Hi-Fi tråden

Jeg er fullt klar over at dette kanskje ikke er rett tråd, men da det er høyttalere det er snakk om velger jeg å poste allikavel. Jeg er på utkikk etter en trådløs høyttaler for å ha med på farta. Noen som har erfaringer med Bose SoundLink Mini II, eller har tips til noen andre høyttalere i samme prisklasse?
Jeg har versjon 1, har brukt den en del ute - typisk på bryggen om sommeren etc. og også hatt den med på et par hytteturer og slik, kan absolutt anbefale den. Ser at versjon 2 også har fått veldig gode omtaler, så det er nok bare å kjøre på!
 
  • Liker
Reaksjoner: Classic
Nye høyttalere ble hentet i går. Harbeth M30.1 . Knallfornøyd.

Godt nytt år!

DSCF1146_zpstgcgzrkn.jpg
 
Doxa 70SE, en til hver høyttaler... :)
Trekker litt på årene, men leverer hvertfall nok strøm til CM9ene jeg har hatt til nå...

Doxa vekker gamle minner. Klipschorn og to stk. Doxa 70!

Vittig. Jeg hadde også to slike en gang i tiden. Mener å huske det var tre måter å koble de på, brokoblet, pseudo-balansert og balansert...? Hadde i alle fall sistnevnte med Sonus Faber Electa Amator. Ikke i nærheten av nøytralt eller korrekt, men vanvittig deilig lyd. Ble etter hvert byttet ut med et beist av en Dynamic Precision. Var innom EC, Adyton og alle(?) de norske på den tiden :) Litt deilig å være kurert og ha samme anlegg i årevis, men litt kjedelig også. Tenk om jeg ender opp der med klokkene også... :eek:
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Kjøpte dem brukt i Småland. Det ble en kjøretur på 1100 kilometer.
Eieren hadde hatt dem i to uker, men de var for små for stua hans.
Stativene er fra Rogoz Audio. De blir muligens byttet i noen i treverk etterhvert.

Av elektronikk bruker jeg en Rega Jupiter som kjøres digitalt inn i en Devialet D200.
Platespilleren er en Rega RP6 med en Dynavector 20XL. Denne er utslitt og jeg lurer på enten en MM pickup eller en Audio Technica AT33 MC sak.
 
Kjøpte dem brukt i Småland. Det ble en kjøretur på 1100 kilometer.
Eieren hadde hatt dem i to uker, men de var for små for stua hans.
Stativene er fra Rogoz Audio. De blir muligens byttet i noen i treverk etterhvert.

Av elektronikk bruker jeg en Rega Jupiter som kjøres digitalt inn i en Devialet D200.
Platespilleren er en Rega RP6 med en Dynavector 20XL. Denne er utslitt og jeg lurer på enten en MM pickup eller en Audio Technica AT33 MC sak.
Verdt turen det:)

Devialet er kanon. Prøvde 170 med mine Tannoy DC8Ti. Låt knall, men endte opp med MBL C51.
Er litt hifiDØV her no, og har nedgradert til de grader, men alltid artigt å se flotte oppsett! Og særleg dei med engelsk sound = min favorittsound om ein kan sei det slik...
 
  • Liker
Reaksjoner: Chalshus
Harbeth er fine greier. Har bare hørt 40.1 i nyere tid, men regner med at de andre er i samme gate. Bruker du SAM med de, og hvor stort er rommet de står i?
 
M30.1 er bruker samme diskant og mellomtone/bass som 40.1, så lydsignaturen er i samme gate.

Stua er 27kvadratmeter og jeg bruker ikke SAM.
 
Ok, funket ikke SAM noe særlig med de? Jeg har hatt devialet en god stund, men har bare sære høyttalere som det ikke finnes profil til så erfaringsgrunnlaget er skralt. Harbeth står på listen hvis jeg skal skifte til noe mer "normalt".
 
Har hørt SAM med B&W 802 DIA og Sonus Faber et eller annet, og det var veldig overbevisende. Men Devialet kan naturligvis ikke vite hva du liker best. Heldigvis er fasiten på det bare noen tastetrykk unna.
 
  • Liker
Reaksjoner: Chalshus
Spendor A6R og AMR777 til test.

Ujålete, slik eg liker det.

Litt mindre "engelsk sound" enn vanlig fra Spendor, litt mer livlig.

Helt topp faktisk!
 
  • Liker
Reaksjoner: FMS
Får vel oppdatere her nå som jeg har hatt det nye stue-musikk-oppsettet en måneds tid, BL18 med eikelameller, BL19 (sub) og Beosound Moment (til høyre i bildet). Plassert riktig mot godstolen ved peisen, men Acoustic Lens-teknologien i BL18ene gir sweet spot stort sett over alt, og suben har selvsagt ikke problemer med å holde følge. Hadde høye forventninger til dette oppsettet, men må si de ble overgått.

Innvielsen av anlegget var et hjemme-alene-julebord med 14 kompiser til 05 om natten, det fikk kjørt seg med høyt volum og veldig ulike sjangere, kan man vel si. :cool:



Det beste er at siden dealen var at jeg fikk "investere" i dette fordi vi sparte så mye på at jeg fikk slipt gulvet og pusset opp vegger og lister og karmer og det som var selv (jeg er langt fra håndverker, for å si det sånn), så slapp jeg å ofre suben i "man-caven", og fikk til og med et par ekstra høyttalere til overs som sto i stua før - så nå er det 7.1 i "man-caven" (120" lerret rulles ned mellom fronthøyttalerne) samt to ekstra stereo-soner for skrivebord og treningsapparater.


Så da er det vel bare å bli godt vant og vente på at det straks går én vei, nedover, etter hvert som småttisene vokser ut av bleiene og jeg ikke kan bruke halve huset som "man-cave".. :(:(:(
 
Jeg har arvet en Bang & Olufsen Beogram 2202 og jeg lurer på en del ting:

- Stiften er ca 15 år gammel, bør denne byttes?
- Når platen er ferdig og tonearmen skal gå tilbake, løfter den seg først opp men kan av og til skraper borti platen på tilbakeveien. Dette lager en forferdelig lyd, og jeg er redd for at platene og stiften skal bli ødelagt av dette. Hva kan årsaken være? For lav tonearm, ujevn rotasjon under platen?
- Platespilleren bruker en MMC 20 E "cartridge" (usikker på hva det heter) og jeg lurer på hvilke innstillinger skal det være på vekten som justerer høyde etc?

Jeg er veldig lyst å bruke den men er redd for at den og platene skal bli ødelagt om ikke innstillingene og alt av det tekniske er som det skal være.

Tusen takk for hjelp

Leon :cool: