Høstdepresjon

Mette av vin ba vi om regningen. Betalte så den, å takket pent for oss.
Var vi fornøyde.. Var vi skuffet..??
De forskjellige vinene fra Antinori var som forventet. Superbra! Vinetum som er den nye importøren i Norge hadde også ordnet med to personer fra Antinori som presenterte de ulike vinene, å hold også et spennende innlegg om historien til Antinori som har produsert vin siden 1385. De tok seg god tid og gikk fra bord til bord å presenterte vinene underveis de sjenket. Å det var også rom for å stille spørsmål. Veldig bra!
Men maten da: Ja det var alt under par. Virkelig skuffet...

nlwj2s.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: sjuli_123 og Oddemann
Synd med maten, pene bilder i alle fall :)
Men andens presentasjon gir meg umiddelbart assoasjoner til brunsnegl...:eek:

Siste rett før dessert: Villand med kardinalpurè, foie gras og peppersaus.
Dette ble helt krise: Anden er tørr og trå. Sausen smaker det heller ikke stort av. Orker egentlig ikke å skrive om dette siden jeg hadde så store forventninger til en av norges nasjonalhelter. Å jeg satt også lenge i går å tenkte at jeg skulle sende kokken en mail der jeg forteller om min opplevelse..... Men jeg vet ikke om det er min plikt til å gjøre det. Ei heller om jeg ønsker det.

9fthmq.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Ikke sant @Callahan Man spiser først med øyene, så med nesa og så med munnen. Denne ga ikke de helt store forventningene.

Jeg er helt sikker på at kokken kommer tilbake til gamle høyder. Å da er jeg blant de første som booker et bord!
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Var på guttetur i London i helgen som var. Åtte gode venner fra videregående skole.
Skal få lagt ut litt tekst og bilde i løpet av dagen.

wv92cg.jpg

Var på guttetur i London i helgen som var. Åtte gode venner fra videregående skole.
Skal få lagt ut litt tekst og bilde i løpet av dagen.

wv92cg.jpg
Nice 1 @Edzilla its good way of putting across the cockney lingo!
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Glemte dessverre å ta bilde av monteret til F.P. Journe. Men uten å legge på noe som helst. Så inneholder dette monteret over to ganger så mange klokker som de har i F.P. Journe Boutique´n i Paris. Å i følge Paul Westwater så er dette den største F.P. Journe samlingen i verden (som er for salg i butikk).
Første ute er en klokke jeg kunne tenkt meg: F.P Journe Octa Reserve de Marche. Dette er den første automatiske F.P. Journe klokken. Den ble produsert i perioden 2002 til 2014. Så det er altså en utgående modell.
Sikkert noen som lurer på hvorfor den heter octa. Eller rettere sagt serien med automatikkverk/caliber 1300. Dette er fordi verket er laget som ett åttedagersverk. Men garanterer kun presis timegang i 120 timer/5 dager.
2crvq0g.jpg

2po7fir.jpg

fa31gy.jpg

eslvvb.jpg

Beklager teipen på baklokket.

2h3wh78.jpg

Med sine 40mm, og korte lugs sitter den perfekt på håndleddet.
Å den er kun 10,6 mm tykk. Så den glir lett under mansjettene.
Kassen er i platina, og verket er selvfølgelig i 18k rosegull. Så den har en deilig og behagelig vekt!
 
Redigert:
Klokke nummer to ut var den ultimate stoppeklokka: F.P. Journe Centigraphe Souveraine
Diameteren på klokken er 40mm. Å den er bare 10.70mm tykk!!
Enkelt forklart fungerer denne chronographen på følgende måte. Den har en rocker switch isteden for pushere.
Subdial ved klokken 10 måler ett sekund i hundredeler på én omdreining.
Subdial klokken 2 måler 20 sekunder på én omdreining.
Subdial klokken 6 måler 10 minutter på én omdreining.

ih8s5d.jpg

2d9466s.jpg




 
Redigert:
I fjor var jeg veldig sugen på å prøve Girard-Perregaux Sea Hawk. Var overbevist om at dette var badeklokken over alle badeklokker. Problemet var at jeg aldri fikk sett den med egne øyne. Ei heller var de überskjelde på bruktmarkedet. Så det ble med tanken. Å jeg kjøpte da isteden én gullsub (116618LN)
Så da @Auto fikk sett at William & Son hadde et eget GP-monter måtte vi be om å få sett på et par Sea Hawk.

Først ut var: REF : 49960-19-631-FK6A
20ii0qo.jpg

658ql3.jpg
 
Den andre GP´n vi fikk prøve var Chrono Hawk: REF : 49970-11-231-HD6A
2i0bref.jpg

27zf2au.jpg
 
Vi ble begge positivt overrasket hvor behaglig disse to kjempene er på armen. Mye av æren er lugdesignet, å det utrolig mye og behagelige gummiremmen som griper rundt håndleddet. Dette i motsetning til Omega PO 2500 sin gummirem med clasp. Den står jo rett ut av lugsa å presser utover håndleddet isteden for rundt. I motsetning så er Omega PO 2500 sin gummiremmen med c-spennen mye bedre IMHO. Men dette var en eller tre klasser opp i komfor og kvalitetsfølelse.

Sea Hawk har en diameter på 44 mm. Å det følels som 44 mm på en positiv måte.
Tykkelsen er noe værre med sine hele 17,10 mm Å med oss som gpr i skjorter med smale mansjetter kan dette bli noe utfordrende. Men som badeklokke er den helt perfekt!
Vanntett til 1000 meter
Power reserve: 46 timer

Chrono Hawk har også en diameter på 44 mm. Men er "bare" 15,45 mm tykk.
Det jeg savnet på denne var unidirectional roterende bezel.
Vanntett til 100 meter
Power reserve: 46 timer.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tek
Å så til en av de smarteste klokkene i verden. Fikk sett på den for ett par uker siden. Men det skader ikke å ta en ekstra titt på herligheten:
The H. Moser & Cie Endeavor Perpetual Calendar "Funky Blue"

Denne klokken er så smart at det er umulig å ødelegge den ved å stille datoen på feil tid i døgnet. Alt styres fra krona, å man kan stille datoen frem og tilbake mens mnd.en henger med. Det eneste man justerer med én justerings"knapp" er skuddåret etter x-antal år.

e9ut6v.jpg

2qdsyfb.jpg

2vkhnhe.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Dingle og Preacher
Denne tråden gjør at jeg begynner å ane kontuene at visse klokkedingser er "far fetched".

Det betyr ikke at jeg misliker tråden. Tvert imot. :)

Men jo mer outrert den blir - jo mer sane virker egne valg.
 
  • Liker
Reaksjoner: bjorngb