Nei, for lik Saturation Diver. Om jeg ikke husker helt feil så har
@trippelj en hvit 216570 og PO. Kanskje han er villig til å treffe deg slik at du kan få sammenlignet dem irl (samt innse at 216570 er det rette valget).
Det stemmer det
@lantin, begge er i daglig rotasjon. Og du har jo kikket på min PO ved et tidligere høve
@Preacher. Dette er to fantastiske klokker. Jeg er svært begeistret for skiven og viserne, bærekomforten og lenken på begge modellene. Lenken på PO er litt rundere i kantene, og den er også noe rundere i kassen noe jeg setter pris på. Vekten og høyden på Explorer 2 er noe lavere. Rolex låsen er bedre med tanke på sikkerhet, mens lenken på Omega er noe "softere" mot huden.
POen har jeg vurdert salg av to ganger, men den vokser på meg stadig og jeg er sikker på at den med årene vil stå igjen som en klassiker fra vårt tiår. Urverket er fantastisk bra på kvalitet, og Omega har virkelig løftet seg opp i premiumklassen med inhouse Coaxial-verkene.
Rolexen var ikke noe jeg hadde tenkt på før en kunde, som er WIS, sa han hadde en for salg. Jeg hadde vært røykfri i snart 12 måneder og hadde egentlig sett meg ut en Longines Legend Diver som belønning for innsatsen. Men når jeg begynte å lese meg opp på Exploreren, så slo det meg at den ville være et bedre og enda mer velfortjent valg og jeg slo til på tilbudet jeg fikk. Det angrer jeg ikke på. Jeg har 216570 med hvit skive, men har også en sort tilgjengelig om jeg vil ha klimaforandringer på håndleddet. Med sort skive oppleves den som noe mer moden eller voksen om du vil. Explorer 2 får ufortjent mye pepper for størrelsen, men om du har et par trivselshekto rundt livet og et håndledd som ikke er pipestilker, så er dette en mandig og virkelig fet klokke. Måtte forresten gud forby at de noengang utstyrer denne modellen med keramisk bezel. Klokken gjenkjennes kun av kjennere, og størrelsen er perfekt for meg. Skulle jeg blitt énklokkemann, så ville en Explorer 2 vært valget mitt.
Om du vil tafse litt på dem, så får du sende en PM