Hva skjer med Rolex og levering?

Er det like vanskelig å få tak i stålmodeller ellers i Europa også? Feks. London?

Det var aldri aktuelt for meg å handle, men har til stadighet sett stålmodeller utstilt i vinduene i London. Vil da anta at de er til salgs.

La oss si man sjekker utenlandsk AD. Hvordan ordner man dette med VAT? Må man fysisk reise til AD og ordne dette med fortolling og innførsel selv?

La oss si man sjekker utenlandsk AD. Hvordan ordner man dette med VAT? Må man fysisk reise til AD og ordne dette med fortolling og innførsel selv?

Ja, stort sett fungerer det slik, også må man fylle ut et av disse tax free-skjemaene som går via et byrå. I enkelte tilfeller, så kan forhandler også selge postordre eksl. VAT, men dette blir mindre og mindre vanlig. Slik jeg forstod det, så hadde Rolex også sagt nei til postordresalg av deres klokker.

Jeg står i kø for en 116610LN hos Bjerke, som så mange andre. Synes tiden går alt for sakte selv om det kun har gått 4 mnd. Ble forespeilet hele 1,5 år, så gikk jo inn i lang ventetid med viten og vilje. Er det noen som har noe erfaring med å kjøpe andre ur for deretter å oppleve at ventetiden ble kortere?

Dette ville i så tilfelle ikke vært for å tjene på videresalg av uret som kjøpes for å korte ned ventetiden, men kun fordi jeg ikke vil betale 15K+ ved å kjøpe av en av venteliste-invistorene.

Jeg står i kø for en 116610LN hos Bjerke, som så mange andre. Synes tiden går alt for sakte selv om det kun har gått 4 mnd. Ble forespeilet hele 1,5 år, så gikk jo inn i lang ventetid med viten og vilje. Er det noen som har noe erfaring med å kjøpe andre ur for deretter å oppleve at ventetiden ble kortere?

Dette ville i så tilfelle ikke vært for å tjene på videresalg av uret som kjøpes for å korte ned ventetiden, men kun fordi jeg ikke vil betale 15K+ ved å kjøpe av en av venteliste-invistorene.
Jeg ble forespeilet 1 år på min GMT BLNR når jeg bestilte på høsten i 2017. Ble positivt overrasket når de ringte etter 8mnd og fortalte at klokken var kommet.

Jeg ble forespeilet 1 år på min GMT BLNR når jeg bestilte på høsten i 2017. Ble positivt overrasket når de ringte etter 8mnd og fortalte at klokken var kommet.

Jeg mente om ventetid på bestilt ur gikk ned om man kjøpte et annet ur.

Det verste er jo at prisen stiger jevnt mens man venter. Gud vet hva et stål Sub koster om et år:eek:

Alt går bestandig opp og opp og opp til evigheten og f...
Akkurat som alt i verden.
NOT.
Buzzlightyear.jpg

Jeg mente om ventetid på bestilt ur gikk ned om man kjøpte et annet ur.
My bad, leste ikke innlegget ditt godt nok. Legger du igjen noen hundretusener på et ur i edelt metall i mellomtiden så kan det sikkert fremskynde prosessen noe ;)