Gull!

Haha, jeg skjønner godt hva du mener. Litt ubetydelig egentlig, men jeg foretrekker også alltid en norskkjøpt klokke, selv når garantitiden er way over.

Er jo egentlig heeelt ubetydelig. Regner med at Rolex fremdeles produseres i Sveits. Så alt går jo ut av samme hus :p Andre nasjoner må jo få lov å kjøpe Rolex de også :p

Men uansett, gir meg en godfølelse, vanskelig å beskrive, anyway, i love it :grin:
 
Niks, ingenting fulgte med, fikk med en boks av litt nyere dato. Men fikk bekreftet av Bjerke i dag, som kjøper påsto, at den var kjøpt hos Bjerke. Serienummer og alder på klokken får jeg vite når jeg får bekreftelse på ektheten skriftlig fra Bjerke senere i uken :mrgreen:

Veldig fornøyd med at den var norskkjøpt. Gir iallefall meg en ekstra godfølelse. Jeg er så nasjonalistisk av meg :cool:

Høres bra ut :) Leverte du den inn i Prinsens gate ?
 
Synes faktisk ditt eget bilde fra tidligere i tråden sier alt. Jeg har aldri sett en penere klokke, her eller andre steder. Flere bilder!

Det er veldig hyggelig å høre! Kjøpet var både et innfall og resultatet av en lengre tankeprosess, for å si det slik. Jeg har hatt lyst på en ny vintage/neovintage Rolex lenge, og angret vel egentlig veldig på at jeg ikke kjøpte en av de to RedSubene som var til salgs i vinter. Rolex er merket som ligger hjertet aller nærmest, jeg tror aldri jeg blir mett.

I det siste har jeg vurdert både JoLus Daytona og en 1655 som jeg kanskje(!) hadde hatt anledning til å få kjøpe. Har også sett på moderne gull Daytona. Heldigvis (for lommeboka) kom jeg over GMTen før jeg fikk sjansen til å virkelig vurdere en MqQueen :D Noen modeller må man grave dypere i lomma for enn andre.

Jeg er veldig glad for at det ble nettopp denne, den har alt jeg lette etter i en gullrolex. Nipple-dial er vakkert, markeringene fanger lyset på en helt spesiell måte. Jeg er veldig glad i stål, men det skal sies at ingenting slår varmen til et gullur som reflekterer stearinlys. Så dette får bli uret jeg tar på meg når det er business time, for å si det med Flight of the Conchords :cool: Klokken er godkjent av dama, dessverre syntes hun den passet henne godt også :eek:

Flere bilder kommer selvsagt :D

Jeg gleder meg dessuten til å se mer av rkjersems gullklump. Jeg tror den gullenka der kommer til å rule når det blir business time, reidar ;)
 
Må bare føye meg inn i rekke med gratulanter, Anders!! Denne er helt ufattelig herlig :) Gleder meg virkelig til å få tatt en titt på den in real life også.... Kommer til å klø i fingrene da, ja :)

Nyyyyyydellig combo med nato og sort skive!

Takk, Risti! Det blir nok anledning til å få ta en nærmere kikk, skal forsøke å komme meg på neste NURK-møte.
 
...det skal sies at ingenting slår varmen til et gullur som reflekterer stearinlys. Så dette får bli uret jeg tar på meg når det er business time, for å si det med Flight of the Conchords :cool: Klokken er godkjent av dama, dessverre syntes hun den passet henne godt også :eek:

Flere bilder kommer selvsagt :D

Jeg gleder meg dessuten til å se mer av rkjersems gullklump. Jeg tror den gullenka der kommer til å rule når det blir business time, reidar ;)

Og for de som ikke skjønner hva Anders snakker om, business time er en helt spesiell anledning:

http://www.youtube.com/watch?v=WGOohBytKTU

:D
 
Jepp, ut i fra hva andre har uttalt seg her så ble det der :D

Dette blir nok bare kjempe :) Fikk du prøvd den nye LVc subben også ? De hadde både ny grønn og sort sub.
Må bare si at begge var råe! Men en liten knapp på den sorte for min del. Men på TT og helgull er det BLÅ som gjelder :)

Regards
AW
 
Dette blir nok bare kjempe :) Fikk du prøvd den nye LVc subben også ? De hadde både ny grønn og sort sub.
Må bare si at begge var råe! Men en liten knapp på den sorte for min del. Men på TT og helgull er det BLÅ som gjelder :)

Regards
AW

Nei, fikk ikke gjort det. Men må levere den inn etterhvert for full service. Så tar vel en titt da. Men klarte ikke være uten den i 2 uker nå. Den er for fersk for det :D
 
Jeg søkte litt rundt på Timezone etter 16758 bilder, fant en masse andre bilder av gull-Rolexer som sikkert kan tjene til inspirasjon for vår lokale gullfeber :D

P1020775.jpg


RolexDaytonaYGwristsga.jpg


SubmarinerYG.jpg


IMG_4286.jpg


IMG_18092010.jpg


16808.jpg


082120093.jpg


ddbandpic2sm.jpg


RolexandOmega-2-1.jpg


67-RAK.jpg


DSCN1708.jpg


1680-18k005.jpg
 
Den 116718 med grønn skive er egentlig ganske frekk, selv om jeg er usikker på om den havner på mitt håndledd noen gang.

Var innom Bjerke og tittet på 116618 Svart/Svart tidligere i uken, og den er helmax. Men det kan bli litt "too much" og jeg skal se an hvordan jeg trives med 16618 en stund før jeg evt selger den for blodpris til Mathfjeld og kjøper en.
Den nye kassen til Suben gjør ganske mye mer ut av seg i gull enn stål...

Helgull Daytona er flott, men står ikke på min ønskeliste.
 
Flott at klokka til Reidar ble på TS, så har jeg muligheten en annen gang også:)

Gleder meg til å få PM:)