Independent watchmaking-tråden

Jeg holdt på å kjøpe en fra Dornblüth & Sohn for et par år siden. La det fra meg og gikk for en IWC, og angrer litt den dag i dag. Problemet med Indy produsenter er vel ofte at de blir nedprioritert i fht etablerte merker og grails.

Vi kan vel ikke glemme Kari Voutilainen.

Denne holdt på å havne hos meg Dornblueth 99.1:
374082d1295134445-what-options-does-dornblueth-offer-99-1-dornbluth-99.1-silver-numbers.jpg

Redigert:
Jeg er veldig spent på Bullfrogen, kanskje aller mest maksimalhøyden på 15mm. Men den er i titan, så den vil ikke veie så mye som en 15mm stålklokke. Vanvittig ren og pen skive, med applikasjoner der det er "nødvendig" :)

Jeg får se om jeg ikke skal prøve meg på en aldri så liten revy (review :)) når jeg har hatt den en stund.

Redigert:
Blir morro å se resultatet @Tetragrammaton :)
Selv kunne jeg tenkt meg å fleske til med en Genisis Carpe Diem med individuell fargekombinasjon, men den klokker inn(pun intended) til 30' med norsk moms. Så da er det dessverre ganske uaktuelt, mtp. annenhåndsverdien - om jeg ikke av en eller annen grunn skulle komme i pengene :p

Bilde av herligheten

4DC6281D.jpg
[/URL][/IMG]

@Skovdahl jeg synes ikke du skal tenke for mye på annenhåndsverdien. Det er alt for mye fokus på det her inne. Hvis du allerede tenker på å selge en klokke når du kjøper den; hva er vitsen med å kjøpe den da?

Dessuten er det jo VI som skaper markedet. Det er VI som bestemmer annenhåndsverdien. Hvis folk bare tørr å komme litt ut av Rolex/Omega/Panerai-bobla så blir det et marked for dette også. I Norge er vi egentlig alt for kjedelige til å i det hele tatt kalle oss klokkeentusiaster IMO.. Og det kommer fra en som eier både Omega og Panerai, samt har eid en Rolex og kommer nok også til å gjøre det igjen. Har dog kjøpt både Omega og Paneraien ny fordi jeg aller helst ikke vil tenke annenhåndsverdi. Dette er klokker jeg kjøpte fordi jeg ville ha dem, ikke fordi jeg ønsker å selge dem :)

Ved å ikke være så opptatt av annenhåndsverdi åpner det seg en hel verden med spennende klokker som har WIS-faktor så det holder ;)

Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Jone
Annenhåndsverdien på min blir nok kjempebra da jeg valgte å få navnet mitt inngravert:mrgreen:.
Som ac sier,om du tenker på salg før du kjøper,da kan du like godt droppe det.

Noen andre som har erfaring med Chase-Durer?
(Chase-Durer Pilot Watches)
WP_20140701_21_40_28_Pro.jpg

Det har vært lite, veldig lite, bevegelser på siden deres. Selv har jeg hatt god erfaring med supporten deres. Jeg har en, og har solgt en.

:cool:

Vurderer veldig sterkt Schaumburg, og faktisk Fred Dingemans sine ur..

Førstnevnte har mange sterke kandidater.

[video=youtube;NFF3VswohBs]https://www.youtube.com/watch?v=NFF3VswohBs[/video]

The Poetry of Independent Watchmaking.

Prøvde kolleksjonen til Alexander Shorokhoff denne uken når jeg var i Marbella. Finishen på klokkene imponerte meg veldig. Glemte helt ut å ta bilder, men her har dere en av modellene.

Remmen er den beste jeg har vært borti noen gang! Skal tilbake om noen uker, og må si at dette merket frister.

photo1_zps721c342e.jpg

photo2_zpsdb9e9e08.jpg

photo3_zps856141aa.jpg

[video=youtube;c3g8cQSTKvs]https://www.youtube.com/watch?v=c3g8cQSTKvs[/video]
[video=youtube;Ad9oGUZ7aHQ]https://www.youtube.com/watch?v=Ad9oGUZ7aHQ[/video]

Redigert: