Formel 1

Tar tilbake det jeg sa om at forrige uke var det sjukeste tørre løpet jeg har sett. Herregud for et drama.
 
Litt for mange tilfeldigheter her til at det er troverdig. RB hadde ikke mulighet i dette løpet hadde det ikke vært for at alt som kunne gå i mot Ham gjorde det. Kan like gjerne døpe om Murphys lov til Horners lov.
 
Du må ta av deg Mercedes brillene :ROFLMAO:

Ingen har fått flere inkonsekvente straffer mot seg enn Max. Og ingen har sluppet flere enn Lewis.
Bare se forrige løp så slapp Lewis straff for å ha kjørt for fort under dobbel safety.
Løpet før ble Max straffet for identisk hendelse.
 
Redigert av en moderator:
Jeg ser på via Sky og der forteller de at identisk hendelse skjedde i 2016 og da vant Hamilton over Hulkenberg i stedet
 
  • Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Gøy at Max fikk tittelen i år. Blir spennende neste sesong med nye biler og HAM har ikke alderen på sin side lenger så tittel nr 8 kan bli tøff å ta nå.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Dette var noke av det mest spennande eg har sett som avslutning på en sesong . I dag bomma Mercedes helt på dekkstrategien under safetycar og tapte vel løpet her .Hadde dei pittet Ham først så hadde rollene kanskje vært Max foran med harde dekk og Ham bak med soft . Kanskje hadde Ham fortjent å vinne akkurat ditta løpet basert på at han kjørte fantastisk , men året sett under et så er det fortjent til Max .
 
Er det et utslag av tungt, bestemt tysk Mercedes-gjennomsyret «ordning muss sein» vi ser i dag og forsåvidt under flere løp denne sesongen?
Tyske ingeniører som har gjort sine kalkyler og kjørt sine dataprogrammer og fått ut fasiten. Dekkstrategi er derved fastlagt. Når det så skjer noe uventet, som safety car eller red flag så virker det ikke som de evner å omstille hurtig nok men må regne på det igjen. Mens Red Bull virker å være kjappere og mer offensiv i sin tenkemåte og klarer dermed oftere å utnytte hendelser som oppstår til sin fordel?
Som i dag da Ver pittet under begge safety car mens Ham lå ute, etter instruks fra teamet.