Høstdepresjon

IMG_9741.JPG
IMG_3500.JPG
IMG_4760.JPG
IMG_2309.JPG
IMG_2702.JPG
IMG_5526.JPG

• Liker
Reaksjoner: fredskijj og sunshine
Edouard Meylan og Ed
15F3551C-ED1E-41D8-8BFD-A703B20FD8D8.png

Må nok en gang få benytte anledningen til å takker Urmaker Bjerke for at de satser på H. Moser & Cie.
Synes merket har mye å bidra med i den eller så konservative horologiske bransjen. Så bravo!

Redigert:
Tenk at det er over fem år siden jeg så H. Moser & Cie for første gang.
Her har jeg sakset noe fra arkivet.

Her er mitt første innlegg i høstdepresjonstråden om H. Moser & Cie. Dette er fra november 2014.

Her omtaler jeg The H. Moser & Cie Endeavor Perpetual Calendar "Funky Blue"

Driver å tenker ut en "Watches Get Together Tour 2020". Altså en studietur i horlogiens land høsten 2020.
Er helt i startgropa, men tanken er rimelig enkel. 3-5 dager i Sveits. Lander i Genève. Første døgn blir å henge i byen. Nok av klokkebutikker som kan besøkes. Dag 2 opp i fjellene. Kanskje Kari Voutilainen er første stopp på vei igjennom "Watch Valley" ? Neste stopp og de følgende er ikke bestemt. Men her kan de som måtte ønske være med stemme frem sine ønsker om destinasjon og manufakturer.
Tanken er å sette tak på 9 personer. Dvs. at man kan leie en minibuss på førerkort klasse B.
Er det noen stemnig for det?

fear-and-loathing-in-las-vegas-still-getty-images.jpg

Allerede tre-fire folk pluss meg selv som har vist sin interesse. Så dette virker da lovende.
Har laget et horologisk kart med utvalgte manufacturer.
Tar man utgangspunkt i Geneve så kan man besøke eksempelvis F.P. Journe, Rolex, AkriviA, Urwerk, Patek Philippe Museum og ellers et greit utvalg av butikker.

I klokkenes dal, Vallée de Joux. Så finne vi blant annet disse: Philippe Dufour, Horlogerie Compliquee, Romain Gauthier, Audemars Piguet, Blancpain, Breguet, Patek Philippe & Co., Vacheron Constantin, Piaget og Jaeger-LeCoultre.

Litt lenger nordover i Môtiers finner vi Kari Voutilainen, og helt i nord på mitt kart så har vi Montres Karsten Fräßdorf i La Chaux-de-Fonds.

Dette er kun et utkast, og man rekker selvfølgelig ikke innom alle disse på den planlagte turen.

Screenshot 2020-02-06 at 10.06.31.png

• Liker
Reaksjoner: Jørgen og sunshine