Hi-Fi tråden

Hmmm, uten å ha filla peiling på strøm og elektronikk er det jaggu ikke lett å forstå.

Prøver på en oppsummering:
- strøm fra strømnettet som kommer inn i min stue og der er masse rart koblet til denne kretsen er forurenset og skaper støy i anlegget
- strømrens funker dersom det er i form av skilletrafo (kan regnes som strømrens?)
- men, som alltid med lydkomponenter: prøv/lytt. Funker det til det bedre og økonomien tåler det: kjøp.

Hva med produkter som dette:
produkter som dette:
- Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Burmester 038
- Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - IsoTek Sigmas GII
 
@steind. Hva!!!! Er der andre enn meg som tatt vare på Doxa 70? Stilig. Jeg har riktig nok kun 1. Den er satt opp med en Audio Note forforsterker. Dette går i rotasjon med et eldre Audio Research sett og 2 mono EAR 509 (da med Audio Note'en). Jeg har noen aktive Klipsch høytalere, så bassen er relativt uanstrengt. Vel kansje ikke på Tchaikovsky's 1812 - he he.

Men en grei liten skille trafo kunne jeg godt tenkt meg. De er desverre ikke så enkle å få tak i :(

Frode.
 
Redigert av en moderator:
Woop woop, hadde en gang 2xDoxa 70 i balansert drift på Sonus Faber Electa Amator. Milevis fra nøytral gjengivelse, men fy flate så bra det låt! Savner de :)
 
Kjøpte meg en Audiolab M-DAC da jeg var i London forleden. Er strålende fornøyd med denne! En stor oppgradering fra min gamle Cambridge DagMagic både lyd- og innstillingsmessig.
 
Har dacmagic 100. Hvordan mener du den andre DACn oppgraderer, mindre støy, MER lyd, etc?
Den gjengir rett og slett mange flere detaljer. Dessuten er det veldig praktisk med fjernkontroll (noe Cambridge dac'ene ikke har) med inngangsvelger når man har flere enn én kilde koblet til dac'en.
 
Noen med konkrete erfaringer med størmrens og ditto produktanbefalinger?

Må innrømme jeg ikke ble klok på svar hverken her, på HIFI-sentralen eller google forøvrig, så gjorde det eneste som gjelder innen hifi-verdenen: prøvde. Har kjøpt en Isotek Strømrens (Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - IsoTek Aquarius EVO3). Som så mange andre som har gått til dette skrittet, dette skulle jeg gjort før!

Jo lengre opp i hi-fi hierarkiet jeg har flippet meg jo mer anstrengende virker oppløsthet og detaljer. Med denne boksen har jeg fått tilbake roen mine Dali 450 på EC-1 ga og detaljer/presisjon/liv mine nåværede Piega Coax 10 på Burmester elektronikk har mulighet til å gi. En perfekt kombinasjon av god lyd:)
 
Må innrømme jeg ikke ble klok på svar hverken her, på HIFI-sentralen eller google forøvrig, så gjorde det eneste som gjelder innen hifi-verdenen: prøvde. Har kjøpt en Isotek Strømrens (Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - IsoTek Aquarius EVO3). Som så mange andre som har gått til dette skrittet, dette skulle jeg gjort før!

Jo lengre opp i hi-fi hierarkiet jeg har flippet meg jo mer anstrengende virker oppløsthet og detaljer. Med denne boksen har jeg fått tilbake roen mine Dali 450 på EC-1 ga og detaljer/presisjon/liv mine nåværede Piega Coax 10 på Burmester elektronikk har mulighet til å gi. En perfekt kombinasjon av god lyd:)

Her biter jeg gjerne i det sure eple og spør, er det mulig å få tatt et besøk og hørt med og uten?
 
Her biter jeg gjerne i det sure eple og spør, er det mulig å få tatt et besøk og hørt med og uten?

Bare hyggelig det:) På dagtid er jeg hjemme i pappa-perm, så te uga er det bare å ta kontakt:)

Oppgraderingen tilsvarer ca 5% av anleggets nypris. Ikke lommerusk, men det rimeligste komponentet nest etter strømkablene. Verdien av oppgraderingen er sånn ca 50% av anleggets verdi!

Løsrivelse-plata går på repeat, jeg får simpelthen ikke nok.

Anlegget er forøvrig: Piega Coax 10 / PS1 | Burmester 051 / 052 | Nordost Tyr / Frey / +++ | Isotek EVO3
 
Nå banner jeg kanskje i kirka, men la gå..

Hei! Tar meg den frihet å komme med et spørsmål her inne, da dette er mye oppegående mennesker her :)

Er det noen her inne som vet om man kan koble til videre eksterne høytale på en Geneva XXL?
 
På tide å spille plater igjen. Gidder ikke fikse Platespillern med det første.

DSCF0272_zps672bd59c.jpg


Pickupen blir en Dynavector DV20XL.
 
Overraskende nok er jeg interresert, også i dette. Akkurat nå har vi litt forskjellig stereoer. Hos moren min har vi ett 7-kanals Denon anlegg som gir grei lyd. Høytalerne er ikke helt på topp, så de skal byttes snart. Hos faren min derimot er/var det mer spennende. Der hadde vi en forsterker fra det norske foretaket Electrocompaniet med 1,5/2 meter høye magnepan høytalere. Gir en unik lyd som er meget spesiell. Synes selv det var veldig bra, men vet at dette ikke faller i smak hos alle. Dette er jo veldig tynne høytalere som kan bli supplementert av en sub for å få litt ordentlig bass.
 
Redigert: