Har du andre klokker utenom lcd-x?
-En liten håndfull:
a) LCD-X får suverent mest tid hjemme.
b) På kontoret har jeg et par ATH-M50x (Som, tror jeg, fortsatt er det innen hodetelefoner som har gitt mest bang for the buck - helt uknuselige, kompakte, komfortable og overraskende god lyd (spesielt etter litt nennsomt pålagt EQ)).
c) I tillegg et par HD800 som jeg liker veldig godt, komfortabelt som fy men kanskje rett og slett for avslørende - mye av musikken jeg er veldig begeistret for er spilt inn relativt halvhjertet. Det gjør ikke musikken mindre morsom å lytte til, men det kan være distraherende med klokker som løfter opp og viser frem - heftig og begeistret - hvert minste lille tilløp til sibilans.
d) Et par Sony WH-1000XM4 (Tror jeg det er - muligens 3, absolutt ikke 5) som er med på alt av reiser.
e) I tillegg litt ymse fra gammelt av - et par AKG K240, Sennheiser HD600 og et par klokker til jeg knapt husker hvor ligger - Beyerdynamic DT990 (600 ohm-utgaven) - lurer på om jeg ikke lånte dem bort til en tidligere kollega for noen år siden. En håndfull AKG i budsjettenden.
Av sortimentet over er nok 90% av tiden fordelt på LCD-X og ATH-M50x - så kommer Sonyene frem når jeg er på reise, og HD800 når jeg skal kose meg med noe som er skikkelig innspilt. Det gjentas ad nauseum online at HD800 er uovertrufne for klassisk, og det stemmer jo, det. Få ting føles like godt som å sette på Kleiber/Wienerfilharmonikernes Beethovens femte med HD800 om ørene. Da er det en meget modig sjel som forstyrrer meg.