Hvilken brukte du mest i 2019?

Finnes det en app som teller antall ganger brukt? On my wrist teller kun en om dagen. Jeg skifter ofte på ettermiddagen, spesielt de dagene jeg bruker en klokke med rem og feks skal på trening.

For min del vant Pepsi soleklart. Sub og Daytona kom relativt likt ut på andre og tredjeplass

9E85C7D8-2CA1-485C-91EE-A44C820D0062.jpeg
54CE2A65-2076-468A-B6B5-58BAC0E09E95.jpeg
5E224D3F-1A83-457A-B771-DA7A938BFD1D.jpeg
 
Det som tar tid er å registrere klokkene i samlingen første gangen du starter appen. Deretter setter appen på et varsel når du måtte ønske på døgnet hvor du da logger inn og merker klokka du bruker. Tar mellom 5-15sek hver dag så blir i så fall kun en mini tidstyv ;)
Allerede lastet ned. 4 klokker gikk kjapt å registrere, og dagens og gårsdagens lagt inn. Nå må jeg bare finne et egnet tidspunkt for varsling ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
Finnes det en app som teller antall ganger brukt? On my wrist teller kun en om dagen. Jeg skifter ofte på ettermiddagen, spesielt de dagene jeg bruker en klokke med rem og feks skal på trening.

For min del vant Pepsi soleklart. Sub og Daytona kom relativt likt ut på andre og tredjeplass

Vis vedlegg 175995Vis vedlegg 175996Vis vedlegg 175997
Tenkte litt på det samme. Bytter av og til når jeg kommer fra jobb. En løsning er å logge den klokken som har vært på lengst i løpet av en dag de gangene man bytter?
 
Soleklart en av G-Shockene mine, enten DW-5600E eller DW-5600HR. Herlige små arbeidsklokker som tåler bortimot alt, så lette å bli glad i, og så særdeles hyggelig priset. Det er ikke utenkelig at det kommer noen flere til, typ en Casio Royal Oak og en GMW-B5000D.
Av de mer påkostede urene mine er det nok Ploprof som får mest armtid.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kan, urtid og Makken
Blir kvalifisert gjetning her og:
1 Sea Dweller
2 Big Pilot (med syv dagers gangres, er den liksom alltid good to go)
3 Speed Master

Planlegger å bruke pulsklokken mer i 2020, men kun til tiltenkt formål.
 
  • Liker
Reaksjoner: urtid
Tenkte litt på det samme. Bytter av og til når jeg kommer fra jobb. En løsning er å logge den klokken som har vært på lengst i løpet av en dag de gangene man bytter?

Jeg logger den jeg bruker fra morgenen. Da blir det iaf ikke skjevt ned tanke på klokker med rem.
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Bra tråd! (Beklager på forhånd manglende bilder...)

Mitt 2019 inneholdt et visst antall klokker som ikke lenger er hos meg, og fordi det ble handlet en del nytt er det litt vanskelig å ha god empiri her. Men magefølelsen tilsier slik fordeling:

1. Rolex sub date
2. Panerai Luminor 510
3. Seiko skx007
4. IWC Portugieser Chronograph
5. Tudor Black Bay
6. Omega Speedmaster
7. Panerai Luminor 1312

Appen er nå lastet ned og oppdatert for de to første dagene i 2020, så da skal jeg stille med mer nøyaktig data i januar 2021 ;)
 
Jeg brukte min Rolex Submariner 5513 fra 1983 mest. Det er en klokke som alltid gir go’ følelsen når den kommer på armen. Den er enkel uten dato og med kun to linjer på skiven. Tåler alt og er robust samtidig som den er stilig. Den har et tidløst design og fungerer veldig bra både til dress og til fritidsklær. En perfekt allrounder som jeg bruker til alt.

ADF78AE3-E36C-40F8-B4C7-5D1719368E80.jpeg
 
Har ingen fancy app til det. Prøver å fordele brukstiden jevnt. Tror nok seiko blir litt mer brukt enn over-hype klokker.
 
  • Liker
Reaksjoner: robert A
Jøss, var ikke klar over at noen har laget en app for å tracke eget klokkebruk :D Men jeg har uansett Android-telefon, så jeg må ta det på gefühlen. Justert for at jeg ikke har hatt alle gjennom hele 2019, lander jeg på dette som top 5:

1. Omega Dynamic Chrono
2. Hamilton LED/QED
3. Omega Speedmaster
4. Rolex Explorer 214270
5. G-Shock GW-5000

Artig med tilbakeblikk, får en til å reflektere over hva man bruker mest, og hvorfor. Av de mekaniske urene er det som kjent enklere å hive på seg en no-date så lenge man ikke har alle liggende i winder :) De fleste som kommer lengre ned på listen har dato/dag-funksjon, ved ettertanke...
OmegaDynamic01.jpg


OmegaDynamic02.jpg
 
Redigert:
Jeg har alltid vært tilhenger av å lage ting selv. Derfor har det, i mange år, vært Excel som har tracket mitt klokkebruk. Det har ikke blitt de store endringene på toppen, men i del lavere brukstallene har det endret seg litt.
2019.png


Litt artig å år var at det endte opp med en ytterst knepen seier for Rolex'en….


8
Ny fil for 2020 er laget....