Høstdepresjon

Her er en liten film fra lunsjen hos Jason Atherton sin Restaurant: Social Eating House, SoHo London.

Meny 29.04.2016
- Wye valley asparagus, guanciale, Arlington white egg, pecorino, balsamic
- Confit spring rabbit, chicken & young leek terrine, celeriac, almond, truffle, young romaine
- Dingley Dell dry age pork rib eye, capicola, gem, broad bean, pea, savory
- Sea trout, cockles, rainbow chard, haricot, brown butter emulusion
- Smoked Lincolnshire eel, salt & vinegar Cornish potatoes, macadamia nut, rock samphire

 
  • Liker
Reaksjoner: Dingle og Rødland
The Palomar var veldig bra, super stemning og god mat!

Spiste også middag på Ember Yard igjen, digger det stedet. Rå stemning og nydelig mat, servitrisen husket oss fra sist gang, og husket også hvilken vin vi likte, herlig.
Lunsjer på Patara og Barrafina, begge to veldig bra, spesielt Barrafina. Måtte selvsagt også innom Polo Bar og vannhullet i Carnaby st. :)

Vi var heldig med timingen for turen, på mandag var det Gumball 3000 - en folkefest uten like med et herlig kaos av uhorvelig dyre biler, råkjøring og motorlyd inn i himmelen.
I går fikk vi deltatt under London Craft Week, der vi dro til Gaziano Girling i Sawile Row. En av deres skomakere hadde rigget seg til i butikken, og laget sko foran et veldig lite publikum. Utrolig håndverk der selv sytråden tvinnes for hånd. Kommer nok til å dra tilbake neste år for å være med hos Holland & Holland eller Rolls Royce.

Ble et par Pembroke hos C&J, service!

Veldig hyggelig at dere hadde en fin kveld på The Palomar. Er nesten som å være i en musical hvis du forstår hva jeg mener. Tror i alle fall @Havvo forstår hva jeg mener :cool:
Artig at dere også fikk tatt turen innom Shakespeare's head og Polo Bar. Er blitt en fast del av løypa i London for flere av oss på TS.
Gratulerer med flotte Pembroke! Må nok tilbake til C&J for et nytt par ved neste Londontur. Bedre service skal man lete lenge etter. Tror faktisk de overgår Tricker´s :oops: Kvaliteten er i alle fall det...

Ember Yard har jeg til gode å besøke. Så den skal vi innom neste runde. Må prioriteres!
 
Good news, everyone!

Eierene av The Palomar åpner i juni et nytt spisested. Restauranten heter The Barbary, og ligger i Neal Yard, Covent Garden.
Stilen er noe av det samme som hos The Palomar: Grilling og baking med inspirasjon fra Berberkysten til Jerusalem.
Barbary vil ha 24 seter ved kjøkkenbaren, og ingen reservasjoner.
Åpent fra middag til 22:00 tirsdag til søndag.
 
  • Liker
Reaksjoner: BosseSvenson og Havvo
Meeeeget oppegående...

The Palomar leverer gang på gang på gang. Liker bra og hyggelig hver gang man besøker de.

Vet ikke om jeg har nevnt det tidligere i tråden. Men tidligere på dagen spiste vi lunsj ved The Chef’s Counter hos Social Eating House. Fantastisk lunsj, med spennende og lekre råvarer. Hit skal vi tilbake ved en senere anledning. Helt sikkert.
Men så; Vi satte oss ned ved kjøkkendisken, og få minutter senere, dukker Tomer Amedi opp, for å spise lunsj her også. Tomer er for de som kjenner hans navn, Head Chef på The Palomar.
Utover lunsjen får vi en del blikk fra Tomer, og hans to venner, som jeg mener jeg også har sett på kjøkkenet hos The Palomar. Kanskje ikke så rart, siden vi har spist på restauranten deres fire, fem ganger i året siden de åpnet i 2014.
Men historien er ikke ferdig der. For på kvelden hadde vi booket bord ved kjøkkenbaren til The Palomar.
Gjett om vi fikk noen rare blikk av Tomer.

02.jpg


01.jpg


Anmeldelse av The Palomar, Jay Rayner
The Palomar will treat you not only to great food from the Mediterranean fringes but a percussion solo, too
 
  • Liker
Reaksjoner: Dingle
Nok fristelser. Palomarreservasjon på plass til oppholdet på 1 London Park Lane i slutten av mai. Lørdagsmiddag. Noen retter som absolutt må spises? @Edzilla

Og hvordan oppleves kvaliteten på Tricker's etter litt tid? De to parene her holder meg oppe på kveldene..

piccadilly_6138_black_s3.jpg



regent_6140_black_s3.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Nok fristelser. Palomarreservasjon på plass til oppholdet på 1 London Park Lane i slutten av mai. Lørdagsmiddag. Noen retter som absolutt må spises? @Edzilla

Og hvordan oppleves kvaliteten på Tricker's etter litt tid? De to parene her holder meg oppe på kveldene..

Vis vedlegg 7133


Vis vedlegg 7134


Går i Edzillas fotspor ;) @john
Skal dere bo på InterContinental?

De obligatoriske rettene hos The Palomer er:
  • Moroccan Style Oysters
  • Josperised Aubergine feta emulsion, tomato, fresh oregano, crispy shallots & pine nuts
  • Octo-hummous josperized octopus "steak" chickpea msabacha & cherry tomato confit
  • Pork Belly Tajine with Ras el Hanout, dried apricots & Israeli couscous
  • Jerusalem Mix Chicken livers, hearts & veal sweetbreads a la plancha with okra, tomato & tahini

Min all time favorite er Pork Belly Tajine og Jerusalem Mix Chicken livers.
men start med to østers hver til forrett og resten går av seg selv. Kan trygdt anbefale deres Syrah Har'el Clos de Gat, Judean Hills, '10 fra Israel. Men Sancerre må nytes til østersene.

Kvaliteten å Tricker´s er helt utmerket tatt pris og service i tatt i betraktning. Hadde ett par over for å få byttet såler. Leverte skoene inn hos Tricker´s i Jermyn Street. De ble så sendt prioritert til deres fabrikk i Northampton. To uker senere fikk jeg en telefon fra Tricker´s om at skoene var klare for avhenting. Skoen hadde fått ny såle, lesten hadde blitt justert, nye lisser og full polering.
IMG_1381.JPG
IMG_1383.JPG
IMG_1385.JPG
IMG_1386.JPG
IMG_1388.JPG
IMG_1390.JPG
IMG_1391.JPG
 
Vi skal bo på Intercontinental ja. Det har nesten blitt et go-to-hotell i alle sammenhenger for meg og fruen, spesielt i Boston, så vi håper det oppleves tilsvarende i London. Det ligger dessuten fint an i forhold til skosafari, hvor det sårt trengs litt fornyelse til dressdelen av garderoben.

Tusen takk for konkrete tips til restaurantoppholdet. Det kommer til å bli strålende og det skader dessuten ikke at teateret ligger rett over veien. :D Kudos til Palomar for å ta imot reservasjoner fra ivrige nordmenn også etter at onlinebookingen var fylt opp. Hyggelige folk på mail!

Får oss også en tur innom Goodmans på Maddox street, etter tips fra @ahpadt (takk!). Stedet ser så langt veldig fint ut på nett, og fredag er alltid en bra dag for biff.
 
  • Liker
Reaksjoner: ahpadt og Edzilla
Bare å glede seg til å bo på InterContinental i Park Lane. Førsteklasse i alle ledd. Husk å ta et par gin tonic i baren: The Arch Bar på hotellet mens du venter på at din bedre halvdel skal gjøre seg klar for kvelden. Husker jeg rett har de 47 sorter klare til å nytes.
Evt. så kan dere ta en tur innom Theo Randall sin italienske restaurant som ligger i første etg. på hotellet.
Fikk dessverre ikke anledning sist tur. Men Theo er vist en reser på ost, vin, cocktail og antipasti. Alt kan nytes fra baren. Evt. så burde man sette av tid til et helt måltid. I alle fall hvis man skal tro på Ray Rayner: Theo Randall at the Intercontinental is painfully expensive. Deal with it, because here's the information you really need: this restaurant served me the best meal I have eaten all year.
Theo Randall at The Intercontinental
theo-randall-intercontinental-bar.jpg


Så flott at det ordnet seg for dere. Andreina som er bookingansvarlig hos The Palomar gjør vei i vellinga ;)

Mens du er i Jermyn street så husk også å ta turen innom Edward Green, Crockett and Jones, John Lobb og Church's før du besøker Tricker´s.
 
  • Liker
Reaksjoner: Dingle og john
Bare ved å lese review'en fikk jeg et Londonsavn! Synd jeg ikke skal tilbake til London før august, men da skal jeg helt sikkert tilbake til The Palomar!

Heldig du som skal tilbake i august.
Jeg skal ikke tilbake før helgen; 2 september og helgen 16 september....
...Men når sant skal sies så synes jeg London kan bli litt for varmt i sommerhalvåret... Så da kan man kanskje heller ta en ekstra tur før julestria.
 
Heldig du som skal tilbake i august.
Jeg skal ikke tilbake før helgen; 2 september og helgen 16 september....
...Men når sant skal sies så synes jeg London kan bli litt for varmt i sommerhalvåret... Så da kan man kanskje heller ta en ekstra tur før julestria.

Glad du likte Dinerama! :) Er ganske så hyggelig! Men jevnt over; alle hamburgerne jeg fikk servert der (og på Patty&Bun) er ikke noe som overgår det jeg får her i København, så sier meg fornøyd med min "daglige" streetfood :D

Ja, du har rett i at London i August er varmt, men med en familie som er spredt over Norge, Sverige, DK, Sveits og Frankrike, var London den beste fellesnevneren for bursdagsfeiring av storesøster ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Glad du likte Dinerama! :) Er ganske så hyggelig! Men jevnt over; alle hamburgerne jeg fikk servert der (og på Patty&Bun) er ikke noe som overgår det jeg får her i København, så sier meg fornøyd med min "daglige" streetfood :D

Ja, du har rett i at London i August er varmt, men med en familie som er spredt over Norge, Sverige, DK, Sveits og Frankrike, var London den beste fellesnevneren for bursdagsfeiring av storesøster ;)

Du sier jeg må til København på matreise...
Har et par favoritter i København. Men nå er det flere år siden jeg besøkte byen sist.
Lumskebugten vekker mange gode minnner. Men også "frokost/lunsj hos Schønnemann med sidevogn er heller ikke å forakte.
 
  • Liker
Reaksjoner: thomask
Du sier jeg må til København på matreise...
Har et par favoritter i København. Men nå er det flere år siden jeg besøkte byen sist.
Lumskebugten vekker mange gode minnner. Men også "frokost/lunsj hos Schønnemann med sidevogn er heller ikke å forakte.
Jeg synes København har mye godt å by på, ja! :) Lager gjerne en guide over hvor du (eller andre) bør dra! :)

Forresten, The Westbury, noe å satse på eller? For har sjekket litt priser for hotell i London, og synes ikke de var så ille priset. Her er hva jeg har kommet frem til (totalt for 2 netter, 2 personer):

InterContinental Park Lane 940
Nadler SoHo 460
Connaught 1114
Jumeriah Carlton Tower 1341
The Westbury 501
Hilton Park Lane 828

Registrerer også at Jumeriah har overgått Connaught i pris, og det kan ikke forstå meg på, ut ifra hvordan hotellene oppleves å bo på. Og relativt liten prisforskjell fra Nadler til Westbury...
 
Redigert:
Jeg synes København har mye godt å by på, ja! :) Lager gjerne en guide over hvor du (eller andre) bør dra! :)

Forresten, The Westbury, noe å satse på eller? For har sjekket litt priser for hotell i London, og synes ikke de var så ille priset. Her er hva jeg har kommet frem til (totalt for 2 netter, 2 personer):

InterContinental Park Lane 940
Nadler SoHo 460
Connaught 1114
Jumeriah Carlton Tower 1341
The Westbury 501
Hilton Park Lane 828

Sett gjerne opp en liten lite over spisesteder som er verdt ett besøk.
Gjerne også typiske danske lunsjrestauranter-/kroer.

Westbury driver å pusswer opp hotellrommene. Så man kan være heldig med å få et nyoppusset rom med de fordelene det gir. Sist gang vi bodde på Westbury fikk vi en lite suite i øverste etg med egen balkong. Dessverre var ac-anlegget omtrent ikke eksisterenda. Så vi valgte å bytte rom til et som var noe mindre, men med nesten fungerende ac-anlegg. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal si.. Ring å hør med de. Hadde i alle fall ikke booket rom uten å være sikker på at AC-anlegget fungerer. Spesielt når dere skal ditt i august.
 
Veldig hyggelig at dere hadde en fin kveld på The Palomar. Er nesten som å være i en musical hvis du forstår hva jeg mener. Tror i alle fall @Havvo forstår hva jeg mener :cool:
Artig at dere også fikk tatt turen innom Shakespeare's head og Polo Bar. Er blitt en fast del av løypa i London for flere av oss på TS.
Gratulerer med flotte Pembroke! Må nok tilbake til C&J for et nytt par ved neste Londontur. Bedre service skal man lete lenge etter. Tror faktisk de overgår Tricker´s :oops: Kvaliteten er i alle fall det...

Ember Yard har jeg til gode å besøke. Så den skal vi innom neste runde. Må prioriteres!

Veldig glad vi prøvde Palomar, en flott matopplevelse med litt annerledes mat enn vi vanligvis spiser. Restauranten var også veldig intim og trivelig!

Pembroke har levert så til de grader allerede, utrolig fornøyd. Var innom William & Son også, og klarte å forelske meg i Fp Journe, langt utenfor min komfortsone økonomisk, men gøy allikevel.

Ember Yard er absolutt verdt et besøk, de har også plasser ved kjøkkenet. Menyen var endret en del siden sist også, så fikk prøve en del nytt.

Skal du til København kan jeg anbefale Höst. Nydelig mat og gode priser, herlig stemning som jeg tror du vil like. Tasting menyene er å anbefale, 5 og 7 retter ender gjerne opp som 7 og 10 retter :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Veldig glad vi prøvde Palomar, en flott matopplevelse med litt annerledes mat enn vi vanligvis spiser. Restauranten var også veldig intim og trivelig!

Pembroke har levert så til de grader allerede, utrolig fornøyd. Var innom William & Son også, og klarte å forelske meg i Fp Journe, langt utenfor min komfortsone økonomisk, men gøy allikevel.

Ember Yard er absolutt verdt et besøk, de har også plasser ved kjøkkenet. Menyen var endret en del siden sist også, så fikk prøve en del nytt.

Skal du til København kan jeg anbefale Höst. Nydelig mat og gode priser, herlig stemning som jeg tror du vil like. Tasting menyene er å anbefale, 5 og 7 retter ender gjerne opp som 7 og 10 retter :D

Da er Höst lag inn på listen @HenrikS
Ser veldig lovende ut
thumbsup.png

Har tidligere bodd endel ganger på Royal Hotel Copenhagen. Er det dette hotellet som fortsatt gjelder. Eller finnes det bedre alternativer i Køben?

Fikk dere tatt noen shots med kjøkkenet?
De byr i det minste på seg selv. Er nesten som å være med i ett show, hvis du forstår hva jeg mener.

Williams & Son er også et sted man alltid må innom. Fikk dessverre bare en snarvisitt sist tur. Var egentlig på jakt etter en ny veske, eller en annen gave til madamen. Så det ble dårlig med testing av klokker. Kanskje like greit siden jeg ikke kommer til å handle ny FPJ med det første....
IMG_1496.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: HenrikS