Hva skjer med Rolex og levering?

Da høres det ikke helt ukjent ut med ventelister, og at ventetiden til tider har vært enda verre føro_O
Har fått inntrykk av at markedet er så ekstraordinært nå om dagen....

Regner med at også bruktmarkedet var preget av høye priser den tid, som i dag?
Synes de nyeste er knallfine, men ved å kjøpe de på bruktmarkedet til 170-180K er sikkert dårlig anvendte penger, den dagen Rolex åpner slusene igjen:eek:

• Liker
Reaksjoner: knutdf
Det er ingen sluser som plutselig vil åpnes.. Rolex sitter ikke på noe lager av klokker som de ikke sender til sine forhandlere og en eventuell økning i produksjon vil skje gradvis og svært kontrollert. Trolig vil overprisen du betalte fortsatt være en god investering på sikt, med mindre markedet bestemmer seg for at Rolex ikke lengre er kult eller interessant..

• Liker
Reaksjoner: Kjors
Rolex er umulig å få tak på om du ikke skal kjøpe noen med gull eller andre edle metaller, sjekka bare opp en hulk hos Bjerke og fikk dette svaret:

Takk for at du kontakter oss. Modellen 116610LV har en enorm etterspørsel og vi skulle gjerne levert denne til alle som ønsker, men tilgangen på klokker er ikke så stor. Slik det er nå får vi derfor ikke satt deg opp på venteliste. Listen på denne modellen er en av de som hos oss nesten er sprengt for øyeblikket, så for denne modellen og andre svært populære sportsmodeller er det kunder med et aktivt kundeforhold hos oss som vil ha mulighet til å stå på venteliste.

Er det andre modeller som kan være av interesse? Vi har større mulighet til å levere Submariner i gull og stål med blå eller sort tallskive. Daytona i gull og stål, eventuelt så er det også kort leveringstid på Yacht-Master (både blå og rhodium tallskive), Milgauss, Air-King og Oyster Perpetual (36 og 39 mm). Kom gjerne innom en våre butikker for en nærmere titt på vårt utvalg og en klokkeprat

• Liker
Reaksjoner: Timewarp
Rolex er umulig å få tak på om du ikke skal kjøpe noen med gull eller andre edle metaller, sjekka bare opp en hulk hos Bjerke og fikk dette svaret:

Takk for at du kontakter oss. Modellen 116610LV har en enorm etterspørsel og vi skulle gjerne levert denne til alle som ønsker, men tilgangen på klokker er ikke så stor. Slik det er nå får vi derfor ikke satt deg opp på venteliste. Listen på denne modellen er en av de som hos oss nesten er sprengt for øyeblikket, så for denne modellen og andre svært populære sportsmodeller er det kunder med et aktivt kundeforhold hos oss som vil ha mulighet til å stå på venteliste.

Er det andre modeller som kan være av interesse? Vi har større mulighet til å levere Submariner i gull og stål med blå eller sort tallskive. Daytona i gull og stål, eventuelt så er det også kort leveringstid på Yacht-Master (både blå og rhodium tallskive), Milgauss, Air-King og Oyster Perpetual (36 og 39 mm). Kom gjerne innom en våre butikker for en nærmere titt på vårt utvalg og en klokkeprat

Tja, her får du jo mulighet til både yacht-master, milgauss, air-king og OP da :)

Air-King fans akkurat nå:

giphy.gif

Har nå vært hos to AD, hvor sistnevnte var Lervik Ur. Førstnevnte sa det var lang kø, og jeg kunne sette meg i køen hvis jeg ville. I hyllene var det omtrent tomt, eneste var en Yacht Master. Hos Lervik hadde de rett og slett stengt køen på sub, og det var ventelister på alle Rolex modeller i stål.

Har lest spekulasjoner på at Rolex skaper denne køen med vilje[1], men hva tror dere? Er vi på vei inn i en boble, hvor Rolex snart sprekker, eller kommer Rolex til å stige mer i verdi enn noen gang? Er Rolex rett og slett helt rå på markedsstrategi?
[1] http://horae.no/2017/09/28/rolex-stalmangel-markedsstrategi/

Ja Rolex er rett og slett helt rå på markedsstrategi & branding :rolleyes:
Her om The Basics of Branding https://www.entrepreneur.com/article/77408

Redigert:
Har lest en del historier som dette i det siste. Tydelig at det er vanlig praksis for mange forhandlere å spare på godbiter i safen for kunder som anses verdige.

Resten av oss når vi spør om leveringstid for en GMT BLRO:

Ringte Bjerke i dag for å kjøpe en 216570 Polar, men de måtte sende inn en søknad til hovedkontoret først. Hvis søknaden ble godkjent, ville jeg havne på deres venteliste.(oh joyo_O)
Ringte Lian, de hadde stengt ventelistene.
Ringte Askeland, de kunne heller ikke serve meg, da jeg holdt til på Østlandet.
Da blir det vel en eller annen Joyeria ila sommerferien i utlandet i stedet da:(

• Liker
Reaksjoner: Ringeklokke
Ringte Bjerke i dag for å kjøpe en 216570 Polar, men de måtte sende inn en søknad til hovedkontoret først. Hvis søknaden ble godkjent, ville jeg havne på deres venteliste.(oh joyo_O)
Ringte Lian, de hadde stengt ventelistene.
Ringte Askeland, de kunne heller ikke serve meg, da jeg holdt til på Østlandet.
Da blir det vel en eller annen Joyeria ila sommerferien i utlandet i stedet da:(
Egentlig litt overraskende å lese at Polar er «ventelisteklokke». Det er blant de få sportsmodellene til Rolex som jeg stadig ser utstilt for salg hos AD’er i andre land (bla.a. siste året i USA (flere steder), Singapore, England). Kan jo selvsagt være tilfeldig, akkurat som da jeg kom over en utstilt Submariner i fjor høst, men har ikke oppfattet den som noe spesielt vanskelig å få tak i. Kunne det være verdt et forsøk å sjekke AD utenfor Norge?