Formel 1

Hadde Ham gått i pit kunne Ver valgt mellom det samme eller bli ute. Jeg tror Ham hadde vunnet uansett hva Ver hadde valgt. Epic fail av Mercedes - men de hadde jaggu ikke mye tid og stressfaktoren var ekstrem..
 
Jeg skulle nok helst sett at Hamilton tok sitt 8 mesterskap, så jeg er nok litt furten over at det glapp på den måten. MEN RBR og Verstappen har vært bedre koblet på i år og fortjente absolutt denne seieren. Håper bare at Merc ikke hauser dette opp for mye, men heller velger å se mot 2022.
 
Nye biler i 2022 for første gang siden 2014.
Blir nok et «whole new ballgame»
Spennende hvem som klarer å få til de beste nye bilene
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Nye biler i 2022 for første gang siden 2014.
Blir nok et «whole new ballgame»
Spennende hvem som klarer å få til de beste nye bilene
tipper, Russel og Norris vil skinne neste år. Blir utrolig spennende å se hvordan "gamlekara" klarer seg i nye biler. Max har nok mindre problemer med den nye bilen enn en del andre også.
 
Men når har vel Mercedes brukt mye ressurser i år på 2022 bilen allerede. De stilte jo med 2020 bilen i denne sesongen men noen små forbedringer. Mens Redbull brukte mye cash og ressurser på 2021 bilen. Var vel derfor Redbull hadde taket på Mercedes tidlig i sesongen og før Toto skjønte at de måtte forbedre 2021 bilen skulle det bli noe mesterskap i år. Jeg forventer at Mercedes ligger et hestehode foran allerede i løp 1 i 2022. Håper Russel kan være en litt bedre wingman enn Bottas var i visse løp i år. Men for alt vi vet, kanskje det blir Lewis allerede denne sesongen som blir andrefører :)
 
  • Liker
Reaksjoner: andres og GrimReaper
Men når har vel Mercedes brukt mye ressurser i år på 2022 bilen allerede. De stilte jo med 2020 bilen i denne sesongen men noen små forbedringer. Mens Redbull brukte mye cash og ressurser på 2021 bilen. Var vel derfor Redbull hadde taket på Mercedes tidlig i sesongen og før Toto skjønte at de måtte forbedre 2021 bilen skulle det bli noe mesterskap i år. Jeg forventer at Mercedes ligger et hestehode foran allerede i løp 1 i 2022. Håper Russel kan være en litt bedre wingman enn Bottas var i visse løp i år. Men for alt vi vet, kanskje det blir Lewis allerede denne sesongen som blir andrefører :)

Red Bull stilte også med en "B-bil" i år. Overtaket i starten skyldtes en regelendring som favoriserte high rake-biler.

Jeg tipper McLaren og Ferrari kommer sterkt neste år. De har ikke vært hefter med noen tittelkamp, og burde iallfall ha fokusert hovedsakelig på neste års bil.
 
Blir utrolig spennende å se hvordan "gamlekara" klarer seg i nye biler. Max har nok mindre problemer med den nye bilen enn en del andre også.

Dette blir veldig spennende å se ja. Mistenker at Hamilton kommer til å slite mer enn de yngre gutta. Håper flere lag får gode biler slik at det blir mer fighting i tet.
 
Dette blir veldig spennende å se ja. Mistenker at Hamilton kommer til å slite mer enn de yngre gutta. Håper flere lag får gode biler slik at det blir mer fighting i tet.


Hadde ikke satset penger på det, hamilton er godt komfortabel å kjøre f1-biler med mindre downforce.
 
Einaste er at denne sesongen har en sett Hamilton trekke seg i kamper fleire ganger . So no veit både han , verstappen og resten av feltet at Hamilton ofte kjører meir safe og trekker seg av og til i nærkamper .
 
Einaste er at denne sesongen har en sett Hamilton trekke seg i kamper fleire ganger . So no veit både han , verstappen og resten av feltet at Hamilton ofte kjører meir safe og trekker seg av og til i nærkamper .

Jeg tror han har trukket seg fordi en DNF ville ødelagt mesterskapsmuligheten hans, er ikke sikkert han vil være like forsiktig neste år. Og han var heller ikke det tidlig i sesongen i år. Han er helt klart kapabel til å sta i en fight han og, tror det vil være dumt og undervurdere ham. Men blir helt klart veldig spennende å se
 
Screenshot 2021-12-14 at 13.01.48.png
 
Red Bull stilte også med en "B-bil" i år. Overtaket i starten skyldtes en regelendring som favoriserte high rake-biler.

Det har jo vært nevnt flere ganger både i år og i fjor at Mercedes ikke kom til å fokusere på å utvikle bilen for 2021. Så her kan vi vel bare si vi er uenige ;)

Regelendringen rundt strukturen rundt gulvet la vel bare deler av grunnlaget for forspranget Red Bull hadde i begynnelsen av sesongen.

Men uansett, blir spennende å se hvordan de nye bilene for 2022 kommer til å se ut :)



1639488297847.png
 
Mye spennende som skjer på denne fronten nå. Lansering av ny biler, testing i Barcelona, Ricciardo kanskje på vei ut m.m.

Årets «smøreturer» for klienter er bestilt. I år blir det:
  • Miami
  • Monaco
  • Silverstone
  • Abu Dhabi
I tillegg satser jeg på at et par klienter også inviterer meg med på et par til.

i fjor fikk jeg bare med meg tre pga all denne korona dritten. Håper det blir bedre i år.