Høstdepresjon

Perfect Lunch på Social Eating House. Var heldig med bordplassering. Så vi fikk æren å sitte ved Chef's table.
Detaljene kommer senere.

På vei tilbake til hotellet ble det en obligatorisk stopp hos Tricker's.
image.jpeg
 
Siste dag i London
InterContinental har vært enn sann drøm. Gikk ned for å gjøre opp barregning, og annet diverse som oppgradering av rom. Det eneste jeg måtte betale var to gin tonic. Rommet var allerede gjort opp. Så det skulle jeg ikke bry meg om.
Snakk om å ta vare på sine gjester.
Nå er det snart lunsj.
image.jpeg
image.jpeg
 
Akkurat sjekket inn på Hampshire ved Leicester square, middag booket på Ember Yard (igjen!) og The Palomar. Nå ser det ut til at godværet kommer også :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Der bor jeg alltid når jeg er på jobb:) Alltid på rom 520. Viktig å ikke vike fra gamle vaner...Bor du der på privaten? Det er jo jækla dyrt?
 
Der bor jeg alltid når jeg er på jobb:) Alltid på rom 520. Viktig å ikke vike fra gamle vaner...Bor du der på privaten? Det er jo jækla dyrt?

Er her privat ja, men betaler med gullpoeng som jeg har overflod av. Concierge status hos Club Carlson så får flotte romoppgraderinger også. Virker som et greit hotell, men blekner desverre litt sammenlignet med The May Fair som jeg bodde på sist.
Beliggenheten er prima! :)
 
Hotellet er ikke allverden i forhold til pris synes jeg. Bor der bare fordi det er direkte tube til Londonkontoret. Men jeg tilbringer liiiite tid på rommet når jeg er i London. Mest wining og dining. Spesielt det første...
 
På vei hjem etter nok en legendarisk helg i London.
Ang. valg av Hotell @Havvo. Så skal jeg utdype mine valg litt senere. Vi har tidligere brukt Strand Palace. Men ettersom hotellet nå er blitt temmelig slitt, "møkkete" rom, så synes jeg det er godt innafor å bruke litt ekstra på ett rom med god/høy standard. Prisforskjellen er ikke så ille. Kommer langt med 1k ekstra per. døgn. Som bonus blir man tatt skikkelig vare på, og alle kjenner ditt navn.
 
På vei hjem etter nok en legendarisk helg i London.
Ang. valg av Hotell @Havvo. Så skal jeg utdype mine valg litt senere. Vi har tidligere brukt Strand Palace. Men ettersom hotellet nå er blitt temmelig slitt, "møkkete" rom, så synes jeg det er godt innafor å bruke litt ekstra på ett rom med god/høy standard. Prisforskjellen er ikke så ille. Kommer langt med 1k ekstra per. døgn. Som bonus blir man tatt skikkelig vare på, og alle kjenner ditt navn.


Er det ikke snart på tide med ´´hytte´´ i London snart @Edzilla? ;) Gleder meg til reisebrev, alltid artig!
 
Er det ikke snart på tide med ´´hytte´´ i London snart @Edzilla? ;) Gleder meg til reisebrev, alltid artig!

Hadde vært helt ok med en leiligeht i London. Kunne sikkert gjort en ok butikk ut av det, med utleie via aribnb.
Reiserbrev og bilder kommer til uken. Skal bare få vasket av meg ryanair lukta før jeg skal på jobb om 5 timer.
 
Det tar nøyaktig ti minutter med taxi fra huset vårt til Moss Lifthavn Rygge (1 mil). Skal vi heller til Gardermoen så bruker vi minst én time og tretti minutter på å kjøre selv. I tillegg må man finne parkeringsplass, evt. Ta tog med overgang fra Oslo S som tar enda lenge tid.
Så da velger vi Ryanair enn så lenge.
image.jpeg
 
The Palomar var veldig bra, super stemning og god mat!

Spiste også middag på Ember Yard igjen, digger det stedet. Rå stemning og nydelig mat, servitrisen husket oss fra sist gang, og husket også hvilken vin vi likte, herlig.
Lunsjer på Patara og Barrafina, begge to veldig bra, spesielt Barrafina. Måtte selvsagt også innom Polo Bar og vannhullet i Carnaby st. :)

Vi var heldig med timingen for turen, på mandag var det Gumball 3000 - en folkefest uten like med et herlig kaos av uhorvelig dyre biler, råkjøring og motorlyd inn i himmelen.
I går fikk vi deltatt under London Craft Week, der vi dro til Gaziano Girling i Sawile Row. En av deres skomakere hadde rigget seg til i butikken, og laget sko foran et veldig lite publikum. Utrolig håndverk der selv sytråden tvinnes for hånd. Kommer nok til å dra tilbake neste år for å være med hos Holland & Holland eller Rolls Royce.

Ble et par Pembroke hos C&J, service!
IMG_20160503_194538_zps9q0utah9.jpg

DSC_0151_zpsiktbgrln.jpg

DSC_0147_zpsqedxdpvl.jpg

DSC_0141_zpsztn2vohm.jpg