Fikk tilbud om å forsikre en Submariner 16613. Takst 96 000,-.
Årspremie som er tilbudt er 1600,- og 10% egenandel. Hva tenker dere om dette?
Kjenner lite til emnet, men føler at en egenandel på 9600kr gjør at det meste sett bort ifra tyveri blir ugunstig å ta på forsikringen.
Er greit å ha en lav nok egenandel da du knuser safiren eller klokka er lekk under saltvanns bading til at det lønner seg.
Sånn som jeg ser det her kan du like så godt kjøpe en safe fra biltema til 2k og bolte fast som gjør nesten samme nytten som forsikringen
(Satt litt på spissen)
![]()
Fikk tilbud om å forsikre en Submariner 16613. Takst 96 000,-.
Årspremie som er tilbudt er 1600,- og 10% egenandel. Hva tenker dere om dette?
Hvilket forsikringsselskap har IKKE en "mva-klausul"? Jeg har sjekket med mitt (Gjensidige), og de har.
Kim!
Hei!
Jeg har en kompis som har kjøpt en brukt Rolex. Den er naturligvis kjøpt i utlandet av første eier, og det foreligger ingen MVA-papirer.
Hvilket forsikringsselskap har IKKE en "mva-klausul"? Jeg har sjekket med mitt (Gjensidige), og de har. Ikke noe problem for meg da mine nåværende ur alle er kjøpt hos norsk AD, men litt klønete om du ikke tenkte på det når du kjøpte brukt..
Hvor bør man gå for å forsikre? Takst osv. ordnes naturligvis hos norsk urmaker.
Kim!
Jasså? Jeg har forsikret alle mine klokker i Gjensidige, og på direkte forespørsel flere ganger har de svart at alt de trenger for å registrere forsikring er verditakst fra norsk urmaker. Denne taksten danner grunnlaget for en eventuell utbetaling. Ingen annen dokumentasjon er nødvendig.
Fikk du dette muntlig?
Jeg tror at jeg ville unngått spørsmålet om det var slik at man er nervøs for en evt momssak. Si at klokken ønskes forsikret og at du har norsk forsikringstakst. Tipper de færreste begynner og grave da.