Hva fa.. er poenget med Steinhart??

Artig betraktning du gjør her. La oss ta et lite regnestykke:

La oss si at en kilo biff koster ca. 250,- og du spiser 2 kg i uken. Det utgjør biff for 2000,- i måneden. Altså kan du spise biff hver dag i 4 år for det samme som en sportsrolex går for på markedet pt. Hadde du ikke blitt matlei tror du? Det hadde jeg. Konklusjonen er at jeg for min del holder meg til husmannskost og biff en gang i blant og beholder min BLNR en stund til.
Konklusjon nummer to er at hvis du sparer biffpengene hver måned så vil du ha råd til en Rolex etter 4 år. Og jeg kan garantere at en ekte Rolex vil smake mye bedre enn både de forferdelige kopiene og rødt kjøtt to ganger om dagen.

Meget god sammenlikning.
For mange år siden (og jeg fortsetter med det i dag også), så tok jeg det beløp "alle andre" bruker i kantinen hver dag. Selv stiller jeg med matpakke og overfører 300 kroner pr uke til en sparekonto.

Det har blitt noen klokker for dette, og også MC.

8
 
Meget god sammenlikning.
For mange år siden (og jeg fortsetter med det i dag også), så tok jeg det beløp "alle andre" bruker i kantinen hver dag. Selv stiller jeg med matpakke og overfører 300 kroner pr uke til en sparekonto.

Det har blitt noen klokker for dette, og også MC.

8
Gjorde dette en periode etter røykeslutt som en del av motivasjonen for å slutte. Ble fort kroner av det.
 
Meget god sammenlikning.
For mange år siden (og jeg fortsetter med det i dag også), så tok jeg det beløp "alle andre" bruker i kantinen hver dag. Selv stiller jeg med matpakke og overfører 300 kroner pr uke til en sparekonto.

Det har blitt noen klokker for dette, og også MC.

8
Lagde en gang en plan om å sette av penger hver gang jeg og kona (nå ekskona) hadde sex. Penger spart (slapp å kjøpe). Planen fungerte dårlig, tror det stod 800kr på kontoen etter 5 år. Men en brukt Seiko ble det jo, nesten
 
Poenget med Steinhart er at denne er f...ens så rå
1A58E154-5EE9-4C1E-82DC-555086346AA9.png

CC8E5C86-D969-48FC-A739-D94D24F20DBC.png

6D4E5F4F-A3A0-42B3-AD35-79B0D69BF0A9.png
 
Lagde en gang en plan om å sette av penger hver gang jeg og kona (nå ekskona) hadde sex. Penger spart (slapp å kjøpe). Planen fungerte dårlig, tror det stod 800kr på kontoen etter 5 år. Men en brukt Seiko ble det jo, nesten
Det er jo bare trist. Men, om jeg erindrer rett, så er det vel en grunn til at ho nå er din eks.
 
Tja. Dette var vel Passaround-klokken 2011 (?) her på sonen. Mener @rousp stakk av med den. Mange TSere som har hatt fingrene i en Ocean 2 med andre ord.

Stemmer sånn tålelig det ja, passaround-klokken var denne:
DSCF3185.JPG


Så hvit, ikke blå.
Var også jeg som vant den, men ikke lenger jeg som har den.

Jeg bruker fortsatt Steinhart som benchmark for byggekvalitet på rimeligere klokker etter å ha hatt denne en stund. Mye presis maskinering og overflatebehandling for pengene her. Særlig lenken har kvaliteter som burde sendt flere sveitsiske produsenter ut på en strafferunde eller to, og det før man tar høyde for prisforskjellen.
 
"Hva fa.. er poenget med Steinhart??"

Forhåpentligvis å ikke falle ned i samme hull som enkelte pro-Rolex personer her.. Makan til ufyselig oppførsel jeg har sett i tråden her skal man lete lenge etter! At ikke administratorer prøver å få gjort noe med personangrep og mobbing som folk lirer av seg her inne er meg et under, men er kanskje ingen regler om oppførsel her inne på TS.

Selv eier jeg en Steinhart Triton 1000, som jeg kjøpte uten en minste tanke på at flere av modellene dems likner på andre klokkers design av den grunn at jeg synes den ser litt bølletøff ut og det faktum at den er satt sammen av fantastiske komponenter med god kvalitet på finish. Er ikke mange divers med safirglass, ETA urverk, titandetaljer, 100ATM wr og helium release valve til den prisen jeg betalte. Men nok om det, får vel bare 3-4 kommentarer om at jeg er en idiot som kjører bil med Ferrari-kit, leke Porsche eller spiser tegnestifter.. (Kjører Pajero fordi det er en forbanna solid bil.)

Etter å ha lest den tråden her kommer jeg aldri til å kunne vurdere enn Rolex uansett hvor stor klokkeinteressen min vokser til å bli, i fare for at jeg blir en Rolex mann og hva dette tydeligvis må innebære. Jeg sier ikke at jeg er uenig i det dere sier om design, men Steinhart er absolutt ikke aleine! OceanX, Squale, Seiko - the list goes on. Men argumentene deres angående de andre merkene blir virkelig veike når de somregel er "noen av de lager inhouse urverk og har en historie å vise til." - Ikke så enkelt å ha historie når man starter opp i 2016, og hvorfor lage inhouse urverk om man ikke har midler til det og kan få et treskeverk som går og går til en grei innkjøpspris.

"Hva fa.. er poenget med Steinhart??"

Gleden av å ha et kvalitetsverk, god byggekvalitet til overkommelig pris og oppleve gleden av det fantastisk fascinerende med mekaniske ur. Og alt dette uten å ha sittet på venteliste, brukt såpass mye penger iforhold til hva klokkene engang ble solgt for og slippe å være hårsår fordi andre har klokker som "likner på min".

Gleden av å ikke føle meg bedre enn andre uten grunn, slippe forbrukslån som jeg vet flere Rolex eiere har.

Kunne spise hummer og drikke champagne (ikke at jeg gjør det særlig ofte, det finnes bedre mat) uten å føle at jeg må henge klokka mi over flaska og ta bilde av det, for deretter å poste bilder på nett og skryte hemningsløst.

Kunne reise uten å være bekymra for at klokka ikke er forsikra til en sum som tilsvarer hva man betalte for klokka, eller eventuelt måtte ha en annen "billigere" klokke som har samme forsikringssum som det klokka ble kjøpt for. Gud forby å bli sett med en klokke som gjør at noen kan tenke at man ikke har penger, hva?

Innse hvordan synet til en Rolex entusiast er på andre, slik at man heller går for en Tag Heuer, Breitling, IWC, Tudor eller high-end Seiko.

Legger ved et par bilder av Steinharten min sånn på tampen, kanskje noen her inne liker den.

IMG_20200117_142418.jpg
IMG_20200115_222522.jpg
IMG_20200112_181105.jpg
IMG_20200104_154909.jpg
IMG_20200101_053007.jpg
IMG_20191216_085050_001_COVER.jpg