Hva fa.. er poenget med Steinhart??

Lurer på om man ville fått enda mer juling hvis man blir ranet med en Steinhart ocean one på armen?

Spøk til side. Mange som nevner at det finnes masse gode alternativer i prisklassen til Steinhart, 4-5k. Men ikke så mange som kommer med eksempel. Hamilton, Tissot? Seiko prospex er bra, men savner safirglass. Og 1mm tynnere er ikke feil.
Jeg trodde jeg hadde lagt hele Steinhart bak meg, men må innrømme at jeg har sett litt på ocean one vintage red i det siste.. Det virker som en ganske solid diver for pengene. Bare synd at den må være så vanvittig lik Rolex.

• Haha
Reaksjoner: Mr.Erling
Squale20atmosCeramicMilitaire3.jpg

Lurer på om man ville fått enda mer juling hvis man blir ranet med en Steinhart ocean one på armen?

Spøk til side. Mange som nevner at det finnes masse gode alternativer i prisklassen til Steinhart, 4-5k. Men ikke så mange som kommer med eksempel. Hamilton, Tissot? Seiko prospex er bra, men savner safirglass. Og 1mm tynnere er ikke feil.
Jeg trodde jeg hadde lagt hele Steinhart bak meg, men må innrømme at jeg har sett litt på ocean one vintage red i det siste.. Det virker som en ganske solid diver for pengene. Bare synd at den må være så vanvittig lik Rolex.

Ta deg en liten titt her: http://flippersdiary.blogspot.com/2015/11/no-87-steinhart-ocean1-vintage-red.html

Han har testet en god del i denne prisklassen, også nevnte Steinhart. Herlig blogg og herlig lesning.

Poenget med Steinhart er att det er klokke glede til overkommelig pris. Jeg har hatt 4 på det meste, inklusive en Rolex homage. Men det er den eneste som jeg vet hva ligner på. Ellers er to andre i behov av service, og det er de ikke verdt. Så har jeg en som jeg aldri selger. Vet ikke om den ligner på noe annet eller ikke. Her er ett bilde. LTD111 ex. COSC.

016_zps696f967a.JPG

Poenget med Steinhart er att det er klokke glede til overkommelig pris. Jeg har hatt 4 på det meste, inklusive en Rolex homage. Men det er den eneste som jeg vet hva ligner på. Ellers er to andre i behov av service, og det er de ikke verdt. Så har jeg en som jeg aldri selger. Vet ikke om den ligner på noe annet eller ikke. Her er ett bilde. LTD111 ex. COSC.

Vis vedlegg 111429

Så du mener at Steinhart representerer forbrukersamfunnets bruk og kast mentalitet, i motsetning til Rolex som lærer folk å ta vare på ting og tenke på miljøet. Enig !

• Liker
  • Trist
Reaksjoner: Mr.Erling og UJU
Steinhart har nok vært en bidragsyter og lavterskeltilbud for klokkeinteresserte. Mange har nok startet med Steinhart og "gått over til tyngre stoffer" etter hvert.

OK, Steinhart har nok litt lav kreativitet i sine design. Jeg er av og til inne på sidene deres og det "finnes en original" for hver modell. IWC, Rolex etc... Jeg husker ikke hva deres (Steinhart) sin modell heter, men det var en "Submariner-modell" de hadde som hadde fått enkelte endringer som jeg skulle likt at Rolex hadde gjort.

@DoDe : Husk at forbrukersamfunnet er det som driver samfunnet fremover og skaper arbeidsplasser. Gjenbruk, lang levetid og reparasjoner skaper ikke arbeidsplasser. Besøk Mammons Tempel (nærmeste kjøpesenter) og se hvor mange klesbutikker som er der. Klær er et godt eksempel på samfunnets drivkraft. Klær laget med morskjærlighet; Laget av barn til damer. "Den som tror at lykke ikke kan kjøpes, har vært i feil butikk", (slagord i butikkbransjen). Hvor mye klær brukes en/ingen ganger? (NB. Leses med en mengde ironi).

Hvis nå en Steinhart stopper som følge av servicebehov, så har man jo en fin klokke å trene skruing på! De har greie ETA-urverk (eller liknende).

8

"Så du mener at Steinhart representerer forbrukersamfunnets bruk og kast mentalitet, i motsetning til Rolex som lærer folk å ta vare på ting og tenke på miljøet. Enig"

Ja, selv om det ikke var det jeg siktet til, så er det jo ett poeng du har der ja. Jeg gidder ikke koste på ett ur til 3000 service til 4000. Men de lager ikke bare rimelige klokker. som sagt nav-b anniversary den beholdes, og den skal nok til service når behovet melder seg.

• Liker
Reaksjoner: DoDe
Tviler på at du må ut med 4k for service på et hyllevare ETA-verk.:eek:
Hvis det er prisen du får av urmaker bør du forhøre deg et annet sted.
Synes uansett at en Steinhart også fortjener å få skikkelig service.:oops:

• Liker
Reaksjoner: tidsmarskin og DoDe
Bekrefter utsagnet til Grendel vedrørende Steinhart "en bidragsyter og lavterskeltilbud for klokkeinteresserte. Mange har nok startet med Steinhart og "gått over til tyngre stoffer" etter hvert" Det ble virkelig ille en periode men er på bedringens vei. Kjenner meg godt igjen i beskrivelsen.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Bekrefter utsagnet til Grendel vedrørende Steinhart "en bidragsyter og lavterskeltilbud for klokkeinteresserte. Mange har nok startet med Steinhart og "gått over til tyngre stoffer" etter hvert" Det ble virkelig ille en periode men er på bedringens vei. Kjenner meg godt igjen i beskrivelsen.

Jeg er litt sur på den skamløse kopieringen til Steinhart og vil heller dra en paralell til potetmel vs kokain.