Høstdepresjon

58F804FE-3202-4B33-8EA8-C53D409BB480.jpeg
 
Driver å tenker ut en "Watches Get Together Tour 2020". Altså en studietur i horlogiens land høsten 2020.
Er helt i startgropa, men tanken er rimelig enkel. 3-5 dager i Sveits. Lander i Genève. Første døgn blir å henge i byen. Nok av klokkebutikker som kan besøkes. Dag 2 opp i fjellene. Kanskje Kari Voutilainen er første stopp på vei igjennom "Watch Valley" ? Neste stopp og de følgende er ikke bestemt. Men her kan de som måtte ønske være med stemme frem sine ønsker om destinasjon og manufakturer.
Tanken er å sette tak på 9 personer. Dvs. at man kan leie en minibuss på førerkort klasse B.
Er det noen stemnig for det?


fear-and-loathing-in-las-vegas-still-getty-images.jpg
 
Allerede tre-fire folk pluss meg selv som har vist sin interesse. Så dette virker da lovende.
Har laget et horologisk kart med utvalgte manufacturer.
Tar man utgangspunkt i Geneve så kan man besøke eksempelvis F.P. Journe, Rolex, AkriviA, Urwerk, Patek Philippe Museum og ellers et greit utvalg av butikker.

I klokkenes dal, Vallée de Joux. Så finne vi blant annet disse: Philippe Dufour, Horlogerie Compliquee, Romain Gauthier, Audemars Piguet, Blancpain, Breguet, Patek Philippe & Co., Vacheron Constantin, Piaget og Jaeger-LeCoultre.

Litt lenger nordover i Môtiers finner vi Kari Voutilainen, og helt i nord på mitt kart så har vi Montres Karsten Fräßdorf i La Chaux-de-Fonds.

Dette er kun et utkast, og man rekker selvfølgelig ikke innom alle disse på den planlagte turen.

Screenshot 2020-02-06 at 10.06.31.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen og sunshine
Begynner å bli fullbooket.
SP-medlemmer vi bli prioritert ved plassmangel.
 
Er det satt noe dato? Blir pappa til nr2 i august, så blir det sen-høst kan jeg kanskje være med....
 
Å der kom den meldingen jeg hadde fryktet.
Blir ingen tur til Genève i mai, eller rettere sagt noe som helst reising de neste ukene og muligens månedene. Med tanke på dagens situasjon er dette forståelig.

«Good morning,
I have been in touch with the manufacture during the last few days. For now, all visits to the manufacture and supporting facilities have been postponed until further notice.
Sorry to the bearer of bad news.»
 
  • Liker
  • Sint
Reaksjoner: andres og sunshine
Om ikke være får en til å smile litt i tiden som permittert, gjør i alle fall en telefon fra Rexhep Rexhepi det.
Følelsen som nyforelsket er ikke helt ulik det jeg følte når jeg tok telefonen. En herlig privat samtale med Rexhep der vi snakket om alt og «ingenting».
Men det jeg kan røpe er at jeg får vite ganske så mye om RR CC Series 2 i mai, enda mer i sept/oktober, og at det planlegges lansering/slipp i januar 2020. Resten er privat.
2876351C-1EB6-444F-B65C-AA106364BA04.jpeg
 
Om ikke være får en til å smile litt i tiden som permittert, gjør i alle fall en telefon fra Rexhep Rexhepi det.
Følelsen som nyforelsket er ikke helt ulik det jeg følte når jeg tok telefonen. En herlig privat samtale med Rexhep der vi snakket om alt og «ingenting».
Men det jeg kan røpe er at jeg får vite ganske så mye om RR CC Series 2 i mai, enda mer i sept/oktober, og at det planlegges lansering/slipp i januar 2020. Resten er privat.
Vis vedlegg 192562
Får håpe vi kan reise ned neste år ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla og sunshine
Sommerfeiren i år blir ikke som tidligere sommerferier.
Men som facebook minnet meg på i dag. Så går det ann å feriere i eget land.
For hele fire år siden ville min datter teste ut fars gamle fjelltelt i hagen. Hva visste vi den gang da at vi var pionerer hva angår feriering i eget nabolag.

Så #nytnorge #ferieriegetland #localisglobal #urbansafari

1588925967723.png


1588925985910.png

1588926001078.png

1588926015139.png