Hva leser dere om dagen?

Endelig lest ferdig noen kortere klassikere i høst, «lolita», «The stranger» av albert camus, «kite runner», «metamorphosis» og «lord of the flies».

Har en plan om å begynne på russerne nå, så «Anna karenina» og «the idiot» ligger på bordet, men hører at det er en oppoverbakke for mange…

Espen Skjerven - Slakt

Etter jeg selv ga ut min egen debut har jeg hatt varierende glede av å utforske andre mindre kjente debutanter. Enkelte er gode, andre kunne levert betraktelig bedre utgivelser om de hadde hatt bedre redaksjonell støtte før publisering. Derfor er det like morsomt hver gang man finner en solid gullklump blant gråsteinene.

Noen forfattere har en faglig bakgrunn som gjør at man henger seg opp i detaljer og språk som fremstår som fremmed og alt for teknisk for det jevne leser. Andre forfattere greier å omgjøre sin egen faglige kompetanse til noe lettlest og spennende. Skjerven er et eksempel i så måte. I likhet med meg selv har han bakgrunn fra straffesakskjeden, noe han benytter seg av på en elegant og overbevisende måte. Hva er vel mer spennende enn en kriminalroman hvor “alt stemmer” og momentumet holdes gjennom store deler av boken?

Kort oppsummert: Jeg er en kritisk leser, spesielt når historien er lagt til omgivelser som jeg kan til fingerspissene. Slakt er en bok jeg anbefale på det sterkeste. Den er realistisk, spennende, og ikke minst med et svært engasjerende tema. Det er ikke noe å lure på - løp og kjøp! Jeg har allerede bestilt oppfølgeren «Blod er tykkere enn vann».
15D97847-E023-49B9-B808-FD943756E0D6.jpeg

Har en plan om å begynne på russerne nå, så «Anna karenina» og «the idiot» ligger på bordet, men hører at det er en oppoverbakke for mange…
Camus er flott! Skal du i gang med russerne ville jeg startet litt enklere enn Tolstoj, og om med ham så heller med Krig og fred enn Anna K. Jeg ville startet med En jegers dagbok av Turgenjev eller Fedre og sønner av Nikolai Gogol og tatt det derfra.

• Liker
Reaksjoner: bragemann
Camus er flott! Skal du i gang med russerne ville jeg startet litt enklere enn Tolstoj, og om med ham så heller med Krig og fred enn Anna K. Jeg ville startet med En jegers dagbok av Turgenjev eller Fedre og sønner av Nikolai Gogol og tatt det derfra.

Enig, det var en veldig bra bok

Takker - skal sjekkes ut!

• Liker
Reaksjoner: Smokeless
Espen Skjerven - Slakt

Etter jeg selv ga ut min egen debut har jeg hatt varierende glede av å utforske andre mindre kjente debutanter. Enkelte er gode, andre kunne levert betraktelig bedre utgivelser om de hadde hatt bedre redaksjonell støtte før publisering. Derfor er det like morsomt hver gang man finner en solid gullklump blant gråsteinene.

Noen forfattere har en faglig bakgrunn som gjør at man henger seg opp i detaljer og språk som fremstår som fremmed og alt for teknisk for det jevne leser. Andre forfattere greier å omgjøre sin egen faglige kompetanse til noe lettlest og spennende. Skjerven er et eksempel i så måte. I likhet med meg selv har han bakgrunn fra straffesakskjeden, noe han benytter seg av på en elegant og overbevisende måte. Hva er vel mer spennende enn en kriminalroman hvor “alt stemmer” og momentumet holdes gjennom store deler av boken?

Kort oppsummert: Jeg er en kritisk leser, spesielt når historien er lagt til omgivelser som jeg kan til fingerspissene. Slakt er en bok jeg anbefale på det sterkeste. Den er realistisk, spennende, og ikke minst med et svært engasjerende tema. Det er ikke noe å lure på - løp og kjøp! Jeg har allerede bestilt oppfølgeren «Blod er tykkere enn vann».Vis vedlegg 273034
Da må jeg jo spørre om hva du har gitt ut?:)

Ikke bare det beste jeg har lest i år, men sannsynligvis det beste jeg har lest av en Norsk forfatter de siste 5 - om ikke 10 - årene.
Helt fantastisk!
414 magiske sider. Klarte ikke legge den bort.

Vis vedlegg 273305

Redigert av en moderator: