Hi-Fi tråden

Har følgende oppsett i min Man Cave.

Høyttaler: System Audio Explorer
Forsterker: Primare i30
CD spiller: Primare CD31
Kabler: Div Nordost

01_52.jpg



Har for øvrig et par ALESIS M1 mk2 aktive studio monitorer som er koblet opp til en Apple Macbook med M-Audio lydkort og en vestax turntable.
 
Redigert:
Her er mine oppsett:

Mitt gamle;

5625332500_6c9c7a42e8_z.jpg


Ilag med Hegelkomboen hadde jeg SA Mantra 60

Dagens oppsett;

5625332728_75a2e9c5d9_z.jpg


Skal bytte ut MCen iløpet av kort tid, og oppgradere kablene kraftig.....

Hvilken JBL Array er det vi ser?
Å gjerne mer info om McIntosh elektronikken :cool:
 
Eieren av oppsettet er lykkelig gift og har tre barn. Men nå skal han utvide høyttalerne - fordi kona ønsker det.
 
Bang & Olufsen / Bose

Jeg går litt mere på design enn den ultimate lydopplevelsen, selv om B&O spiller utrolig bra.

Har da B&O Beocenter 2 koblet opp mot Beolab 6000 i stuen, Beolab 3500 på kjøkkenet og en Beovision 8-32 på soverommet.

På den andre siden av stuen har jeg et Bose Lifestyle T20 til film og tv ;)


Noen andre B&O fans her? :D
 
Noen som har noen anbefalinger til bakhøyttalere på stativ som har høy WAF? Ser på Focal dôme og B&W M1, men vil gjerne ha flere muligheter.
 
Sjekk ut de "store" cambridge minx.
Jeg har de små og synes de spiller bra med dali mentor menuet som fronthøyttalere. Billige er de også. Stikk å hør på dem. Kan evt. ta en svipp innom meg om du vil høre i stue. Hva har du som front?

-----

Har funnet ut at hifi har samme regel som klokker. Aldri si aldri. Ble sub på meg nå, og gikk for BW sin kompakte til 4000.- bestilt auraflex sin akustikk-plate for å skjerme naboer...
 
Redigert:
Sjekk ut de "store" cambridge minx.
Jeg har de små og synes de spiller bra med dali mentor menuet som fronthøyttalere. Billige er de også. Stikk å hør på dem. Kan evt. ta en svipp innom meg om du vil høre i stue. Hva har du som front?

-----

Har funnet ut at hifi har samme regel som klokker. Aldri si aldri. Ble sub på meg nå, og gikk for BW sin kompakte til 4000.- bestilt auraflex sin akustikk-plate for å skjerme naboer...

Har B&W Nautilus 804 og HTM1 som fronter. Den ene bakhøytalleren blir nødt til å stå skikkelig midt på gulvet, så WAFen blir avgjørende. Takk for tilbudet, slenger deg en PM om det trengs!
 
Oppdaget nylig denne Hi-Fi tråden, flott å se at flere sonere deler andre interesser også.

Har får tiden følgende utstyr:

Hegel HD11 Dac
Nad 375BEE integrert forsterker
System Audio Mantra 60

Dette er et oppsett jeg synes gir mye for pengene.

Jeg har vel også et par Infinity Kappa stående nedstøvet i bua.

Streamer via airplay til en Airport Express og optisk inn til DACen.

Har hatt endel utstyr gjennom siste åra, av integrerte forsterkere har jeg vært innom Primare i22, Abrahamsen V2, Electrocompaniet ECI5, Accuphase E212, Yamaha A-S2000, Hegel H70, Rega Brio-R og sikkert flere jeg ikke husker..

Har også hatt endel høyttalere som Klipsch RF62, Klipsch RF82, Klipsch RF62 MkII, Electrocompaniet PSF-1, Diverse Dali, Mirage OM9, B&W 703 og sikkert masse mer jeg ikke kommer på her også.


Legger ved et bilde av dagens oppsett:

D3CA1AB7-A27D-44EC-9215-A0E9EBC6E751-3744-0000028D4B3EBBD3_zps604feff8.jpg
[/URL][/IMG]
 
Har B&W Nautilus 804 og HTM1 som fronter. Den ene bakhøytalleren blir nødt til å stå skikkelig midt på gulvet, så WAFen blir avgjørende. Takk for tilbudet, slenger deg en PM om det trengs!

Et par orb audio montert på veggen er jo en meget diskret løsning på surroundlyd problematikken som dukker opp når man ikke lenger bor alene. Billige er de også. I en tidligere leilighet hadde jeg kun 5 slike pluss en sub og det fungerte overraskende bra.
 
Kveldens lektyre, er utrolig spent på hvordan det nye oppsettet blir i forhold til min gamle combo med Parasound Halo og Klipsch RF63 (som begge er solgt).. Fortsatt ikke bestemt meg for hvilke høyttalere Hegelen skal få bryne seg på.

image-4.jpg
 
Et par orb audio montert på veggen er jo en meget diskret løsning på surroundlyd problematikken som dukker opp når man ikke lenger bor alene. Billige er de også. I en tidligere leilighet hadde jeg kun 5 slike pluss en sub og det fungerte overraskende bra.

Ja, jeg har sett på disse også. Problemet er at rommets utførsel krever at de står på stativer, en inntil veggen og en "midt i" rommet bak sofaen. Blir nemlig spiseplass bak sofaen.Så jeg må ha noe på gulvstående stativ, dessverre.
 
Nok et felt hvor TS og de enorme ressursene her inne kan hjelpe! :)

Kan veldig lite om hi-fi, men merker jeg begynner å bli ganske interessert. Jeg elsker musikk og kan sikkert lytte 1-2 timer til dagen, i tillegg spiller jeg gitar ut av PC-høytalerne igjennom en axe-fx og ser en del serier og film fra PCen, så god lyd er noe jeg synes er viktig og vil prioritere. Har lyst på noe litt mer skikkelig enn det jeg har nå, og har akkurat 10 000kr å bruke. Setter STOR pris på alle som kan dele litt tanker og komme med innspill rundt hva jeg bør kjøpe.

For det første spiller jeg aldri CDer. All musikk og lyd kommer enten digitalt fra PCen, ps3/4, TV osv. Så jeg trenger vel da en forsterker som kan kobles digitalt til PCen, og så kobles til høytalere på vanlig måte.

Etter litt lesing og titting på diverse sider kom jeg frem til dette oppsettet. Virker dette bra for mitt bruk?

Forsterker: NAD 3020. Denne virker jo grei?

Høytalere: et par Dali Lektor 2. Hører mest på klassisk og rock, og forstår disse er gode til dette?

Subwoofer: DALI FAZON SUB 1 Subwoofer | Hi-Fi Klubben. Er denne god?

Dette blir omtrent akkurat 10 000kr uten kabler, som jeg ikke vil bruke mye penger på. Noen ting dere ville byttet ut? Alle innspill mottas med stor takk!


En liten ting til slutt: ser at det står i manualen til forsterkeren at den jordes. PC og film-rommet mitt er ikke jordet, så da må altså dette gjøres før jeg kan begynne? Kan det være farlig å koble alt dette til i en kontakt uten jording? Tenker da på støtfare og kanskje brannfare? Eller er det mer for å skåne utstyret at advarselen står? Guffne greier, skal uansett få ringt en elektriker i morgen og hørt om pris. :)
 
Redigert:
Med ditt budsjett ville jeg kjøpt elektronikk nytt og høyttalere brukt.
Kanskje du finner bw sub 608 brukt. Den er jeg allerede blitt veldig glad i, og synes den spiller tight og ikke typisk sub sammen ned mentor menuet.
Høyttalere holder lenge, så ikke farlig å kjøpe brukt så lenge du hører på de før du betaler:)
 
Ja, jeg har sett på disse også. Problemet er at rommets utførsel krever at de står på stativer, en inntil veggen og en "midt i" rommet bak sofaen. Blir nemlig spiseplass bak sofaen.Så jeg må ha noe på gulvstående stativ, dessverre.

Neida. Rent teknisk kan du få disse på stativer også, men i forrige leiligheten var mine montert "i taket" (på bakvegg men kunne like gjerne vært i taket da de var helt oppe i taket - HELT oppe).

Orb'ene har veldig mye spredning og du slipper unna med helt koko plassering av disse.

Mao du kan skru dem begge opp i taket og akseptere at de er hva de er og kose deg under de forutsetningene.

Selvsagt bedre lyd nå med nautilus 705 bak (og foran), men uendelig mye mer diskret med orbene.

Husk at inngangsprisen på orbs er billigere for et par enn stativet til én B&W ;). Lav risiko å prøve.
 
Jeg ville heller ha kjøpt mindre gulvstående høyttalere enn stativhøyttalere med stativ. Til vanlig stereo er det ikke noe must med subwoofer.

Hvor stor er stua di?