I kraftig villrede..

Kun en - hvilken?

• Omega Seamaster 42mm PO8500 sort

Stemmer: 39 28,3%
  • Omega Seamaster 300 sort

Stemmer: 14 10,1%
  • Seiko GS SBGA029/031

Stemmer: 19 13,8%
  • Rolex Explorer 2 sort skive

Stemmer: 66 47,8%

• Antall stemmer
    138
  • Avstemningen stengte .
Her var enormt mange gode og interessante tilbakemeldinger og poeng, så tusen takk for det! Skal ta de med meg og lese mer inngående senere idag.

Jeg har ennå til gode å teste Exp2 på armen, så det gjenstår før jeg kan danne meg et inntrykk av de alle.
@Fredrik4628 har du din ennå? :D
Dessverre.. har mye annet snacks, men no Explorer 2 :-/

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Har selv en 216570 og det kan kun beskrives som en fantastisk allroundklokke. Radialbørstingen på bezelen gir den et sofistikert preg, mens man slipper blingen som andre Rolex sportsmodeller er plaget med.
Kvalitetsfølelsen er også fantastisk.

Men jeg stemte på Grand Seiko selvfølgelig ;)

• Liker
Reaksjoner: trippelj og Preacher
Hva med et annet scenario(da jeg er stygt redd for at både @Hammerfjord @Consigliere m.fl. har sviende rett..), hvor jeg selger SBDC051 og Orient Saturation Diveren, til fordel for en SBDX017?
Altså, forklart i bilder
Denne
0AEC0139-5413-40E9-A2B0-88B170C799F9.jpeg

pluss denne(og litt cash..)
C1EB9DC0-4D9D-417A-903D-BB28F8F3C4BC.jpeg

gir denne
85C1E1DD-3550-4F7C-B685-F5CBCCEE2756.jpeg

Dette vil rendyrke Seiko-temaet, dekke inn sort monokromatisk dykker og toolwatch.
Fæl tanke?

Hva med et annet scenario(da jeg er stygt redd for at både @Hammerfjord @Consigliere m.fl. har sviende rett..), hvor jeg selger SBDC051 og Orient Saturation Diveren, til fordel for en SBDX017?
Altså, forklart i bilder
Denne
Vis vedlegg 81676
Vis vedlegg 81677
gir denne
Vis vedlegg 81682

Dette vil rendyrke Seiko-temaet, dekke inn sort monokromatisk dykker og toolwatch.
Fæl tanke?
Nei, for lik Saturation Diver. Om jeg ikke husker helt feil så har @trippelj en hvit 216570 og PO. Kanskje han er villig til å treffe deg slik at du kan få sammenlignet dem irl (samt innse at 216570 er det rette valget).

• Liker
Altså, forklart i bilder
Denne
Vis vedlegg 81676
Vis vedlegg 81677
gir denne
Vis vedlegg 81682

Fæl tanke?
Overhodet ikke en fæl tanke! Begynte å grave litt i Flickr-arkivet mitt etter jeg leste denne posten. Advarsel: Marinemaster 300 enabling følger:

19122857656_f1acfdce09_b.jpg

17503481989_582dacafc7_b.jpg

16545607104_96a36637a4_b.jpg

17168006885_324ff06ca4_b.jpg

Jeg angrer virkelig på at jeg solgte denne! Etter hva ryktene sier så er den også på vei ut av produksjon, så om du har mulighet til å skaffe en ny nå så kan det være smart å gjøre. Men igjen, så har du denne Baselmessen da. Jeg tror det er stor sjanse for at Seiko slipper en ny og bedre versjon nå på våren, da jeg rett og slett tviler sterkt på at de kommer til å fjerne Marinemaster 300 fra katalogen sin permanent. Når det er sagt, så er det mulig de lar SBDX017 utgå for å relansere en nesten helt lik versjon bare med Prospex-logo på skiven og et nytt siffer i modellbetegnelsen, og om så blir tilfelle ville jeg nok angret om jeg ikke slo til på en ny SBDX017 når jeg hadde sjansen.

Ser den allerede er utsolgt hos Seiya. Det begynner sikkert å bli vanskelig å oppdrive eksemplarer nå etter at ryktene om kansellering har spredd seg og invistorer har hoppet på den.

Redigert:
Altså, forklart i bilder
Denne
Vis vedlegg 81676
Vis vedlegg 81677
gir denne
Vis vedlegg 81682

Fæl tanke?

Seiko MM er helt rå, og mye klokke for kronene.
Eneste minuset er at lenken er litt puslete i forhold til den litt massive kassen.
For min del har det vært en dealbreaker.

Altså, forklart i bilder
Denne
Vis vedlegg 81676
Vis vedlegg 81677
gir denne
Vis vedlegg 81682

Fæl tanke?

Ingen dum idé :)

Men, hvis du faktisk har skikkelige bjørnelabber er jeg redd du vil synes MM300 er for liten. Den er høy, men oppleves vesentlig mindre IRL enn målene skulle tilsi.

Og ja, lenken er et kapittel for seg :( Min ble plukket av da klokken kom, og er fremdeles ubrukt....

• Liker
C6CD5990-016E-422E-A9DD-876C3E9D6B3E.jpeg
Nei, for lik Saturation Diver. Om jeg ikke husker helt feil så har @trippelj en hvit 216570 og PO. Kanskje han er villig til å treffe deg slik at du kan få sammenlignet dem irl (samt innse at 216570 er det rette valget).

Det stemmer det @lantin, begge er i daglig rotasjon. Og du har jo kikket på min PO ved et tidligere høve @Preacher. Dette er to fantastiske klokker. Jeg er svært begeistret for skiven og viserne, bærekomforten og lenken på begge modellene. Lenken på PO er litt rundere i kantene, og den er også noe rundere i kassen noe jeg setter pris på. Vekten og høyden på Explorer 2 er noe lavere. Rolex låsen er bedre med tanke på sikkerhet, mens lenken på Omega er noe "softere" mot huden.

POen har jeg vurdert salg av to ganger, men den vokser på meg stadig og jeg er sikker på at den med årene vil stå igjen som en klassiker fra vårt tiår. Urverket er fantastisk bra på kvalitet, og Omega har virkelig løftet seg opp i premiumklassen med inhouse Coaxial-verkene.

Rolexen var ikke noe jeg hadde tenkt på før en kunde, som er WIS, sa han hadde en for salg. Jeg hadde vært røykfri i snart 12 måneder og hadde egentlig sett meg ut en Longines Legend Diver som belønning for innsatsen. Men når jeg begynte å lese meg opp på Exploreren, så slo det meg at den ville være et bedre og enda mer velfortjent valg og jeg slo til på tilbudet jeg fikk. Det angrer jeg ikke på. Jeg har 216570 med hvit skive, men har også en sort tilgjengelig om jeg vil ha klimaforandringer på håndleddet. Med sort skive oppleves den som noe mer moden eller voksen om du vil. Explorer 2 får ufortjent mye pepper for størrelsen, men om du har et par trivselshekto rundt livet og et håndledd som ikke er pipestilker, så er dette en mandig og virkelig fet klokke. Måtte forresten gud forby at de noengang utstyrer denne modellen med keramisk bezel. Klokken gjenkjennes kun av kjennere, og størrelsen er perfekt for meg. Skulle jeg blitt énklokkemann, så ville en Explorer 2 vært valget mitt.

Om du vil tafse litt på dem, så får du sende en PM;)