Å gå lei av en hobby innimellom skjer uansett om det er klokker, stereo, sykler, biler, etc. Det er samme mekanismen som ligger bak.
Fiksen er ikke å tenke så mye på det - men heller finne seg en ny hobby for å få den samme gleden klokker ga i starten, som sykler ga i starten, som stereo ga i starten, som biler ga i starten, som...
Selv har jeg gått gradene fra "superinteressert og nyfiken" til "lei" i en del kategorier. Hm. Kanskje lommelykter er neste?
Tja, og ja og kanskje nei.
Var veldig oppslukt av bilstereo, hi-fi/high-end stereo, akvarist har jeg vært, motorsport, seil-/motorbåt og flere til.
Er usikker på hvorfor flere av disse interessene ble dalende og til slutt nesten helt borte. Endelig nå har jeg hus med egen hybel til stereoanlegget. Men jeg bruker det knapt. Det samme gjelder for akvarieinteressen, og bil, motorsport interessen. Seilbåten ligger nesten helt alene på brygga hele sesongen uten å bli brukt av meg. Godt jeg deler den med min far som låner den bort til naboen.
Jeg tror for min del at dette handler om at jeg har kone og to små barn som krever sitt av hverdagen. Man har mange ønsker og begrenset med tid og ressurser.