Generell snikksnakk

not-vortex-small.gif

An accurate model of how the planets orbit the Sun, which then moves through the galaxy in a different direction-of-motion.
Note that the planets are all in the same plane, and are not dragging behind the Sun or forming a wake of any type.


 
Noen som har greie på knivkasting?
Jeg har alltid vært fasinert av dette. Lysten til å lære det har ikke blitt mindre etter å ha sett "The Long Kiss Goodnight ".

Jeg har sett Kniveksperten.no har knivsett fra noen hundrelapper til over 1000...

Er dette en hobby som er grei å lære seg?

8
 
  • Wow
Reaksjoner: Callahan
Noen som har greie på knivkasting?
Jeg har alltid vært fasinert av dette. Lysten til å lære det har ikke blitt mindre etter å ha sett "The Long Kiss Goodnight ".

Jeg har sett Kniveksperten.no har knivsett fra noen hundrelapper til over 1000...

Er dette en hobby som er grei å lære seg?

8


Jeg tør ikke gå i dybden på dette, men kjøpte et sett med kastekniver for uformell moro mot trestammer på skogtur. La vel en 4-500 i settet, og det var moro nok det. Relativt enkelt å kaste. Lette og spisse kniver, så krevde en del kraft for nok anslag. Med litt større investering, får en tyngre og mer velbalanserte saker. Videre, så kan en selvsagt fordype seg enda mer i dette. Ta gjerne kontakt med Gammelt og Nytt i Drammen for litt tips. De kan guide litt mer enn meg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg tør ikke gå i dybden på dette, men kjøpte et sett med kastekniver for uformell moro mot trestammer på skogtur. La vel en 4-500 i settet, og det var moro nok det. Relativt enkelt å kaste. Lette og spisse kniver, så krevde en del kraft for nok anslag. Med litt større investering, får en tyngre og mer velbalanserte saker. Videre, så kan en selvsagt fordype seg enda mer i dette. Ta gjerne kontakt med Gammelt og Nytt i Drammen for litt tips. De kan guide litt mer enn meg.

Jeg tenkte meg det vil være lønnsomt med litt tyngde på knivene. Jeg var inne på tanken på noen kniver i et sett med 6 stykker på ca 90 gram hver, men de som ser litt "proffere" ut er opp mot 200 gram. Kan nok lønne seg...

8
 
Jeg tenkte meg det vil være lønnsomt med litt tyngde på knivene. Jeg var inne på tanken på noen kniver i et sett med 6 stykker på ca 90 gram hver, men de som ser litt "proffere" ut er opp mot 200 gram. Kan nok lønne seg...

8

Skulle jeg kjøpt på nytt (og det skal jeg vel kanskje...), ville jeg gått for disse: https://www.gn.no/kniver-utstyr-kastekniver/gil-hibben-competition-kit?mlevel=88

Gil Hibben er generelt en god produsent, og disse har både tyngde og godfølelse. På lenken står det også noen tips. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Skulle jeg kjøpt på nytt (og det skal jeg vel kanskje...), ville jeg gått for disse: https://www.gn.no/kniver-utstyr-kastekniver/gil-hibben-competition-kit?mlevel=88

Gil Hibben er generelt en god produsent, og disse har både tyngde og godfølelse. På lenken står det også noen tips. :)

Nå har jeg bestilt boken til Gil Hibben og noen kniver. Det ble noen kniver med litt tyngde og ikke de dyreste.


8
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT
Scrollet gjennom Facebook. Var visst fremdeles medlem av Klokkeriet. Der gikk diskusjonen rundt noe juvelbesatte greier fra Rolex. Så ikke ut. Krangel, sutring og begeistring om hverandre. Så noen andre poster hvor admin irettesetter medlemmer. Dog ved å benytte like håpløs ordlyd og tone selv. Jeg gir opp. Medlemsskap avsluttet. Verden er ikke perfekt - ikke på Tidssonen heller, men oppleves allikevel ryddigere. Man velger sine kamper og sine områder. God søndag!
 
Ser i BIs alumni magasin Advantage at BI deler ut en klokke til «beste student».
Er det en TAG vi ser på bildet, og er det noen som vet hvilken modell som deles ut?
CFAD6D0F-50C1-4721-A8E9-7C5B242138EA.jpeg