Høstdepresjon

Jeg har tilsvarende EC forsterker der jeg mistenker dårlig kontakt i den ene utgangen. Skurrer endel, spesielt på lave volum.
Det hadde sikkert gjort seg med en oppgradering også.
Er det Abrahamsen som tar seg av dette nå? Ble resultatet bra?

Hadde samme problem med skurring på lavt volum (skurret i høyre kanal). Det hadde ikke noe med oppgraderingen å gjøre, men dårlig kontakt på en del av loddepunktene på printkortet iflg min teknikker. Oppgradering er gjort hos Abrahamsen Audio ved Thomas Abrahamsen, og siste service ble tatt hos Servicesenteret Østfold AS i Sarpsborg. Sistnevnte fikset skurringen ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Ban
Takk for svar :) Hvis jeg sender den til Abrahamsen for oppgradering og ber de se etter evt dårlige kontakter så antar jeg de kan ta seg av det også. Denne tråden og andre tråder her inne får meg til innse at jeg må få anlegget oppe å gå igjen;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Takk for svar :) Hvis jeg sender den til Abrahamsen for oppgradering og ber de se etter evt dårlige kontakter så antar jeg de kan ta seg av det også. Denne tråden og andre tråder her inne får meg til innse at jeg må få anlegget oppe å gå igjen;)

Helt korrekt!
 
  • Liker
Reaksjoner: Ban
Høyere oppløsning av årets sommerspiller
DJ Bluesy
029_732697947.jpg
029_686710807.jpg
 
1200´n har kommet hjem. Det samme har en strømmeboks fra Yamaha. Ble et litta kompromiss med de andre her i hjemmet.
Så nå kan det strømmes fra andora®, Spotify, Napster, SiriusXM Internet Radio, TIDAL, Deezer og utallige nettradioer. Finnes noen med rimelig bra lydkvalitet. Det jeg liker best med den er at den er superenkel å koble opp mot Wi-Fi, Bluetooth og AirPlay.
Det som gjennstår nå er å få tak i en skikkelig platematte, eksempelvis Achromat 1200, dempeføtter fra Isonoe, headshell, og par pickup. Det meste ligger i bestilling, men tar nok noen uker før alt er her hjemme.
Så nå kan nesten ikke høsten komme fort nok.
IMG_1804.JPG
IMG_0543.JPG
IMG_5069.JPG
IMG_9954.JPG
IMG_3451.JPG
IMG_8885.JPG
IMG_1912.JPG
 
We gave our daughter the Juke Box @Edzilla. Then she started asking to "Borrow" some Vinyls. It's acover up she's showing half of them. Now it's, what about my 33s.... Which one would you like to borrow dad.
image-4.jpg
image-3.jpg
 
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Edzilla og bangiman