Her glemmer du et element. (Vi driver jo med luksusur, så det har en viss overføringsverdi)
Man når raskt et veldig godt nivå på musikkopplevelsen med godt konstruert og bygd utstyr. Og det trenger ikke bli dyrt. Men de som kjøper i den virkelig dyre klassen kjøper nok mer ut i fra kriteriet "because i can" fremfor rasjonelle vurderinger. For det er noen andre kvaliteter som kommer i spill her. Status, skryterett, design, materialvalg, fankultur, eller at man rett og slett bare liker vakre ting
-DET er helt riktig, og det var utelatt med vilje.

(For selv om jeg liker å kremte at det er heeee-eeelt hinsides å bruke så mye penger på X, så bruker jo jeg mer penger enn strengt tatt nødvendig på samme - jeg har bare lagt min list for hva som er heee-eeelt hinsides litt annerledes enn de som ikke synes det er ellevilt, osv. (Og min 'passe' er garantert noen andres 'hinsides!')
Og, for å være i nærheten av topic på tampen av innlegget - det skal sies at jeg har hatt mye mer igjen, krone for krone, for å flikke litt på lytterommet (aka kjellerstua) akustisk enn noen ny hifi-komponent har gjort.
Å (ha muligheten til å) dekke til vinduene langs ene langveggen med tunge gardiner, teppe på deler av gulvet, absorbent i felter på bakvegg, deler av den andre langveggen og et par felter i taket har gjort underverker - og det til en samlet kostnad av mindre enn hva noen bruker på en nettverkskabel...
(Så får jeg heller leve med at det av WAF-messige hensyn ikke er bassfeller noe sted, og at jeg med fordel kunne hatt mer absorbent på bakveggen - men dører videre til soverom begrenser litt hva jeg kan få til, selv om jeg personlig syntes at dørene så riktig så snasne ut med et par tilpassede Makustik-paneler som dekket ca. 2/3 av hvert dørblad...)
Eller, sagt på en annen måte: Om jeg plutselig hadde hatt en vesentlig sum jeg kunne bruke på hifi, ville jeg nok prøvd å bygge meg et dedikert lytte/hjemmekinorom oppe på låven, med komfortable stoler og god akustikkbehandling - og så plassert dagens utstyr der oppe, med opsjon for et par gode stereohøyttalere som var mer i stand til å fylle det rommet med lyd enn dagens Idunn (stereo) og SA Signature 10 (hjemmekino)...