Hvordan påvirker deres klokkevalg oppmerksomhet i det daglige?

Er det forresten noen andre som har vært med på den at dama reagerer på at du stirrer på andre helt til de skjønner at du ikke stirrer på det motsatte kjønn, men på klokka til en annen kar? Så kommer det bare et sukk og hører at det mumles "Herregud... du ass"

Kona blir nesten mer sur på det enn om det er andre kvinnfolk
 
Ble spottet av en tidligere lokallagsleder i SU på en fest for noen uker siden. Vi er uenig i det aller meste når det kommer til politikk, økonomi, kjønnskvotering og selvforsvarskurs for SU-jenter. Det var til min store overraskelse da den kapitalistmistenksomme tidligere SUeren utbrøt at JLC Reverso var den flotteste klokken han visste om og etter fullført master hadde han som mål å kjøpe én. Jeg er fortsatt litt forfjamset.
 
Ble spottet av en tidligere lokallagsleder i SU på en fest for noen uker siden. Vi er uenig i det aller meste når det kommer til politikk, økonomi, kjønnskvotering og selvforsvarskurs for SU-jenter. Det var til min store overraskelse da den kapitalistmistenksomme tidligere SUeren utbrøt at JLC Reverso var den flotteste klokken han visste om og etter fullført master hadde han som mål å kjøpe én. Jeg er fortsatt litt forfjamset.

Dette skjer oftere enn du skulle tro. I min omgangskrets er det positiv korrelasjon mellom tidligere medlemskap i AUF og pene klokker. På andre enden av spektrumet kan det humoristisk noteres at tidligere UH-medlemmer foretrekker Daniel Wellington.
 
Hva?
Det ryktes jo her på TS at Rolex skal ha en positiv effekt på det motsatte kjønn.
Vi har jo lest om hjerteskjærende opplevelser i samlivet pga FPJ.
Samtidig som det fortelles om livsledsagere som blir myke som smør pga Rolex.
Så jeg vet ikke helt jeg...

Det er mer enn bare rykter. Når jeg går på byen i dette antrekket smelter pikehjertene som en snømann i juni.

 
Har en følelse av at de fleste som er over middels interessert i klokker foretrekker en kommentar i ny og ne fra folk med genuine spørsmål, sammenlignet med en haug av "hvor mye koster den a?" kommentarer. Som andre har påpekt gjelder ikke dette når det motsatte kjønn skal tiltrekkes. Da henger prislappen fremdeles på sub-en!
 
Disse 2 er definitivt de som har fått oppmerksomhet av andre. Andre spikerstål som GMT, sub og seamaster blir så og si aldri lagt merke til av andre "vanlige" mennesker. Og det er jeg stort sett fornøyd med.
2015-12-23%2022.44.10_zps0d7ehdl3.jpg
zv2O3xDGFvk4S8a0icK-AmIlgtY6eZMqM05oOFCco3Y_zps60i2mfzo.jpeg
 
Jeg trodde ikke folk kikket på hva andre gikk med av klokker, inntil jeg kom over min Rolex 6263 Big Red Daytona og begynte å gå med den. Har eid den i over tyve år, og nærmest hver gang jeg går med den får jeg positive kommentarer, spørsmål om den er ekte og etterhvert veldig mange tilbud om å selge den "der og da".

Reaksjonene var så hyppige at jeg begynte å tenke etter hvor det var klokt å gå med den klokken. Men det har ikke vært en plage og det har innledet mange hyggelige samtaler om fine ting for livsnytere. Nå er jeg i ferd med å selge den, så da blir det en annen som får oppmerksomheten. Om klokken ikke havner i en samling.
 
La oss ta et praktisk eksempel;

To klokker, begge er sveitsiske, begge har navn på T, begge har svart skive, røde detaljer, svart bezel med tall på og begge er sånn passe nøyaktige. Den ene viser dag og dato, den andre ikke, men den kan du til gjengjeld bruke til å ta tiden når du koker egg. Den ene har rette visere, den andre har rare visere. Den ene kan du bade med, den andre skal du bade med. Den andre koster ti ganger mer enn den ene.

Jeg vil helst unngå å prøve å forklare hvorfor, og er således takknemlig for manglende oppmerksomhet i hverdagen.
 
Redigert:
Endelig! Ute på shopping med fruen, og inn i butikken kommer et par med Daytona 500 i hvit og aquanaut. Kunne ikke dy meg, måtte gå bort for å spørre om hva de hadde på armen. Begge var klokkeentusiaster, og vi hadde en hyggelig prat. Kona hans påpekte at endelig var det noen som så hva han hadde på armen. Skulle tatt et bilde, men var rett og slett for oppslukt i klokkene. Herregud så perfekt Daytona'n er.
 
Deg er sjelden klokkene blir kommenterte. De som vekker størst oppmerksomhet er de jeg har lagt selv...
WP_20151028_12_08_59_Pro.jpg


Det er ikke mange nerder omkring.

Forøvrig vil jeg si jeg liker Tissoten din, @Bezel. Jeg har maken og har aldri sett noen andre ha en slik!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Phenix og Nicolai
For min del falt valget på en Grand Seiko rett og slett fordi jeg ikke ønsker spørsmål om ektehet og pris. De gangene jeg har blitt spurt om klokken har alltid resultert i hyggelige samtaler. De som kjenner til GS vet hva det er, de andre slår seg til ro med at det er en Seiko. Havnet ved siden av det som viste seg å være en japaner på ett fly nordover, to timer klokkeprat og svært hyggelig bekjentskap!

- C
 
Ble spottet av en tidligere lokallagsleder i SU på en fest for noen uker siden. Vi er uenig i det aller meste når det kommer til politikk, økonomi, kjønnskvotering og selvforsvarskurs for SU-jenter. Det var til min store overraskelse da den kapitalistmistenksomme tidligere SUeren utbrøt at JLC Reverso var den flotteste klokken han visste om og etter fullført master hadde han som mål å kjøpe én. Jeg er fortsatt litt forfjamset.

Che Guevara:
16768350039_3cb1ab5d27_o.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: uret og Grendel
Tror jeg har fått to-tre kommentarer opp gjennom samtlige år jeg har "holdt på" med klokker, og to gjaldt Panerai og siste var vel for noen mnd siden når en kvinnelig kollega lurte på om remmen på PPC`en var "ekte krokodille" hahaha

Ahh, holdt på glemme! Ble forsiktig approachet av en meget hyggelig herremann mens jeg stod i kø i Dyreparken i Krstiansand for et par år siden, som syntes Zenith Dublematicen min var fin, og lurte på om jeg kunne være Nessuno på TS, haha ... det viste seg være @Consigliere :)

Og passer meg meeeeget greit at det meste får gå under radaren ;)