Hva fa.. er poenget med Steinhart??

"Er det en Rolex?"

"Eh, nei. Eller, jo på en måte. Det er Rolex sitt design. Klokken heter Steinhart!"

giphy.gif
 
Redigert:
''Hva er poenget med Steinhart'' 'spør trådstarter?

La meg svare utifra mitt ståsted. Jeg er en såkalt ''one-watch- guy'';)

Jeg har leeenge sett meg ut en 16710 Pepsi, uten at jeg har kjøpt noe enda. Kommer neppe til å gjøre det heller pga. prisen.
Har penger, det er ikke poenget.
Poenget er at jeg ville blitt påminnet hver gang jeg ser på den. hvor stor lettlurt idiot(!) jeg var da jeg la ut overpris på en helt enkel, grov, sports stålklokke.

Derfor kjøpte jeg klokke fra ''Steinhart'''
V i p s . .tro det eller ei, Pepsi ''suget '' er bortimot borte.

Kommer neppe til å kjøpe Rolex Pepsi. Er for stolt og sta til å gå på byen og viser hvor stor idiot jeg var, som betalte overpris for en enkel, grov, stålsprotsklokke:p

I stedet går du på byen å viser alle hvor smart du var som kjøpte en imitasjon?
Mm.. Du er nok den skarpeste jeg vet om :rolleyes:
 
''Hva er poenget med Steinhart'' 'spør trådstarter?

La meg svare utifra mitt ståsted. Jeg er en såkalt ''one-watch- guy'';)

Jeg har leeenge sett meg ut en 16710 Pepsi, uten at jeg har kjøpt noe enda. Kommer neppe til å gjøre det heller pga. prisen.
Har penger, det er ikke poenget.
Poenget er at jeg ville blitt påminnet hver gang jeg ser på den. hvor stor lettlurt idiot(!) jeg var da jeg la ut overpris på en helt enkel, grov, sports stålklokke.

Derfor kjøpte jeg klokke fra ''Steinhart'''
V i p s . .tro det eller ei, Pepsi ''suget '' er bortimot borte.

Kommer neppe til å kjøpe Rolex Pepsi. Er for stolt og sta til å gå på byen og viser hvor stor idiot jeg var, som betalte overpris for en enkel, grov, stålsprotsklokke:p
Håper du fikk dokumentasjon på at den startet sitt liv som Pepsi
 
Jeg ønsker meg en Rolex en gang i livet selv om det ser mørkt ut med tanke på prisene.
Så mye bedre å kjøpe Steinhart og spise biff flere ganger i uka, en å tømme spare kontoen å måtte spise brød å drikke vann for å kjøpe Rolex.
 
Jeg ønsker meg en Rolex en gang i livet selv om det ser mørkt ut med tanke på prisene.
Så mye bedre å kjøpe Steinhart og spise biff flere ganger i uka, en å tømme spare kontoen å måtte spise brød å drikke vann for å kjøpe Rolex.

Det er absolutt ikke noen skam e.l. og ikke ha eller å ta seg råd til og kjøpe et tullette overpriset ur. Isolert sett så er det snarere meget fornuftig.

Å kjøpe en Steinhart fremfor et annet ur i den samme prisklasse, som da er selvstendig designet og et genuint ærlig ur - det er ihvertfall skamfullt.

Spise biff flere ganger i uken, med en Steinhart på håndledet, fremstår begge deler som skamfullt idiotisk etter mitt syn.
 
Redigert:
Jeg ønsker meg en Rolex en gang i livet selv om det ser mørkt ut med tanke på prisene.
Så mye bedre å kjøpe andre spennende klokker jeg har råd til og spise biff flere ganger i uka, en å tømme spare kontoen å måtte spise brød å drikke vann for å kjøpe Rolex.
 
''Hva er poenget med Steinhart'' 'spør trådstarter?

La meg svare utifra mitt ståsted. Jeg er en såkalt ''one-watch- guy'';)

Jeg har leeenge sett meg ut en 16710 Pepsi, uten at jeg har kjøpt noe enda. Kommer neppe til å gjøre det heller pga. prisen.
Har penger, det er ikke poenget.
Poenget er at jeg ville blitt påminnet hver gang jeg ser på den. hvor stor lettlurt idiot(!) jeg var da jeg la ut overpris på en helt enkel, grov, sports stålklokke.

Derfor kjøpte jeg klokke fra ''Steinhart'''
V i p s . .tro det eller ei, Pepsi ''suget '' er bortimot borte.

Kommer neppe til å kjøpe Rolex Pepsi. Er for stolt og sta til å gå på byen og viser hvor stor idiot jeg var, som betalte overpris for en enkel, grov, stålsprotsklokke:p

Jeg betalte overpris for min Pepsi for noen år siden. Det var bittert å bruke 49.000 kroner på en klokke.

Jeg har den enda. Jeg kom over det.
 
Sugen på "Pepsi"?
Tja.
Hvorfor ikke bare kjøpe en Seiko SKX009.
Billigere enn Steinhart er den også...

14391910_1.jpg



President-lenke har den også.
Ser man litt utenfor navlen så finnes det flere a alternativer enn Rolex og Steinhart.

Denne har jo Seiko laget selv....

8
 
Sugen på "Pepsi"?
Tja.
Hvorfor ikke bare kjøpe en Seiko SKX009.
Billigere enn Steinhart er den også...

14391910_1.jpg



Så sant! Unikt design med egen historie. In-house urverk. Ja, til og med glasset og lume-materialet har de utviklet selv. Bygget som en tanks.

41720645761_4a0dfe7f1e_b.jpg



Og best av alt? På slutten av dagen har man mer penger igjen til biff enn om man kjøpte en Steinhart.
 
Redigert:
Det var mest i begynnelsenen av min klokkeinteresse jeg kjøpte Steinhart, og jeg visste knapt nok hvordan en Rolex så ut. Men jeg likte mine Steinhart klokker, selv om jeg merket sonen og klokkeriet i senere tid ikke gjorde det. Nå har jeg lyst på en ordentlig Rolex, men i den tiden som jeg har vært interessert i ur, så har Rolex blitt mye dyrere, og nå er de også vanskelig å få tak i. Men DJ41 skal man ikke se bort i fra at det blir, når jeg bare har fått kjøpt de andre grailene.

Jeg tror mitt syn på Steinhart forandret seg litt når jeg leste på Steinhart forumet att "I cant belive people pay x amount of $ for a Rolex, when this is the same".

Men mitt imiterte COS pilot ur, den selger jeg ikke. Så får jeg heller se ut som en kopist.

Jeg tror folk undervurderer hvor attraktivt det er med en "swiss made" som ser bra ut til en overkommelig pris.

Jeg glemmer ikke når jeg var her under mitt gamle nick, at min samling av steinhart og andre ur, mottok hele 2 likes. :p Mennesker er jo flokkdyr, så totalt ignoranse det er ikke hyggelig.
 
Redigert:
Jeg ønsker meg en Rolex en gang i livet selv om det ser mørkt ut med tanke på prisene.
Så mye bedre å kjøpe Steinhart og spise biff flere ganger i uka, en å tømme spare kontoen å måtte spise brød å drikke vann for å kjøpe Rolex.
Artig betraktning du gjør her. La oss ta et lite regnestykke:

La oss si at en kilo biff koster ca. 250,- og du spiser 2 kg i uken. Det utgjør biff for 2000,- i måneden. Altså kan du spise biff hver dag i 4 år for det samme som en sportsrolex går for på markedet pt. Hadde du ikke blitt matlei tror du? Det hadde jeg. Konklusjonen er at jeg for min del holder meg til husmannskost og biff en gang i blant og beholder min BLNR en stund til.
Konklusjon nummer to er at hvis du sparer biffpengene hver måned så vil du ha råd til en Rolex etter 4 år. Og jeg kan garantere at en ekte Rolex vil smake mye bedre enn både de forferdelige kopiene og rødt kjøtt to ganger om dagen.
 
Artig betraktning du gjør her. La oss ta et lite regnestykke:

La oss si at en kilo biff koster ca. 250,- og du spiser 2 kg i uken. Det utgjør biff for 2000,- i måneden. Altså kan du spise biff hver dag i 4 år for det samme som en sportsrolex går for på markedet pt. Hadde du ikke blitt matlei tror du? Det hadde jeg. Konklusjonen er at jeg for min del holder meg til husmannskost og biff en gang i blant og beholder min BLNR en stund til.
Konklusjon nummer to er at hvis du sparer biffpengene hver måned så vil du ha råd til en Rolex etter 4 år. Og jeg kan garantere at en ekte Rolex vil smake mye bedre enn både de forferdelige kopiene og rødt kjøtt to ganger om dagen.
Hehe