Hvordan påvirker deres klokkevalg oppmerksomhet i det daglige?

Medlem
8. juli 2011
Innlegg
134
Det er utrolig mange nydelige klokker her på forumet som fortjener all oppmerksomhet, merker dere at dere får litt ekstra oppmerksomhet ute mens dere er blant folk på cafeer eller andre steder? Kanskje damer ser at her sitter det en kar som virkelig sitter godt i det, når folk går med "dyre" ting så kan det gjerne trekke litt ekstra oppmerksomhet. Eller er jeg helt ute på jordet?

Hadde vært moro å hørt litt om deres hverdag på dette området, fyr løs. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Bears
Generelt er det vel slik at svært få legger merke til noe som helst. Noen klokkenerder kan nok notere seg at her er det noe å legge merke til, men dem er det langt imellom. Det er antagelig kun @UJU som kan rapportere om fordeler, og da spesifikt til Rolex. Tror de færreste ifører seg klokker for å bli sett - heller tvert imot. Den oppmerksomheten som kan følge med "å ha dyr klokke" er som regel bare pinlig. Klokken sier noe om prioritering, interesse og antagelig mindre om man sitter godt i det.
 
Min erfaring er at klokker (heldigvis) tiltrekker seg ekstremt lite oppmerksomhet. Er nok andre ting som er langt bedre egnet da!
 
Hehe, er kanskje ikke like stort som å kjøre en Ferrari eller lign, selv kikker jeg litt ekstra når jeg ser noe kult om de har en fin klokke eller bilen deres. Kan ikke skjule at jeg ikke småsikler for meg når jeg ser slikt, men jeg er veldig facinert av klokker og ting som ikke er allmannseie. Er ting som de fleste drømmer om, alle har hørt om det og de fleste vil ha det pga det er så spesiellt. :)
 
Det er alltid vanskelig å unngå "profilering" når ein person går inn i ein butikk. Ein ser personen opp og ned før ein danner seg eit bilde av personen. Klestil,snakkemåte,holdninger, klær, accessoar etc , etc... og dette kjem frå ein som jobbar i butikk sjølv..

På samme måte er det likt vanskelig å skilje mellom ekte vare og fake. Nokon er genuine, andre er fake. Nokon kler seg som snobbar, men eig ikkje flisa i veggen,medan andre kler seg som dassar, mens kontoen er i ferd med å sprekka.

Personlig har eg opplevd SVÆRT god service på Bjørklund og Follestad.Dette er etter min meining pga diskré blikk mot mitt venstre håndledd , men kan ikkje seiast med 100% sikkerhet...
 
Det er alltid vanskelig å unngå "profilering" når ein person går inn i ein butikk. Ein ser personen opp og ned før ein danner seg eit bilde av personen. Klestil,snakkemåte,holdninger, klær, accessoar etc , etc... og dette kjem frå ein som jobbar i butikk sjølv..

På samme måte er det likt vanskelig å skilje mellom ekte vare og fake. Nokon er genuine, andre er fake. Nokon kler seg som snobbar, men eig ikkje flisa i veggen,medan andre kler seg som dassar, mens kontoen er i ferd med å sprekka.

Personlig har eg opplevd SVÆRT god service på Bjørklund og Follestad.Dette er etter min meining pga diskré blikk mot mitt venstre håndledd , men kan ikkje seiast med 100% sikkerhet...
I slike settinger så er det nok sant som du sier, folk som ser bra ut vil nesten automatisk få bedre service enn folk som ikke er like fine på det. De ser vel litt ann de som kommer inn også, er du velkledd og går med flotte ting på deg så blir det litt automatikk at de vil yte litt ekstra. Hvis klokken din gir deg flott service så er jo det en bonus i seg selv, er ikke alle som er like flinke på det lengre desverre. :)
 
Påvirker meg lite utenom de alleredde invidde i vennekretsen. Lite cred å sanke andre steder.

Og svigerfar, selvfølgelig. Hans datter hadde nevnt at jeg "drev med klokker" én gang. Nå er det nysgjerrig utspørring angående verdi hver gang. Sunnmøring forøvrig.
 
Jeg kunne godt tenkt meg noen kommentarer på klokkene mine komplett med forespørsel om bekreftelse av over gjennomsnittet penislengde. Men har aldri fått noenting. :confused:
 
  • Liker
Reaksjoner: andersp og Bears
Det er alltid vanskelig å unngå "profilering" når ein person går inn i ein butikk. Ein ser personen opp og ned før ein danner seg eit bilde av personen. Klestil,snakkemåte,holdninger, klær, accessoar etc , etc... og dette kjem frå ein som jobbar i butikk sjølv..

På samme måte er det likt vanskelig å skilje mellom ekte vare og fake. Nokon er genuine, andre er fake. Nokon kler seg som snobbar, men eig ikkje flisa i veggen,medan andre kler seg som dassar, mens kontoen er i ferd med å sprekka.

Personlig har eg opplevd SVÆRT god service på Bjørklund og Follestad.Dette er etter min meining pga diskré blikk mot mitt venstre håndledd , men kan ikkje seiast med 100% sikkerhet...

Tenker det går mer på interesser, noen liker å kle seg litt bedre enn andre uten at det nødvendigvis reflekterer inntektsnivået. Og det er no helt greit i mine øyne og er en ærlig sak det.
Det som betyr noe er hvordan folk oppfører seg, så lenge folk opptrer høflig og ordentlig så spiller det ikke noen rolle for meg hva man har på armen.

Det sagt, så er det aldri feil å kombinere det å være velkledd, med et pent ur på armen med det å være høflig.
Da får man stor sett god service om man er i butikk eller ute å reiser ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Bears
Mine erfaringer er mye av det som her er beskrevet. Klokkenerdene legger tydelig merke til hva man har på seg, men de er få og slik sett lite representative for folk flest ;) På jobben var det i begynnelsen muligens en bemerkelse om at man har fått ny klokke, på linje med ny hårfrisyre, eller bukse for den del. Venner og kjente som vet at jeg "driver med klokker" spurte i begynnelsen om å få se (og gjerne pris), men etter hvert mer eller mindre bevisst ignorerer samtlige nyervervelser. Svigermor er vel den eneste som sånn innimellom (og som krokodiller flest) slenger ut at jeg burde skamme meg å bruke så mye penger på klokker! I hvilken grad Rolex trekker damer tror jeg i hovedsak avhenger av hvilke arenaer man eksponerer håndleddet sitt, men med tre små barn er utelivet for min del et tilbakelagt kapittel.

Min personlige og generaliserende konklusjon, basert på egne erfaringer, er derfor at de eneste genuine positive tilbakemeldinger jeg får er fra andre klokkeinteresserte. All annen tilbakemelding har en eller annen form for negativ undertone i seg. Å bruke så mye tid og penger på ur er og blir for spesielt interesserte......;)
 
Kanskje damer ser at her sitter det en kar som virkelig sitter godt i det, når folk går med "dyre" ting så kan det gjerne trekke litt ekstra oppmerksomhet. Eller er jeg helt ute på jordet?

Damer har overraskende lite peiling på hvor mye klokker koster.
Har sett meg nødt til å reise meg opp og gå bort til dem for å påpeke at jeg har en dritdyr klokke på armen for å få den oppmerksomheten jeg fortjener.
Irriterende.
 
Morsom tråd.
Jeg kan spotte en Sub på ca 30 METER avstand.
Alle andre greier ikke spotte min på 30 CENTIMETER.

Tror du drar flere damer hvis du går med Rolexcaps og Ferrarijakke i skinn. Ikke meningen å røpe @UJU sin hemmelighet, men, som sagt, alle skal få.
 
Eneste gangen jeg får kommentarer på klokkene mine er på GTG. ( Og det er nok for meg)
Samme her, og fra andre WIS. Og mine valg i klokker har ikke en dritt med status å gjøre, det er sikkert. Jo lavere profil, jo bedre. Kan risikere jakke med armene på ryggen om man blir outet som klokkefrik:oops:
Den klokken jeg har fått desidert flest kommentarer på er forøvrig Dietrichen:p
 
Haha, tråden her ble jo ganske artig den, da vil det si at folk med klokkedilla er helt vanlige folk som legger litt ekstra i det. :)

Samtidig, ønsker jeg gjerne i vite hva GTG og WIS betyr, GTG har jeg skjønt at det er et møte med klokkedilla folk som feks samles på en restaurant, spiser litt og snakker om klokker og prøver omhverandre. ;)
 
Tja, i enkelte kretser med sterke merkevarepreferanser blir Rolex, PP, Breitling kommentert. Men i hverdagen blir intet kommentert.
Vel..Jeg har fått et par spørsmål ved lunsjbordet da de vet jeg er klokkeinteressert og da har det vært prisfokus.
Og jeg har aldri fortalt sannheten...
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher