Generell snikksnakk

Ikke bare klokker som må oppfylle kravene. :)

Kult. De har kvalitetsstempler der også.
Jeg husker sorgen var stor da "antall fjelltopper" ble redusert. Da kunne jeg ikke lenger bruke tommelen for å bryte av bitene.
Nå forsvinner bjørnen også.

8- )
 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir
Sist jeg var i Berlin identifiserte jeg meg som en mann tidlig i tjueårene. Da var programmet noe annerledes en det ville blitt nå som jeg identifiserer meg som en mann i førtiårene (begge deler er vel sånn passe sant) Men et par ting står igjen:

Det koseligste stedet vi bodde var en airbn leilighet som var bakrommet på en koselig nærbutikk/kafe i Mitte. Her kunne vi kjøpe en flaske vin også etter stengetid, så lenge vi la igjen kontanter. Om morgenen våknet vi til lukten av deilig nystekt bakverk og kaffe. Da var det bare å sette seg utfor i den koselige gaten og nyte en god frokost fra kafeen.
Det høres kanskje ikke så spesielt ut, men det var noe med den avslappede, livsnytende stemningen og roen som var i den gaten og på den koselige kafeen som virkelig satte spor. (og kanskje sto litt i kontrast til programmet ellers)
Hele den bydelen var egentlig veldig koselig.

Doner kebab
Om du ikke har vært i Berlin før så er dette nesten grunn nok til å reise. Hvis du tenker deg den beste pita kebaben du har fått i Norge, og så bare ganger du med hundre. Her kan du få med masse gode ferske ingredienser, oster osv... Den har lite til felles med det vi tenker på som kebab her. Har flere ganger tenkt på hvorfor ikke noen starter noe av samme kvalitet her, måtte jo vært en gullgruve

Eller så har jeg veldig kjekke minner fra ting som bare skjedde når jeg var ute å utforsket med åpent sinn og mild bris. Spesielt kanskje området langs berlinmuren. Mellom øst og vest, det det fortsatt var litt "anarki". Jeg ble tatt litt på sengen av store fester i nedlagte okkuperte fabrikker ol
Ting som virker helt sinnsyke her, men som virket ganske dagligdags der. Det kunne like gjerne være 1 om dagen som 1 om natten. Det var alltid noe spennende som skjedde.

Hvis man leter etter eventyr er Berlin stedet. Veldig liberalt og fritt. Mye mer en Amsterdam

I dag hadde det nok kanskje vært litt andre ting jeg søkte etter siden jeg er for sliten for de store eventyrene. Det hadde nok blitt mere sigarer og botanisk hage ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann og EDirdal
Mitte er topp å bo i og livlig og fint område.

Markthalle i Kreuzberg er en flott mathall med mye snacks, og Bonanza Coffee Roasters like vest har sykt god kaffe - og hvis de fremdeles har te lagd på skallet til kaffebær, anbefaler jeg å prøve!
Litt øst for Markthalle finner du Hopfeinreich med veldig solide drinker.

Chapter One Coffee i Bergmannkiez har knallbra kaffe, og vi kjøpte noe takeaway-pizza på et sted jeg ikke husker navnet på i farten, noen flasker vin og stakk ned i parken på Tempelhof i solen. Helt topp formiddag med en god kompisgjeng.
 
  • Liker
Reaksjoner: EDirdal
Kan det bli noe stort mer britisk enn detta, si
IMG_1295.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine og Edzilla
Hva er poenget med å eie alle disse klokkene hvis de ikke skal brukes?
Jeg kjøper ikke en klokke for å oppbevare den i bankboksen til @Havvo !
Hvis skjorta ikke skal brukes, går den heller ikke inn i garderoben!
Har jeg en god flaske skotsk whisky, ja da drikker jeg den!
Fritt oversatt fra Todd Levin
1680850932874.jpeg
 
Jeg skal være forlover til min gode kamerat og lurer på om noen har gode tips til aktiviteter? Vi blir en gjeng på 12 festglade kamerater men med diverse lommebøker så prøver og ikke ruinere folk så aktiviteter som gjerne ikke koster for mye er veldig interessant!
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Jeg skal være forlover til min gode kamerat og lurer på om noen har gode tips til aktiviteter? Vi blir en gjeng på 12 festglade kamerater men med diverse lommebøker så prøver og ikke ruinere folk så aktiviteter som gjerne ikke koster for mye er veldig interessant!
I Bergen by?
 
  • Liker
Reaksjoner: Lynch
Var i et utdrikningslag i vinter hvor forlover hadde leid to badstuebåter, og dagens første aktivitet var pils og bading. Vi kjørte ut på østsiden av Hovedøya og badet, pratet og pilset i godt lag.

Såvidt jeg kan se fra vippsoppgjøret endte den aktiviteten på rundt 9500 kr, men det var også for to badstuer og vi fikk grei plass til alle 18 som deltok. Mulig 12 går på én badstu? Og tipper det blir betydelig billigere om dere ikke skal ha cruisedelen og bare leie hele mens den ligger til kai. Tenker det funker omtrent like godt, det fyller noen timer og vi kunne ta med x antall øl selv, så det er jo ekstra hyggelig økonomisk.

Definitivt min personlige favoritt den dagen. Fangene på Fortet og Syng hadde vi etterpå og det gikk en haug med penger der på aktivitet og drikke, og på Fangene på Fortet er det fort mange andre grupper på samtidig. Det sosiale lider nok litt av det, men prismessig var det ikke altfor ille om dere vil ha noe med høyt aktivitetsnivå og fysiske utfordringer.
 
  • Liker
Reaksjoner: Lynch
Var i et utdrikningslag i vinter hvor forlover hadde leid to badstuebåter, og dagens første aktivitet var pils og bading. Vi kjørte ut på østsiden av Hovedøya og badet, pratet og pilset i godt lag.

Såvidt jeg kan se fra vippsoppgjøret endte den aktiviteten på rundt 9500 kr, men det var også for to badstuer og vi fikk grei plass til alle 18 som deltok. Mulig 12 går på én badstu? Og tipper det blir betydelig billigere om dere ikke skal ha cruisedelen og bare leie hele mens den ligger til kai. Tenker det funker omtrent like godt, det fyller noen timer og vi kunne ta med x antall øl selv, så det er jo ekstra hyggelig økonomisk.

Definitivt min personlige favoritt den dagen. Fangene på Fortet og Syng hadde vi etterpå og det gikk en haug med penger der på aktivitet og drikke, og på Fangene på Fortet er det fort mange andre grupper på samtidig. Det sosiale lider nok litt av det, men prismessig var det ikke altfor ille om dere vil ha noe med høyt aktivitetsnivå og fysiske utfordringer.

Tusen takk for gode tips @Henrik C(y) badstubåt var jo en kjempe idè, undersøkes umiddelbart!
 
Fagernes Flytebad anbefales på det varmeste @Lynch Var der med en gjeng på 16-17 stykker i påsken, kostet 2-3000kr for to timer, og to timer er spot on mtp. tid/varme.