OK, siden jeg aldri ble med på digital-kjøret og nå tydeligvis henger igjen i steinalderen trenger jeg litt hjelp.
Anlegget i stua består av rusk og rask som vi har hatt stående og jeg har lyst å oppgradere slik at det blir litt gøy å høre på musikk igjen. Høyttalerene er et par Dali 5005 som er gode i massevis til dette bruket så de får stå, men resten skal ut. Platespiller blir enkelt og greit en Rega RP1 eller Pro-Ject RPM1 med en oppgradering av pickup på sikt.
Så kommer forsterkeren. Hadde dette vært før 90% av musikken ble spilt av fra Spoify hadde jeg kjøpt en brukt Densen og blitt ferdig med saken. Nå som det meste kommer fra Spotify er jeg litt hypp på å unngå å kjøre alt ut fra jackutgangen på macbook eller ipad som nok er en stor flaskehals. Trodde jeg hadde funnet løsningen i NAD D7050 som til og med streamer altmulig trådløst. Riktignok til nesten dobbelt så mye penger som jeg hadde tenkt å avse, men den så ut til å løse alle mine utfordringer. Men nei, den har jo ikke analoge innganger what so ever. Lillebroren D3020 har det, men blir ikke den litt puslete til annet enn mindre stativhøyttalere?
Kan jo også kjøpe en DAC og spille fra macbook, men den bruker jeg jo omtrent alltid -> upraktisk.
En kombinasjon av Sonos og god forsterker blir for dyrt, rett og slett. Det får heller bli til neste runde. Fines det andre løsninger, noe lurt jeg kan docke ipaden i kanskje? Dra på en kveil med USB-kabel fra macbook til DAC?
Det jeg vil ha er følgende:
-Analoge innganger
-Unngå å spille spotify fra jackutgang
-Best mulig lydkvalitet ift. pris.
-Holde macbooken mobil