kom i 1967.

327.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: SantaMonica