Hi-Fi tråden

Bruker en slik, og den erstattet et helt kobbel av svarte bokser hos meg. Knallbra sak.

devialet%20200-400%20combo.png

• Liker
Reaksjoner: speedyG og Jon Henrik
Bruker en slik, og den erstattet et helt kobbel av svarte bokser hos meg. Knallbra sak.

devialet%20200-400%20combo.png
Tøft, men hva er det? Noen estetiske likheter med Essence, selv om Essencen har styggere hideaway-boks, så antar det kanskje er noe liknende?

Edit: Fant ut at det var en Devialet, ja, synes jeg så vidt hadde sett den i en artikkel en gang..

bogo_essence3.jpg

Redigert:
@FMS

B-O Essence vel en streamer av digital lyd.

Devialet er en forsterker, DAC, riaa, streamer med mer. Til en høyere pris.

Ja, så etterpå hva det var - det blir jo noe helt annet igjen - tenkte først at det var et mer populistisk produkt. ;)

Essence mk2 er for øvrig både streamer av lyd, DAC og trådløs multiroom-enabler, men ingen forsterker da den brukes med aktive høyttalere. Ganske lav pris, relativt sett.

Bruker den kun på badet, men frister litt med en til da multiroom-opplegget er ganske snedig, man kan koble opp en i en annen sone, f.eks. stua, og til og med koble til analoge kilder via RCA - så er det bare å spille av digitalt eller analogt i stua, gå inn på badet og trykke på veggkontrollen der - så "joiner" badeanlegget lyden fra stua, om det så er fra en analog kilde. Nye versjoner av diverse frittstående høyttalere etc. kan også joine på samme måte. Ganske tøft. :)
products_multiroom_wireless_sound2.jpg

• Liker
Reaksjoner: Chalshus
Har hørt rykter om dette i noen måneder, men der var den visst offisiell - B&O Beolab 90, anyone? Kun 600k for et par. Hver høyttaler omfatter 18 elementer, 18 D/A-konvertere, 8200 watt, 135kg vekt hvorav 65kg ren aluminium og en god del high-tech. Her har visst ingeniørene fått frie tøyler fra start mens designavdelingen har forsøkt å gjøre så godt de kan i ettertid..

BeoLab-90-side-view-2-psc-Lifestyle-Low-Res-460x613.jpg
BeoLab-90-Front-pic-no-Fabric-Lifestyle-Low-Res-460x613.jpg

Definitivt "penest" med trekket på. Man bør muligens ha en stor stue for å huse disse kreasjonene.

Ganske stilige, men de er store!

Hvis man skal ha en løsning med kun en høytaler, hva kjøper man da?
Min stemme går til Devialet Phantom som er nevnt flere ganger i denne tråden. Råeste eg har prøvd sålangt. Har levert tilbake demoutgaven min no, men kjem til å kjøpe en slik for å ha på hytta. Rå lyd ifht størrelse.

Hifi-klubben er kanskje den som har flest alternativer, eller er det andre butikker som er verdt å gå i også? Bergen..

Definitivt "penest" med trekket på. Man bør muligens ha en stor stue for å huse disse kreasjonene.

Ganske stilige, men de er store!
Trekket av er nok kun for å vise hva som skjuler seg bak. Og mtp. at de koster 600.000, antar jeg at eventuelle kjøpere har husrom nok. :eek:

Hvis man skal ha en løsning med kun en høytaler, hva kjøper man da?
Eller en Beoplay A9 med Spotify Connect, Airplay, DNLA, Deezer, Tunein Radio og Bluetooth. 19k.
Bang-Olufsen-BeoPlay-A9-Speakers-banner.jpg

Min stemme går til Devialet Phantom som er nevnt flere ganger i denne tråden. Råeste eg har prøvd sålangt. Har levert tilbake demoutgaven min no, men kjem til å kjøpe en slik for å ha på hytta. Rå lyd ifht størrelse.
Skulle gjerne testet en slik, for oppsøke en forhandler når jeg får anledning. Har vanskelig for å se for meg hvordan den er i praksis, ser liksom så voldsomt futuristisk ut på bilder..

• Liker
Reaksjoner: fjk
Brukte hele lørdagen til å lytte på en god del alternativer i klassen sub 20'. Endte opp med å kjøpe en Devialet Phantom Silver, og angrer ikke :D
Uten tvil beste alt i et løsningen eg har prøvd. Kunne nesten bytta stereoen på loftet, berre nesten dog...:)