Hi-Fi tråden

Når de støtter stereo skal jeg også ha et par. Håper naboene er mer fornøyd med de, enn hva de var med gold phantoms...
Berre å handle. Meget nøgd!
15537222773917531062548833025779.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321 og Thomas84
Bra. Jeg skal anskaffe en Reactor 900, og etter hvert supplere med en til. Men jeg er VELDIG interessert i veggfeste. Har småunger.. Ingen som vet når det lanseres til Reactor?
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
@Preacher Jeg har tatt walkover fra hi-fi til logistikkbransjen, men er også i ferd med å starte opp en nettbutikk med direktedistribusjon av hi-fi, vi går online innen kort tid nå. KEF LSX har jeg fått høre på et par ganger, de er god i forhold til konseptet. Men jeg har også svært godt forhold til Dynaudio sine ting, direkte konkurrent til LSX er jo XEO-serien. Genelec har også noen spennende høyttalere i G-serien, riktig nok uten streaming innebygget (men det kan jo løses på uendelig mange måter i våre dager). Genelec er jo skikkelig rocka lyd i og med et veldig artig design (Harri Koskinen tegnet disse).
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
@Preacher Jeg har tatt walkover fra hi-fi til logistikkbransjen, men er også i ferd med å starte opp en nettbutikk med direktedistribusjon av hi-fi, vi går online innen kort tid nå. KEF LSX har jeg fått høre på et par ganger, de er god i forhold til konseptet. Men jeg har også svært godt forhold til Dynaudio sine ting, direkte konkurrent til LSX er jo XEO-serien. Genelec har også noen spennende høyttalere i G-serien, riktig nok uten streaming innebygget (men det kan jo løses på uendelig mange måter i våre dager). Genelec er jo skikkelig rocka lyd i og med et veldig artig design (Harri Koskinen tegnet disse).
Jeg kan anbefale XEO-serien.
 
  • Liker
Reaksjoner: trippelj
Lurer seriøst på å la forsterker og preamp gå på båten, til fordel for et par vegghengte og aktive høyttalere, og trenger hjelp til å verdsette dette. Prøvde å se på Finn, uten at noe tilsvarende var til salgs.
Det er en Rotel RB980BX effektforsterker, og en Rotel RC06 preamp.

Ellers, noen som har erfaring med disse KEF-høyttalerne? @trippelj du jobbet jo på Soundgarden, noen tips ift. disse?
Var 100% klar for å kjøpe LSX. Veldig bra speaker ifht pris/design IMO.

Endte dog som "alltid" opp med budsjettsmell oh gikk for Devialiet Phantom Reactor900. Har ikkje angra.
 
  • Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Lurer seriøst på å la forsterker og preamp gå på båten, til fordel for et par vegghengte og aktive høyttalere, og trenger hjelp til å verdsette dette.
Har ikke erfaring med de KEF'ene, men synes jo du bør se på noe mer fleksibelt når du vurderer å bytte ut. Jeg har et fullt Bluesound system med 9 soner hjemme, så jeg vil foreslå en Powernode 2i. Da kan du velge høyttalere på veggen etter eget ønske, koble til TV (som du styrer med TV-remoten) og strømme musikk som du vil. Og utvide til resten av boligen. Med samme antall ledninger som KEF'ene. Og vil du ta steget opp kan du jo alltid se på NAD M10. Samme men tatt opp et hakk eller to :cool:
 
Detter er jo Tidssonen. Budjettsprekk må påregnes :)
På soverommet har jeg en Powernode 2 med Dali Opticon 1. Sitter som et skudd på 12kvm. På stua kan nok en subwoofer være et fint tilskudd. Eller er jo B&W 607et bra alternativ. Samme med KEF Q350 og den lille Monitor Audio Silver. Og en masse andre som jeg ikke kommer på nå. Alle sånn ca. ved budsjettet ditt. Men hva har du av høyttalere fra før? Ikke umulig at de kan brukes.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Du kan helt sikkert bruke Jern også med Powernode 2i. Har aldri hørt de, men hørt godt om de. Tror en løsning med en forsterker gir deg flere muligheter, både for TV-lyd, streaming og ikke minst multirom.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Hei, min bror skal selge hi-fi anlegget sitt. Mange flotte komponenter hvis noen skulle være interessert:
B&W 803D ( Forrige gen)
Hegel H360
Auralic Vega
Auralic Aries
Nordost Red Dawn XLR og høyttalerkabler