Hva skjer med Rolex og levering?

Kan ikke stå på venteliste pga. utenbys..:(
Det betyr at det er umulig å kjøpe i Norge.
Du får kjøpe utlandet, men nå som kronen stor svært ugunstig i valutakurs mot euoen, men så vidt jeg kan se, ikke mot pund Sterling og i UK er det mange seriøse forhandlere.
 
Har ingen problem med å reise. Jobben bringer meg ofte til Oslo, Stavanger, Bergen og Trondheim, i tillegg har jeg både sønn og svigerinne i Oslo vi besøker titt og ofte.
Men den beskjeden jeg fikk sist jeg spurte var at kun personer med bostedsadresse i nærheten fikk sette seg på venteliste.
Dette kan jeg avkrefte. Jeg bestilte ny Rolex på mandag hos Bjerke og jeg bor midt i tjukkeste Telemark. Det er mange myter rundt Rolex og ventelister men det må da være grenser. Det skal sies at jeg har noe historikk der men regner meg ikke på noen måte som VIP-kunde. Uret jeg bestilte var for øvrig en 114060.
 
Før Askeland mistet Rolex så måtte de som stod på venteliste inn å legitimere seg med lokal bostedsadresse for å få fortsette å stå på ventelisten, så det er ikke helt myte :) Måtte selv inn i fjor ca mai å legitimere meg selv om de sannsynligvis burde vite hvem jeg er :)

Uansett, takk for innspill om Bjerke. Jeg har som sagt sendte de eposten uten noen som helst respons. Tør jeg spørre @GrimReaper om du fikk satt deg på ventelisten via telefon eller personlig oppmøte?
Har aldri hørt om denne praksisen før men det betviles ikke. Har inntrykk av at de fleste forhandlerne har sine rutiner på dette med Rolex og levering.

Her er link til min opplevelse og erfaring med Bjerke i forrige uke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 2577
Dette kan jeg avkrefte. Jeg bestilte ny Rolex på mandag hos Bjerke og jeg bor midt i tjukkeste Telemark. Det er mange myter rundt Rolex og ventelister men det må da være grenser. Det skal sies at jeg har noe historikk der men regner meg ikke på noen måte som VIP-kunde. Uret jeg bestilte var for øvrig en 114060.

Hva lå ventetiden på denne klokka på?
 
Før Askeland mistet Rolex så måtte de som stod på venteliste inn å legitimere seg med lokal bostedsadresse for å få fortsette å stå på ventelisten, så det er ikke helt myte :) Måtte selv inn i fjor ca mai å legitimere meg selv om de sannsynligvis burde vite hvem jeg er :)

Uansett, takk for innspill om Bjerke. Jeg har som sagt sendte de eposten uten noen som helst respons. Tør jeg spørre @GrimReaper om du fikk satt deg på ventelisten via telefon eller personlig oppmøte?

Hjelper ikke mye om man har en lokal AD, selv har jeg kjøpt en 116613LB samt en 116515LN av Bjerke i løpet av sommeren men får allikevel ikke komme på liste på Daytona 116500LN eller Sub 116610 eller 116610LV til sønnen min. Man blir rett og slett litt lei av hele klokke hobbyen når det er umulig å få tak noe av det man ønsker seg.

Ønsker deg uansett lykke til i jakten
 
For å stille spørsmålet litt på en annen måte: jeg har hinsides mye bonuspoeng liggende hos SAS.
Ikke fremmed for å ta meg en 2-4 dagers tur i Europa å handle litt.
Noen som har vært litt innom AD’er i noen av storbyene eller de store flyplassene i det siste og sett om noen faktisk har noen klokker i hyllene?
Spesifikt ute etter Submariner date eller no-date (stål), Explorer I og Ii, Oyster 39mm med blå skive og/eller Daytona.

Har vært innom 70+ forhandlere verden rundt over de siste 6 mnd. Aldri sett noen av disse noe sted, så nei..
 
Samme opplevelse som Ph34r. Besøkt forhandlere over hele kloden. Du finner en sjelden gang Explorer 1 og 2, aldri Submariner, aldri Daytona i stål. Oyster 39mm kan du muligens finne.
 
Hjelper ikke mye om man har en lokal AD, selv har jeg kjøpt en 116613LB samt en 116515LN av Bjerke i løpet av sommeren men får allikevel ikke komme på liste på Daytona 116500LN eller Sub 116610 eller 116610LV til sønnen min. Man blir rett og slett litt lei av hele klokke hobbyen når det er umulig å få tak noe av det man ønsker seg.

Ønsker deg uansett lykke til i jakten

Liker du bare Rolex? Ikke noe i veien med Rolex, Men det er jo syyyykt mye bra der ute, rart man da kan gå lei pga av noen Rolex ventelister? Hva med Blancpain? JLC? Gitt trådtopic: Ønsker ikke å starte en diskusjon (vi har nok av dem her inne), kun ment som en observasjon. :)
 
@SpaceCowboy. En håper jo at #therolexcrisis skal pensle en del entusiaster over på andre merker, og med den prisforlangande en no krever for relativt enkle klokker så er der plutselig mykje å velge i . Skal en tru klokkeverden via youtube så ser jo en økt interesse for enkelte highend klokker slik som F.p journe , moser , lange m.m .
 
  • Liker
Reaksjoner: Stvg100
For å stille spørsmålet litt på en annen måte: jeg har hinsides mye bonuspoeng liggende hos SAS.
Ikke fremmed for å ta meg en 2-4 dagers tur i Europa å handle litt.
Noen som har vært litt innom AD’er i noen av storbyene eller de store flyplassene i det siste og sett om noen faktisk har noen klokker i hyllene?
Spesifikt ute etter Submariner date eller no-date (stål), Explorer I og Ii, Oyster 39mm med blå skive og/eller Daytona.
Hvor langt er du villig til å reise? Explorer I og II (sort skive) tilgjengelig over disk i Cartagena (Colombia), men venteliste på stål-Daytona og Submariner date. Men det er 19% salgstax som ikke er refunderbar ved utreise, så det kan bli en halvveis dyr opplevelse.

Med 4 dager rekker du også å slikke litt sol. 165.000 poeng i Business med Star Alliance.