Høstdepresjon

Artig hvor liten verden er. Fikk i kveld melding fra Xhevdet Rexhepi som er broren til Rexhep Rexhepi (AkriviA) at han kjenner Manuel som har skrudd sammen min F.P. Journe Chronometre Bleu.
619EA67C-D4E4-4E78-B757-C72A2225976D.jpeg
 
Nå begynner året å nærme seg slutten, og det er tid for litt ettertanke.
I dag blir julaften feiret med med Mor, søster med barn og mann, min frue og mine to barn. Det blir en rolig og avslappende julaften noe vi setter pris på. Året har vært hektisk og til tider utfordrende. Både horologisk men også privat uten at jeg skal gå noe nærmere inn på det siste.
Jeg vil benytte anledningen til å takke for alle de gamle og de nye bekjentskapene jeg har fått gjennom Tidssonen, studieturer, gtg, Oslo Watch Fair, folk på Instagram, WhatsApp, PuristSPro og andre eventer i løpet av året som har gått.
Er også takknemlig for de små og store eventyrene jeg har vært med på. Vin og klokkeprat med François-Paul Journe og det å komme på listen på Series 2 av Rexhep Rexhepi Chronomètre Contemporain topper det hele rimelig greit!
Hva 2020 vil «bjuda på» vil tiden vise. Men ser frem til to turer til Genève for blant annet hilse på AkriviA og flere klokketreff med Watches Get Together!
Vil avslutningsvis rett en ekstra stor takk til Tidssonen ved @Jon Henrik og @Nicolai for de to dedikerte personene dere er. Uten dere så hadde 2019 vært et langt kjedeligere år!

Fred Ut!

5FDB3E63-1EEE-4F69-8599-2E7CB7E79F88.jpeg
 
Redigert:
Vil takke samtlige som har fulgt denne tråden, har bidratt og vært en del av den. 2019 har på mange måter vært et utfordrende år. Men alt i alt så har jeg kommet meg igjennom det uten alt for mange sår. Har fått vært med på noen eventyr, har laget noen og har filosofert og tenkt mye over på hva som virkelig betyr noe for meg. Så i 2020 skal jeg fortsette med å spise godt, drikke godt, bruke tid og investere i gode relasjoner, gode reiser, barna mine og ikke minst min vakre og verdens snilleste og mest tilgivende kone.
Det jeg skal slutte med er å irritere meg over ting jeg ikke kan forandre. Folk er folk! Enkelte er mindre all right, men de kan man velge bort.
Jeg skal slutte å kaste bort tid der jeg ikke får noe tilbake. Enkelte suger kun ut energien og etterlater kun et vakuum.
Foruten det så fortsetter jeg mitt medlemskap i SP og hos Actic.

Godt nytt år!

8EB92D41-3D43-470C-80DD-CE9FC097EA3C.jpeg
 
En av de hyggeligste tingene med å være kunde hos Urmaker Bjerke, det er å få invitasjon på forskjellige tilstelninger.
Denne gangen var jeg så heldig å få lov til å være med på et event med H. Moser & Cie. Selveste Edouard Meyland var også tilstede. En jeg har gledet meg virkelig å få treffe.

For en kveld, for noen kokker, for noen folk!
Dette var et formidabelt event fra Urmaker Bjerke X H. Moser & Cie.
Jeg lar bilder få fortelle historien!

IMG_0847.JPG

IMG_1091.JPG


IMG_9490.JPG


IMG_2919.JPG


IMG_7532.JPG


IMG_7216.JPG


IMG_6649.JPG


IMG_8945.JPG


IMG_1099.JPG


IMG_6756.JPG


IMG_0750.JPG


IMG_6462.JPG
 
Edouard Meylan og Ed
15F3551C-ED1E-41D8-8BFD-A703B20FD8D8.png

Må nok en gang få benytte anledningen til å takker Urmaker Bjerke for at de satser på H. Moser & Cie.
Synes merket har mye å bidra med i den eller så konservative horologiske bransjen. Så bravo!
 
Redigert:
Tenk at det er over fem år siden jeg så H. Moser & Cie for første gang.
Her har jeg sakset noe fra arkivet.


Her er mitt første innlegg i høstdepresjonstråden om H. Moser & Cie. Dette er fra november 2014.


Her omtaler jeg The H. Moser & Cie Endeavor Perpetual Calendar "Funky Blue"