Høstdepresjon

Jeg kommer fra bygda, men hun er født og oppvokst i Bergen sentrum. Jaja, ingen krise for meg uansett...

Eneste som er positivt med det dritt været vi har nå er lyset.
image-jpeg.2150

Liten spasertur fra Leicester Square så er man i Covent Garden. Å når man er i Covent Garden så må man innom den nye butikken til en av favoritt idrettsheltene fra England. Nettopp Fred Perry!

Screen Shot 2016-02-14 at 13.16.04.png

Fred-Perry-Henrietta-Street-Covent-Garden.jpg

Den nye butikken ligger nedenfor i I Henriette Street, som er gaten nedenfor New Covent Garden Market.

Det ble ganske rolig shopping med kun to skjorter: Gingam Herringbone. Var ganske så kjedelig utvalg. I grunn greit siden jeg ikke er i manko på skjortefronten.

Screen Shot 2016-02-14 at 13.21.04.png

Redigert:
Noe av det beste vi vet om er å rusle gatelangs i London. Kjenne alle luktene, se folk som henger i vinduskarmen med en pint britisk øl, gatemusikere, folk som lanker og er nyforelsket.
Så derfore tok vi beina fatt, å ruslet rolig tilbake til hotellet.
Screen Shot 2016-02-14 at 13.31.41.png

En rask dusj, barbering og stryking av skjorta var jeg klar. Ruslet ned i Polo Par, å bestilte en av deres signatur cocktails. Mayfair Gold: Tanqueray gin shaken with fresh lychees and elderflower, splashed with Moët Brut Rosé NV. Sensual
De gutta der vet hva de driver med. Å ja. De gikk for seier med Best Mixology at The London Club and Bar Awards
1.jpg

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Kveldens vin ble denne lille frekkisen fra syditalia.
Stor duft. Kan minne om portvin, bra intensitet av friske bær. Fyldig smak med godt innslag av fat. Men ikke for mye. Deilig lang ettersmak.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Tilbake til London.

En av de store fordelene ved å bo i Mayfair er at alt er innefor noen få minutters gangen.
Denne kvelden. Altså fredag den 29. januar skulle vi spise sen middag hos Gymkhana*
Gymkhana er en relativ ung restaurant med sine to og ett halvt år. Husker jeg rett åpnet de dørene i august 2013, å siden har det vært nesten umulig å få ledig bor her. De serverer opptil 90 til lunsj, og 140 til middag.

Gymkhana restaurant og bar er Karam Sethis nyeste tilskudd. Sethi-familien eier og driver også London bar-, restaurantene Trishna, Bubbledogs og The Pearson Room.

Lokalene til Gymkhana er mørke, trange og støyende. I følge deres egen nettside så er Gymkhana inspirert av Colonial indiske Gymkhana Club, der medlemmer av sosieteten sosialisere, spise, drikke og spille sport.

Menyen er moderne indisk med fokus på tandoori og Sigri-retter (kullgrill). Signatur retter inkluderer Nashtas som Duck Egg Bhurji, Sofiyan Roe Deer Chop og Wild Boar Vindaloo for å nevne noen av rettene deres.

*MICHELIN Guide:
"If you enjoyed Trishna then you'll love Karam Sethi's Gymkhana - that's if you can get a table. Inspired by Colonial India's gymkhana clubs, the interior is full of wonderful detail and plenty of wry touches; ask to sit downstairs. The North Indian dishes have a wonderful richness and depth of flavour."
MICHELIN guide inspectors
Screen Shot 2016-02-17 at 11.14.35.png
1 star: Very good food.
Screen Shot 2016-02-17 at 11.15.22.png
Good standard.

• Liker
Mandag er jeg alene i London, så da blir det Palomar kl17.30, så må jeg en tur ned i Jermyn Street og kjøpe meg noen nye sko og en liten bunke skjorter på Charles Thyrwitt.

Tirsdagskvelden blir i Oxford. Da skal vi på"Oxford mystery tour" som jeg tror er guidet tur på universitersområdene og Oxford library. Blandt annet den store salen som er filmet fra på skolen (Hagvorth?? eller noe slikt) i Harry Potter filmene.

Så blir det felles middag på om kvelden på Macdonald Randolph Hotel i Oxford sammen med de andre deltakerne på konferansen.

oRIVs.png

• Liker
Reaksjoner: Edzilla og Preacher
Madamen hentet meg i Polo Baren på hotellet. Å sammen ruslet vi de fire, fem-hundre meterene til Gymkhana.
Rusleturen tar ikke stort mer enn fem, sek minutter. Men siden vi hadde litt ekstra god tid tok vi det pent.
Vi ankom pent antrukket restauranten. Ble henvist til baren siden det fortsatt var noen minutter til bordet var klart kvart på ti. Bestilte så hver vår gin tonic, mens vi hang i baren å så ut over lokalt. Lokalt var stappfult, varmt og med en støy som kan åvergå den mest intense syklubben. Det minnet meg mer om en brun trendy hip kneip, enn én fasonabel énstjerners michelinrestaurant.

1.png

Klokken var nå blitt kvart på ni, å vi ventet pent med hver vår apéritif som snart var drukket opp. Vurderte om vi skulle bestill én ny en. Men var såpass ivrig på å få bordplass nå. Så vi utsatte det. Etter snaue tretti (30) minutters venting kom endelig damen med den glade nyheten om at nå var det ikke lenge igjen. Noen få minutter senere blir vi så fulgt ned i underetasjen forbi en bar, å så inn mot deres Salon privé. Bordet var plassert inn i mot ett hjørnet. Med sofa på den siden mot veggen og to stoler mot gangen. Se bilde med pilen.
01.jpg

Her hadde vi ganske så god kontroll på lokalet med gjester, resrvitører og bartendere. Lyden her nede var også en helt annet. Mye roligere. Men ganske så varmt. Nesten på grensen til å være ubehagelig. Godt vi hadde fått plass nærme "vannstasjonen" i det minste :)

• Liker