Hvordan påvirker deres klokkevalg oppmerksomhet i det daglige?

I følge denne kemmeren er det såre enkelt å se kvalitet:D
Screenshot_2016-01-26-09-40-36_zpsdnmj5rqh.jpeg

Viste ikkje at urmakar testa spotte-egenskapar på 30meter...Trudde det hørte meir til min optikar-profesjon..
Er også litt interessert i korleis ein eventuelt bekreftelsen på dette ser ut :p

Likar og at topp kvalitet (Rolex) ikkje når lenger opp på skalaen enn OK :p
 
Som andre har nevnt, eneste som bemerker klokken jeg bruker er andre WIS'er.

Dette.

Forøvrig er det slik at om du bruker mer enn 5.000 på klokker, hi-fi, AV-utstyr, fotoutstyr, kniver, solbriller eller lommelykter, er du sinnsyk og har åpenbart for mye penger (som burde vært inndratt), men bruker du 50.000+ på bunad, 375.000+ på golfutstyr og -turer, 900.000+ på bil, 2.900.000+ på båt eller 7.900.000+ på hytte er du normal.
 
Redigert:
Viste ikkje at urmakar testa spotte-egenskapar på 30meter...Trudde det hørte meir til min optikar-profesjon..
Er også litt interessert i korleis ein eventuelt bekreftelsen på dette ser ut :p

Likar og at topp kvalitet (Rolex) ikkje når lenger opp på skalaen enn OK :p
Kanskje frafallet i bransjen ville blitt mindre dersom HiBu byttet ut Snellen med Rolex @bears1 ?
 
  • Liker
Reaksjoner: Bears
Mitt klokkevalg har primært vært Rolex SD eller sub de siste 35 år, har aldri fått noe særlig oppmerksomhet hverken på jobb eller privat. De få tilbakemeldingene jeg har fått har kun vært positive.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Akkurat nå er jeg på Malta, og her er det faktisk ENDA verre enn i Italia. Helt seriøst så har jeg sett 250 Rolexer, i all hovedsak stål og sportsmodellene, på de første 5 dagene. Føler meg ikke akkurat som 'the special one' med sub....
Forøvrig har jeg snart 30-årsjubileum med sub, men tror det er under fem ganger at noen har kommentert klokkevalget mitt. Kjøp deg den klokka du har lyst på, men ikke tro at oppmerksomhet, servicegrad, dametekke eller noe annet vil følge med på kjøpet. Stil kommer uansett innenfra!
 
....men ikke tro at dametekke vil følge med på kjøpet...

Hva?
Det ryktes jo her på TS at Rolex skal ha en positiv effekt på det motsatte kjønn.
Vi har jo lest om hjerteskjærende opplevelser i samlivet pga FPJ.
Samtidig som det fortelles om livsledsagere som blir myke som smør pga Rolex.
Så jeg vet ikke helt jeg...
 
Hvis vi ser det fra damenes syn så er jo dem veldig flinke til å si hvor fin veske/smykke du har og slikt, trodde effekten hadde litt sånn på oss også. Dæven for en flott klokke du har, men nå er jeg aldri ute etter å få noe oppmerksomhet og har hatt den samme dama i 13år. Dessuten har jeg ikke Rolex heller, selv om jeg ønsker meg det veldig. :)
 
Dette.

Forøvrig er det slik at om du bruker mer enn 5.000 på klokker, hi-fi, AV-utstyr, fotoutstyr, kniver eller lommelykter, er du sinnsyk, og har åpenbart for mye penger, men bruker du 50.000+ på bunad, 250.000+ på golfutstyr og -turer, 500.000+ på bil, 1.000.000+ på båt eller 5.000.000+ på hytte er du normal.
Vi har alle våre int og jeg synes det er moro å ha en hobby som de "fleste" ikke er så int i, det gjør at det er hyggeligere når du treffer på flere likestilte utenfor den vanlige kretsen din. Klokke er ikke ei klokke, når du kjenner på en kvalitetsklokke og beskuer den så er det en rar og god følelse. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Tetragrammaton
Skal prøve å være saklig. Jeg har hatt en god del klokker de siste årene. Det har ytterst sjelden vært kommentarer fra andre enn klokketullinger som meg selv. Rolex i stål tror jeg aldri har blitt kommentert av noen. Min gull/stål Submariner med blå skive har utløst et par kommentarer, men ikke mer enn "ny klokke?" og "fin klokke". De klokkene jeg har hatt som har fått kommentarer er i hovedsak Panerai og Omega Speedmaster DSOTM. Begge har et design som skiller seg ut i mengden. Omegaen endte alltid "hva koster den", mens Panerai aldri ble fulgt opp da de færreste vet hva det er. Omega derimot har alle hørt om, men fåtallet av klokkene i modellutvalget deres tiltrekker seg noe oppmerksomhet. Klokker er nok ganske kjedelig for de fleste her i verden :)
 
+1

Sitter med akkurat samme inntrykk.

Kan legge til et par kommentarer vedørende min Ploprof, som jo er ganske iøynefallende på oransje gummi.

Mitt inntrykk er at «de andre» stort sett ikke bryr seg, og bryr de seg har jeg kun opplevd positiv oppmerksomhet. Den eneste gangen jeg har opplevd virkelig uønsket oppmerksomhet var i Napoli, da jeg tasset rundt i et av byens mindre trivelige strøk iført badeshorts, flipflops og Rolex GMT TT. Så nære å bli ranet på åpen gate har jeg aldri vært, tror jeg :D