Hva skjer med Rolex og levering?

Bestilte i februar.
Takk :) Den og Explorer 1 er på listen av klokker jeg har veldig lyst på. Var bare litt usikker på hvor lang ventetid det var (pluss Bjerke har en del andre klokker som jeg også har veldig lyst på :p )
 
Takk :) Den og Explorer 1 er på listen av klokker jeg har veldig lyst på. Var bare litt usikker på hvor lang ventetid det var (pluss Bjerke har en del andre klokker som jeg også har veldig lyst på :p )
Jeg tror det er absolutt mulig å kjøpe den klokken du ønsker deg. Ser flere får nei, men forstår ikke taktikken med å spørre om flere klokker samtidig som mange her gjør. Så mitt synsebaserte tips er å gå for en modell og prøve å bestille den uten å forhøre om potensiell ventetid på andre modeller.
 
Jeg tror det er absolutt mulig å kjøpe den klokken du ønsker deg. Ser flere får nei, men forstår ikke taktikken med å spørre om flere klokker samtidig som mange her gjør. Så mitt synsebaserte tips er å gå for en modell og prøve å bestille den uten å forhøre om potensiell ventetid på andre modeller.
Det er taktikken jeg har ved flere anledninger har gått for (hvor jeg har nedjustert ambisjonsnivået flere ganger). Jeg er der nå at jeg ikke engang får kjøpe no-date sub til tross for kundehistorikk og null invistor-virksomhet
 
Begynner å bli temmelig lei ventelister og hysteriet. Heldigvis finnes det mye annet fint å få kjøpt. Om dette er bevisst strategi vil Rolex komme til å avvikle seg selv, penger går til andre produsenter og hvem bryr seg til slutt.
De skyter seg selv i foten ved at forhandlere ikke kan ha råd til å etablere rene Rolex avdelinger i butikkene, sette av arealene og ha 2 klokker å vise frem, det blir for dumt. I mitt hode blir ikke et merke mer eksklusivt bare fordi det er utilgjengelig og dyrt, så gromt er ikke merket, de lager pene ur som funker med traktormotor.
En gang i tiden symboliserte Rolex status, hvorfor har jeg aldri skjønt. I dag viser det mer at den som bærer uret har lagt igjen mye cash hos Bjerke eller har brukt avsindige summer hos gråforhandlere
 
En gang i tiden symboliserte Rolex status, hvorfor har jeg aldri skjønt. I dag viser det mer at den som bærer uret har lagt igjen mye cash hos Bjerke eller har brukt avsindige summer hos gråforhandlere
= definisjonen på statussymbol. Ytre kjennetegn/objekt som viser økonomisk status. Jo dyrere og mer gjenkjennelig, dess bedre effekt.
 
Nå opererer Bjerke med en måned bare for å få svar på om man kommer inn på venteliste, eller ikke. Det var tre uker i høst.
Tipper ventingen er kortere i praksis, men det indikerer allikevel fortsatt ganske høyt trykk.
 
Var innom Bjerke KJ i går. 2 minutt.
Alle de store glassmontere bak disk var tomme, de andre nesten.
Hadde egentlig tenkt meg en tur ned i kjelleren også, men ble så trist av førsteinntrykket at jeg gikk ut i regnet igjen og passerte Nedre Slottsgate uten å vurdere å gå innom.
De burde flytte Rolex til kjelleren, for å ha en SÅ dårlig utstilling rett innenfor hoveddør er jo bare tragisk.
 
Jeg fikk nylig svar på forespørsel og det tok en drøy uke.

Nå opererer Bjerke med en måned bare for å få svar på om man kommer inn på venteliste, eller ikke. Det var tre uker i høst.
Tipper ventingen er kortere i praksis, men det indikerer allikevel fortsatt ganske høyt trykk.
 
  • Liker
Reaksjoner: Erlingni
De får leveringer. Men vanskelig å vurdere hvem som får..
D279E21C-6F34-41E0-A4B3-1D0BC8173E1B.png
 
Håper Askeland får dette med seg og merker seg vedkommende. Bør jo være mulig å identifisere denne kjøperen. Går vel ikke så mange nodates ut av butikken ila dag.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis og KentOve
Har totaltsett sagt pass til to Rolexer, begge kunne blitt solgt videre på dagen. Men for meg så var det ikke et alternativ å kjøpe et luksus produkt på «krita» for å så ødelegge mitt forhold til ADen min. Dette er noe jeg ALDRI har angret på. Kall meg rar, men tror og håper at klokkene heller gikk videre til noen andre entusiaster!

Blir irritert over slike annonser, synes det er fantastisk at adene tar opp kampen, og jeg håper virkelig de fortsetter med det i fremtiden også!
 
Askeland har vell ikke ventelister, og det er førstemann til mølla :rolleyes: (Når det er sagt har jeg sett på sosialemedier at enkelte tar turen fra Oslo for å «hente ut» en ny klokke hvor de har stått på en ikke-eksisterende venteliste)

Fikk under eit besøk i høst, beskjed om at eg kunne gløyme å få kjøpt ein 126710BLRO der i løpet av dei neste årene. Så litt usikker på kor reell den påstanden om at dei ikkje har lister er?
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling
Fikk under eit besøk i høst, beskjed om at eg kunne gløyme å få kjøpt ein 126710BLRO der i løpet av dei neste årene. Så litt usikker på kor reell den påstanden om at dei ikkje har lister er?
My point exactly - mistenker at den er forbeholdt et knippe ytterst få privilegerte venner av Fam. Askeland.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling