Gull!

Legger inn noen bilder av root GMT også (i.o.m at jeg nevnte den i en tråd til Mogens)

ROL1.jpg


2.jpg
 
Vet at dette er å banne i gullkirka, men følte at innlegget hører hjemme her.

Har plutselig fått det for meg at jeg trenger en casio. Sikkert nostalgien som har tatt meg. Men surfende etter passende og enkle lcd-modeller så kom jeg over noen i "gull". Føler at det er såpass feil at det nesten blir riktig.

Men hvilken modell bør jeg gå for?

A178:
A178WG.jpg


Eller A168:
94853795_o.jpg


PS. Ikke ment som ironi og sarkasme over gulltråden forresten. Bare så det er sagt. Jeg er fortsatt på utkikk etter en helgull 1680 med plexi, svart bezel og nipple.
 
Jeg har prøvd noen av Alf Lie urene på hånden. Fine ur, men designet ble fort litt mye. Dog skulle jeg gjerne hatt 500k når jeg sto der med Tourbillion versjonen.
 
Var innom en rolex AD i singapore idag. Ca 50 rolex ur utstilt hvorav ca 40 av de var gull! Lengre rapport kommer utover uken når jeg får tatt en lengre titt :)
 
Huff, mye strekk synes nå jeg da...

Og skal man ha en slik gulljuvel, så fant jeg fort ut for min del at alt original tilbehør og sertifikat må være med. Er litt av dette som gir meg gooo feelingen iallefall :D

Men nå skal det nå sant sies at jeg visstnok er litt sær på dette området iforhold til mange andre her :)
 
Papirer og full pakke er alltid å foretrekke, men viktigst ved et eventuelt salg.
Selv om jeg har vært litt rå på salgssiden nå i det siste kjøper jeg aldri et ur med tanke på salg, så så lenge det reflekteres i pris, slik som her, kunne jeg ikke brydd meg mindre!

Noen som har tittet på den som ligger til 45k på finn med blå diamantskive? Ser lenken er "ferdig", men prisen er jo allikevel forlokkende.
 
Denne var lekker, men når han skriver "Lenka er ok" betyr det nok at lenka har sykt mye strekk. Er vel også vanlig å ta et bilde der man holder i låsen og viser slakken om lenka er fin.
 
Den er rå! Er den i utgangspunktet ganske gunstig priset, eller tar jeg helt feil?

Synes ikke prisen er så halvgæren, men noe kupp er dette ikke. Usedvanlig klam skive hadde den også. Hva med Danmark?

Sjekk ut klokkene til denne mannen:

http://vintageure.dk/desktopdefault.aspx?tabindex=7&tabid=78&userid=5735

Helgull president med en mye finere skive og i bedre stand enn hr. Larsen sin til 48.9DKK med sertifikat, kan sikkert prute noe tusen også. Har en litt sliten en også til 30DKK. Det er billig!