Glashütte Original-tråden

Har Tidemann utført service på GO sjølv tidlegare? Vil dei fortsette med service - eller må me no sende til Glashutte?

Hvorfor kan ikke en AD ha både Lange og Glashütte? Bjerke har PP og AP som begge er i Holy Trinity-nivå.

• Liker
Reaksjoner: Kurt
Tidemann har utført service, men har ikke hatt tilgang på deler slik jeg forstår det.

Skal kundene nå ha utført service ber GO kundene sende klokkene til Swatch
på Kalbakken som så vil videresende til Tyskland.

Jeg tror GO har som forretningsplan å utfordre Lange. Det at Senator Navigator
og Sport Evo er ute av sortimentet og noen av modellene har fått et kraftig
kvalitetsløft kan tyde på dette. Kanske vil Swatch vente med å bruke samme
forhandlere som Richemonts Lange. Bare en tanke....
Uansett bakgrunn er det et klart strategivalg hos Swatch når GO forlater sin norske
AD når Lange kommer inn.

Uansett hva vil Lange-navnet være på øverste nivå - parallellt med PP, VS, AP på den andre siden av grensen.
Glashütte er Glashütte, og blir nok ikke helt på topp-sjiktet.

De som går rett til forumet uten å se på forsiden har kanskje klart å gå glipp av disse modellene fra GO. Sixties Iconic Collection.

glashuette-original-sixties-iconic-.jpg

Overraskende, lekent og spenstig. Jeg liker det. Men prisen er kanskje litt stiv? For 6300 euro kan man jo få en del moro.

Denne tråden har gått meg hus forbi, men nå får jeg stille med et par bilder av min Sport Evolution Panoramadatum. Veldig ergerlig med Tidemann, jeg har sansen for GO og kunne tenkt meg et ikke-sportsur, men det blir ikke helt det samme uten norsk forhandler. Når det er sagt, så har jeg virkelig blitt begeistret for Sport Evoen - den får mye armtid og gir mye glede - lurer på å beholde den som mitt tyske alibi i boksen.

Sport Evolution Panoramadatum var en klokke som jeg bet meg merke i veldig tidlig i min "horologiske reise" (blæh), og den er fortsatt en av de flotteste sportsklokkene jeg vet om. Nydelig!

Bra trådstart:)

Glashütte är troligen en klocka som stiger i rang.

Jag köpte min första 2011, en Senator Hand Date.

Tidigare hade jag köpt en vintage Glashütte "Original"

Det var en exportmodell under det "kalla kriget" .

Jag besökte Glashutte i somras och det visas i detta reportage som visats i över 14.000 visningar:)
Glashütte verkar vara populärt just nu :)

http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=7072709&rid=0#msg_7072709

Br

Anders.S

Den nye PML med blå skive begynner å dukke opp på Chrono24. 69' NOK inklusiv VAT som kan trekkes fra ved innførsel til Norge. Fristende......