International Watch Company-tråden

Vintage er også vakre..
B9C7130D-3E3E-4E49-9E67-E729A7D1DCAF_zpsjzuk4khh.jpg
 
Wow! @molomalu er dette noe du har eller et bilde du har funnet på nettet? (ikke meninga å være spydig her).
Hvis du vet hva den med hvit skive og dato har for ref hadde det vært strålende med litt info om klokka.
Fikk fryktelig lyst til å gå litt på jakt nå.
 
  • Liker
Reaksjoner: molomalu
Dette er IWC`er jeg har og har selv tatt bilde :) . Den med gråskiver har Cal.89 og er fra ca.1970. Den med hvit skive har Cal.8531 og fra 1960 (Ble gitt som 40 års gave fra kamerater til en bekjent i 1961). Du finner en maken til den med hvit skive på Chrono24.

Wow! @molomalu er dette noe du har eller et bilde du har funnet på nettet? (ikke meninga å være spydig her).
Hvis du vet hva den med hvit skive og dato har for ref hadde det vært strålende med litt info om klokka.
Fikk fryktelig lyst til å gå litt på jakt nå.
 
Rakk å motta gummiremmen før den ryker ut, og @Preben Lidi har et meget godt poeng når det gjelder kvalitetsfølelse!
Et helt annet uttrykk på klokken, og en bærekomfort mil over alt jeg har hatt på armen!





Ryker ut?? Med all respekt, forstår jeg det sånn at du skal selge denne her? Du må ikke bytte denne her til fordel for hyllevare...


Når jeg tenker meg om så er det for jævlig at IWC forlot GST designet. Generelt synes jeg sportsmodellene blir bare glattere og glattere..
 
Redigert:
Ryker ut?? Med all respekt, forstår jeg det sånn at du skal selge denne her? Du må ikke bytte denne her til fordel for hyllevare...

Den går ikke ut til fordel for noe innen klokkeverdenen, for i mine øyne - og dine etter hva jeg kan forstå, finnes det lite som kan konkurrere med denne.
Den ryker ut, med et ekstremt tungt hjerte...
 
Vurderer å oppgradere min Ingenieur (3236-08 Plastiki) med lenke. Tror det blir fett selvom det koster...

Noen som vet om lenka er mulig å montere selv, eller må jeg sende den til urmaker?

 
  • Liker
Reaksjoner: JWL
Vurderer å oppgradere min Ingenieur (3236-08 Plastiki) med lenke. Tror det blir fett selvom det koster...

Noen som vet om lenka er mulig å montere selv, eller må jeg sende den til urmaker?

Go for it! IWCs system gjør dette til en enkel jobb. Trenger ikke annet enn verktøyet som følger med for å skifte fra rem til lenke. Vil gi klokken din et mer vinterlig preg.

Meget pen IWC også. Var til slags her nå nettopp var den ikke? Har selv en Mission Earth på armen i dag med gummirem. Skulle egentlig ha skiftet til lenke men ikke kommet dit enda. Anbefaler å ta kontakt med Jørgen Otteren i Stavanger, jeg kjøpte mitt ur hos ham og bestilte samtidig gummirem. Meget god og hyggelig service.
 
  • Liker
Reaksjoner: Topher
Go for it! IWCs system gjør dette til en enkel jobb. Trenger ikke annet enn verktøyet som følger med for å skifte fra rem til lenke. Vil gi klokken din et mer vinterlig preg.

Meget pen IWC også. Var til slags her nå nettopp var den ikke? Har selv en Mission Earth på armen i dag med gummirem. Skulle egentlig ha skiftet til lenke men ikke kommet dit enda. Anbefaler å ta kontakt med Jørgen Otteren i Stavanger, jeg kjøpte mitt ur hos ham og bestilte samtidig gummirem. Meget god og hyggelig service.

Nettopp kjøpt klokka, men må nok gå for en oppgradering!.
Takk for hyggelig og rask tilbakemelding. Jeg har startet dialogen med J.Otteren. Det var bare greit å få en second opinion om hvorvidt det er mulig å skifte/tilpasse selv.
 
  • Liker
Reaksjoner: JWL