Høstdepresjon

Breaking News!

Screenshot 2020-06-05 at 19.01.10.png
 
Gratulerer! Dette var interessant lesning! Jeg tror jeg har vært gjennom hele tråden "høst depresjon". Utrolig flott tråd! Jeg brukte til og med tråden som inspirasjon når jeg i julegave til fruen bestilte langweekendtur til London. Hadde gledet meg veldig til å prøve et par av de anbefalte restaurantene. Dessverre satte coronasituasjonen en stopper for hele turen.
 
  • Elsker
Reaksjoner: Edzilla
Gratulerer! Dette var interessant lesning! Jeg tror jeg har vært gjennom hele tråden "høst depresjon". Utrolig flott tråd! Jeg brukte til og med tråden som inspirasjon når jeg i julegave til fruen bestilte langweekendtur til London. Hadde gledet meg veldig til å prøve et par av de anbefalte restaurantene. Dessverre satte coronasituasjonen en stopper for hele turen.

Tusen takk for din hyggelige tilbakemelding.
Setter virkelig pris på det.
Får håpe dere får reist så snart situasjonen roer seg. Selv blir dette et annerledes år uten noe reiseaktiviteter til utlandet. Er vel strengt tatt første gang så lenge jeg kan huske at vi ikke har krysset riksgrensen.
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg og johage
Fått et innfall med velsignelse av kona om kjøp av nytt stereoanlegg.
Så om noen har kontakter med Electrocompaniet, Proac, Technics så gi meg et hint.
1591538441399.jpeg

698C0300-94F8-44FB-99AA-F5C6C9FD71D2.png
C9C0B8AC-8381-4ADE-A68C-1450679D4919.jpeg
 
Om du ikkje er ihuga EC fanboy så er der mange fine alternativ å finne som vil spille bra engasjerende.
Eg har ikkje hørt den spilleren , men det er vel en direkte dreven sak med dei fordeler/ulemper det kan gje. Uansett er vel min erfaring som langt at valg av tonearm, PU og riaa står for 80% av lydopplevelsen.


Lyd er særs subjektivt , men skulle eg ha handla nytt vinyl oppsett i dag med stativhøytalere så hadde eg sett på Buckhardt audio s400 eller pmc twenty5.22. Forsterker fra Rega elicit R , roksan blak e.l. . Pu tilpassa forsterker inngang sjølvsagt.
Dette var sjølvsagt til ingen hjelp for deg og i god Ts ånd så kjem en heller med forslag som sprenger budsjettet ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla og sunshine
Om du ikkje er ihuga EC fanboy så er der mange fine alternativ å finne som vil spille bra engasjerende.
Eg har ikkje hørt den spilleren , men det er vel en direkte dreven sak med dei fordeler/ulemper det kan gje. Uansett er vel min erfaring som langt at valg av tonearm, PU og riaa står for 80% av lydopplevelsen.


Lyd er særs subjektivt , men skulle eg ha handla nytt vinyl oppsett i dag med stativhøytalere så hadde eg sett på Buckhardt audio s400 eller pmc twenty5.22. Forsterker fra Rega elicit R , roksan blak e.l. . Pu tilpassa forsterker inngang sjølvsagt.
Dette var sjølvsagt til ingen hjelp for deg og i god Ts ånd så kjem en heller med forslag som sprenger budsjettet ;)

Er ikke direkte uenig med deg.
Men når det gjelder hifi så er det for min del mye subjektivt og estetiske faktorer som spillere inn i totalsummen. Så ærlig må jeg kunne føle at jeg kan vær. Men takker for innspill. Setter pris på det.
 
  • Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Det estetiske er ofte vel så viktig , berre husk at valg av forsterker (riaa) kan sette begrensninger på type pickup . Og såfremt en ikkje er 100% sikker her så er det å anbefale en type som tillater rikelig med justering for både MM og MC.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Støtter deg 100% i valg av spiller der.

Har hatt et par Technics 1200 i godt og vel 20 år nå. De eneste elementene som ikke har blitt byttet ut i hi-fi-setupen..

Ville ikke byttet de med noe annet, men nå er ikke jeg en nørd på lyd heller.



Fått et innfall med velsignelse av kona om kjøp av nytt stereoanlegg.
Så om noen har kontakter med Electrocompaniet, Proac, Technics så gi meg et hint.
Vis vedlegg 199514
Vis vedlegg 199515Vis vedlegg 199516
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Det er vel en grunn for at så godt som alle DJs før 2000 (sikkert mange etter og..) brukte 1210. De er uslitelige, og leverer suveren lyd.
Ser bra ut gjør de og.

Blir nok en pent brukt 1200/1210 med en god pick up. Ser ut som jeg klarer å få fatt på en ECI-1 med larvikittfront.
Så da gjenstår bare å fine en god RIAA og høyttalere.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Auto